Hatfős személyzettel a fedélzetén június 29-én lezuhant az Afgán Légierő kötelékébe tartozó egyik Mil Mi-17 típusú szállítóhelikoptere. Meglepő módon a balesetet szenvedett forgószárnyas fedélzetén mindenki életben maradt.
A Kunar tartományban található Aszadabád mellett fekvő bázison a földnek csapódott és súlyosan megrongálódott egy afgán Mi-17-es, mely épp rutinrepülést hajtott végre. A gép fedélzetén 6 fő tartózkodott, akik szerencsésre kisebb sérülésekkel túlélték az esetet, olyannyira, hogy a lezuhant gép pilótái maguk hívták a mentőcsapatokat.
A kiérkezett 438. Légi Expedíciós Ezred 13 fős csapata (amerikai, cseh, horvát és afgán katonák) 10 órán keresztül dolgozott a helyszínen 43 fokos hőségben, de sikerült mindenkit kiszabadítani a roncsok közül. A túlélők sérüléseit helyben ellátták, ám három személy esetében jobbnak látták kórházi átvizsgálásra küldeni őket. A sérültek ellátása után sem tétlenkedtek a katonák, eltávolítottak minden használható eszközt (hajtóművek, reduktorház, faroktartó, segédhajtómű, rotoragy és páncélzat) a roncsból.
Egyelőre nem tisztázott, hogy mi okozhatta a repülőeszköz lezuhanását. Az eset kivizsgálására vizsgálócsoportot állíttatott fel a NATO vezetősége.
Hogy is volt , vessző , hogy a minyó leszármazottakban öngyilkosság földet érni , míg a s-70-es szériában 1 álom?
Kunar tartományról nekem, mindig Tony Stark jut eszembe…
A lényeg, hogy mindenki túl élte kisebb-nagyobb sérülésekkel. Mostanában, aki Minyóval esett le, az sajnos ott maradt.
Pedig nem az az épphogy csak megkarcolódott jellegű lezuhanás volt a kép alapján. csak fejlesztettek az oroszok vmit az utasbiztonságon.
Pedig pont ezért szidták multkor szarrá a minyó variánsokat , mert szerintük az még mindig a 60-as éveket képviseli , míg a s-70 széria pedig a jövő…
sulyid:
Az esettől függetlenül van – némi – alapja annak az állításnak, hogy az S70 család némileg biztonságosabb ilyen szempontból, mint a Minyó. Itt volt egy nem kevés szerencse is. De, ez a Minyó = 60-as évek és az S-70 a jövő dolog kicsit baromság. Biztos sok szempontból fejletebb a Black Hawk család ez tény, plusz nem a jövő, hanem a jelen. De, a Minyó utódokat leírni is ostobaság, egy-két elvitathatalan, jó tulajdonsága miatt pláne.
Az energiaelnyelő ülések csak akkor védenek,ha bekötöd magad.A helikopter lelövések nagy része fel/leszállás és függeszkedés(fast rope miatt) közben történik történik és ilyenkor nincsenek bekötve az ülésbe a katonák.Ennek ellenére persze ma már egy modern tervezésű helikopterbe kell,hogy legyen energia elnyelő ülés.
Szerintem az S-70-ben sincs energiaelnyelő ülés,de ha van sem sokat ér mert általában a padlón ülnek a katonák a gyorsabb kiszállás érdekében.
http://www.namsa.nato.int/gallery/systems/uh60_blackhawk_sfor.jpg
Hát Én csak egy dolgot tudok a s-70re írni ,hogy a belmagassága kisebb mint a minyonak és zuhanáskor valamivel kisebb a szabadesés és a sebesség.Persze ez testsúly +felszerelés+becsapódás erejétől is függ.Lást Smart teszt.
http://www.youtube.com/watch?v=ju6t-yyoU8s
Igaz nem nagyon bírja ki az emberi szervezet ezt a hirtelen sebesség különbséget. 110km/h…
Jó ez a kép a magyar katonákról +s-70 hol készült? mit lehet róla tudni?
Star Trek
Amit a képen látsz,neten találtam.