Rendesen visszavetheti a hidrogénhajtású repülőeszközök fejlesztését az a baleset, ami április 1-jén történt. Egy tesztrepülés során jelentősen megrongálódott a Global Observer prototípusa. A kísérleti gép csendes-óceáni nyári idő szerint 2 óra 30 körül zuhant le az Edwards bázis közelében közel 18 órányi repülés után. A jelentések szerint a földön nem okozott egyéb kárt.
„A kockázat minden tesztrepülésben benne van, emellett a balesetből levonhatjuk a konklúziót, hogy biztonságosabbá és megbízhatóbbá tegyük az eszközt.” – mondta Tim Conver, az AeroVironment elnök-vezérigazgatója. „A típus máris bebizonyította egyik előnyét, hogy nem tartózkodtak emberek a fedélzetén, így a baleset nem követelt emberéletet. Szorosan együtt fogunk működni a vizsgálóbizottsággal, hogy az eredményeket alkalmazhassuk jövőbeni tevékenységeinknél.”
A nagy magasságban napokig történő repülést az AeroVironment vállalat hidrogénhajtású járművekkel kívánja megoldani. A Global Observer elnevezésű kísérleti jármű akár egy hétig is a levegőben tartózkodhat utántöltés nélkül. A nagy őrjáratozási időt mind katonai, mind polgári célokra fel lehet használni, a felderítés és megfigyelés mellett használnák átjátszóállomásként is. A típus első prototípusa 2010 augusztusában repült először, ám akkor még hagyományos meghajtást alkalmazott, az első hidrogén táplálású üzemű repülést 2011 januárjában végezték.
Ezek ellen nem légvédelmi rakéták kellenek majd, hanem kis benzines gyors repülőmakettek, fél kiló trotillal.