|

Zvezda kontra orosz védelmi minisztérium II.

2010 szeptemberében számoltunk be róla, hogy megkezdődött a bírósági per az atom-tengeralattjárókra szakosodott Zvezda és az orosz védelmi minisztérium között. Ugyan a pontos részletek nem voltak ismertek, de azt tudni lehetett, hogy a Zvezda az egyik Oscar II-es SSGN, nevezetesen a K-186 Omszk 2007-2008 közti felújítása miatt kezdett kardcsörtetésbe – lévén véleményük szerint nem kapták meg jogos jussukat.

K-186 Omszk

Partra vetett bálna: a K-186 Omszk – az EXIF adatok alapján – egy 2006 november 1-én készült fotón ,

Nem kapták meg, mert bár az orosz védelmi minisztérium elkülönített 450 millió rubelt a munkálatokra, azonban zvezdáék igen lelkiismeretesen az eredeti szerződésben foglaltakon felül a felújítás során előjövő egyéb problémákat is javítottak a hajón. Cserébe további 65,8 millió rubelt kívántak volna beszedni a védelmi minisztériumtól. Amit utóbbinak esze ágában sem volt megadni és mókásan arra hivatkoztak, hogy a Csendes-óceáni Flotta rendelte meg a felújítást.

Hogy a Zvezda a megrendelővel egyeztetve és szerződést módosítva, avagy anélkül hajtotta végre az általuk nagyon is szükségesnek ítélt extra munkálatokat, az a korábbi híranyagokból nem volt egyértelmű. Mindenesetre a közelmúltban a moszkvai bíróság úgy döntött, hogy a Csendes-óceáni Flottának jó katonatisztként fizetnie kell a hajógyárnak.

„A 2007-ben megkötött szerződés a teljes összeget 450 millió rubelben határozta meg” – áll a bírósági ítéletben. „A panaszos elmondása szerint a tesztek során további hibák jelentkeztek, melyek szükségessé tették az extra munkálatokat. A hajógyár illetékeseinek elmondása szerint bár nem szerepeltek a szerződésben, a tengeralattjáró újbóli hadrafoghatóságának biztosítása érdekében ezen munkálatok elvégzése szükségszerű volt.”

A kapcsolódó bírósági dokumentumok tanúsága alapján a Csendes-óceáni Flotta az Omszk 2008 augusztus 12-i újbóli átvételekor elfogadta a szóban forgó, az eredeti szerződésben foglaltakon felüli munkálatokat és azok 65,8 millió rubelre kalkulált értékét. A dokumentumot elvileg a Csendes-óceáni Flotta parancsnokhelyettese szignózta.

K-526 Tomszk és a K-186 Omszk

Oscar II-esek egymás közt: a K-150 Tomszk és a K-186 Omszk ,

Az április 5-ei bírósági ítélet értelmében, ha a Csendes-óceáni Flotta nem tudja kifizetni szóban forgó összeget saját költségvetéséből, akkor azt a védelmi minisztériumra kell hárítani, mely az állami költségvetésből teljesítheti a Zvezda követelését. A döntés 1 hónapig megtámadható.

20 hozzászólás “Zvezda kontra orosz védelmi minisztérium II.”

  1. Joe Smith

    Én még olyat nem láttam.Az volt régen divat,hogy hátul is volt egy-két torpedóvetőcső.Az a baj a nem egy helyen lévő torpedóvetőcsövekkel,hogy sok helyet foglalnak + a torpedó kamra válaszfala marha nehéz.A Kurksznak pl olyan erős volt,hogy a robbanás nem tudta széttépni pedig felrobbant jó pár torpedó.A robbanás egy le nem zárt,talán szellőzőnyíláson keresztül terjedt tovább a fedélzeten és rakott rendet ( http://www.strangemilitary.com/images/content/153436.jpg )az volt a szerencse,hogy a reaktor terem válaszfalai(itt http://www.phfactor.net/wp-pics/kursk-1-wp.jpg ) nincsenek megszakítva semmivel leszámítva az ajtókat amiket folyton csukva kell tartani.

    http://www.youtube.com/watch?v=560zBdCfZCU&feature=related

    008:30-tól.

  2. Puma. Pannon Puma

    ” Lokátor…? Talán sonar…”

    Na, ezt vártam !

    dudi ! az fejlettebb elrendezés, ha oldalt vannak a vetőcsövek, elöl meg egy bazi nagy lokátor /sonar/ meg oldalt is érzékelők !
    Kell a jó elektronika de azért a méret is lényeges !
    Az ellentorpedókat célszerűbb oldalról indítani, de így sok helyet foglal.

  3. Joe Smith szerint:
    2011. április 11. hétfő @ 17:02

    Az amiknak 1960 óta, ha jól tudom a Permit osztálytól kezdődően ( előtte a kísérleti tengó a Tullibee ), csak 4 torpedóvető csövük van, előre az orrba a szonárt teszik és aztán jön kicsit oldalra fordítva a 4 torpedóvető cső, ahogy Fade képén látszik.
    Ha arra gondoltál, hogy teljesen oldalra néz a cső, az meg talán el sem férne keresztben, mivel mögüle be kell tölteni egy másik torpedót, rakétát, stb-t.
    Meg minek, mert már elég régóta van irányított torpedó – 1943.

  4. Fade

    Kösz a képeket. Azon csodálkozom, hogy még miért nem építettek ilyet.
    Két sorban az orrban, akár megoldható lenne, hogy egy térből lehessen betölteni, persze kicsit széles lenne, de szerintem akkor is praktikus.

    dudi

    jaja tényleg nem oldalsó vetőcsövekre gondoltam de végülis az is oldalirányba néz

  5. Joe: Nem látunk bele, nekem fogalmam sincs mi de gondolom jó oka van mért így van.
    Arra meg, hogy mért nincs minden (főleg kis, partvidékes) tengon oldalt a torpedovetőcső arra csak tippjeim vannak, az biztos, hogy az új yasennel oroszok is ebbe az irányba mozdulnak. http://1.bp.blogspot.com/_J0gDkDskVlA/SwEskwmqA0I/AAAAAAAAAic/4tGUjjkMIGc/s1600/yasen.jpg

    dudi: Ezek szerint nem én hanem te értetted félre Joe kérdését. :)