Úgy tűnik, hogy nem adja fel a Rolls-Royce és a General Electric alkotta páros, ugyanis az F-35 alternatív erőforrása felett sokszor kimondott végső ítélet után is jövőképet keresnek az F-136 jelzésű sugárhajtóműnek.
A két világhírű gyártó újabb ötlettel állt elő, saját költségükön hajtóművet fejlesztenének az USAF új, nagy hatótávolságú bombázója számára. Az erőforrás nem meglepő módon az F136-oson alapulna. Bár április végén a védelmi minisztérium végleg pálcát tört a program felett és megvont minden további támogatást a fent nevezett gyártóktól, a Kongresszus azt mégis engedélyezte, hogy a két vállalat saját költségén továbbra is tesztelje az F136 erőforrás tesztpéldányait, melyek a kormányzat tulajdonában állnak.
A 80 százalékban teljesített földi tesztprogram így folytatódhat, a munkálatok költségét 60 százalékban a GE állja, míg a maradékot az angol fél fizeti majd. A csapat használhatja a tesztlétesítményeket és az irodákat, valamint hozzáférhet az F136-os építés alatt álló és a már kész tesztpéldányaihoz, valamint a hajtóműhöz kifejlesztett egyéb földi berendezésekhez és eszközökhöz, ezek összértéke közel 200 millió dollár.
Mivel a GE/R-R páros talált magának kiskaput, várhatóan a JSF programhoz készített hajtómű versenyében már győztes Pratt&Whitney sem marad veszteg és ők is pályáznak majd a szubszonikus bombázó meghajtására, azonban nekik némi előnyük lesz már az F-35-ösben működő F135-ösökkel gyűjtött rengeteg üzemóra miatt.