Annyi bizonyos, hogy Kadhafi erői a mai napon megsértették a Líbia felett érvényben lévő légtérzárat, amit egy francia vadászgép nem hagyott megtorolatlanul: a líbiai döntésnek légierejük egyik Galebje esett áldozatul. A sajtóértesülések szerint a Líbiai Légierő Soko G-2A-E Galeb típusú gépe Misztráta közelében – egyes források szerint leszállás közben – találkozott össze az állítólagosan egy Rafale által indított levegő-levegő levegő-föld rakétával.
[singlepic id=925 w=584]
Jelenleg az esemény franciák által megerősített voltán felül ennyit tudni. Hogy a líbiai gép pilótájával mi történt és hogy tényleg Rafale volt-e az egyes forrásokban csak franciának megnevezett gép, az még kérdés.
[singlepic id=1159 w=584]
A friss fejlemények megjelenésével párhuzamosan mi is frissítjük majd ezen hírünket.
Hát skalpnak skalp, de azért nemes vadnak nem nevezném.
(OFF video)
http://www.vidiload.com/video/100828/Top10_Low_Pass_Fly_Bys/
hát egy 1000 éves, generációhátrányos, kiképzőgép, líbiai személyzettel tényleg nem nemesvad :) továbbá tudtommal levegő-föld rakétával kapták el már leszállás után…
http://mti.hu/cikk/2011/03/24/egy_francia_rafale_lelott_egy_libiai_repulogepet-536973
„Alkalmatlan tárgyon” követte el, nem számít – de legalább sportszerűtlen volt.
Mindent egybevetve igazi francia sikertörténet. :D
Akkor ez így nem ér :)
Azért nem kell annyira gúnyolódni. Ezen legalább nem voltak ENSZ megbízottak, és mégiscsak gyorsabb, mint egy UH-60-as. Szóval több esélye volt, mint ama bizonyos heliknek az F-15-ösökkel szemben…
Egyébként meg az F-16-nak, is van Galeb a dicsőséglistáján.
Valahol el kell kezdeni, nem.
Na de egy AASM-mel????
Samoth
Nyugodj meg kinevettem őket is,főleg,hogy egy MI-24-essel keverték össze a Blackhawkot.
Most látom, hogy a video nem is OFF. Azokat a gépeket is le lehetne szedni levegő-föld rakétával :)
Még csak nem is rakéta,hanem rakéta póthajtású bomba.Nem mintha nem lenne tök mind1.
Annyi biztos, hogy francia gép volt, tehát Mirage is lehetet. Ha Rafi volt, akkor meg van az első, de ezzel azért nem nagyon vágnék fel a franciák helyében…
Ha Mirage, akkor egy újabb vonás a többi mellé! – van egy jó pár.
Leszálló gép, ráadásul egy kiképző. Túl homályos, kevés az info, inkább nem írok semmi bírálót. Amit tudni kellene:
Mikor észlelték, mennyi ideje volt a levegőben a Galeb… – lehet csak egy iskolakört tett s máris seggbe lőtték.
Olyan az egész, mint a II.vh végefelé a patkányfogás.
Egy biztos, a francia pilóta helyében nem bontanék pezsgőt erre a „kapitális trófeára”…
Nyugodj meg kinevettem őket is,főleg,hogy egy MI-24-essel keverték össze a Blackhawkot.
Biztos te sem hibáztál még gigantikusa soha ugye? Vagy esetleg nevessük a nagy SZU/Oroszországot? Kétszer is sikerült fegyvertelen utasszállítót ledurrantania…
Egyébként két napja még azt pusmogták, hogy egy Rafale eltűnt. Azóta se láttam a hírt sehol.
– Molni –
” Egyébként két napja még azt pusmogták, hogy egy Rafale eltűnt. Azóta se láttam a hírt sehol. ”
Tegnap kora reggel CNN -en volt egy riport a Rafiról de épp a végére kapcsoltam oda ! Szóval nem tudok én sem semmi konkrétat mondani róla,de tény ,hogy valami történt ! Bár azóta hiába nézem nincs infó…
Ki tudja lehet eltusolják :)
Halandók vagyunk nem tudhatjuk !
Ha jövőre Kecskeméten az egyik Rafi oldalán látunk egy libiai felségjelet, egy kis zászlócskát vagy valami hasonlót, akkor már tudjunk, hogy mi is a helyzet…
Remélem nem esett baja a gólyáknak, amik vontatták ezt az ősi roncsot a levegőben.
Nem lett volna elég kővel megdobálni?
Szerintem ismét várjuk meg az oldalszámot. Pletykák lehetnek, de a oldal vagy gyári számok nem hazudnak..
Kár a Galebért,szép kis gép,nyáron sokat gyakorol a falu felett a cseneji STARS formáció,ha ráérek nézem őket,ingyen repülőnap.:D
Találtam pár linket a dologról:
http://www.peopleforum.cn/redirect.php?tid=79657&goto=newpost
http://english.people.com.cn/90001/90777/90853/7325128.html
http://english.cntv.cn/20110320/101052.shtml
http://en.rian.ru/world/20110320/163100677.html
Csak egy baj van. Ezek kínai, vagy orosz oldalak, líbiai forrásokra hivatkozva. Az igazmondás bajnokai.
Akkor már könnyebb lenne összekonteózni az F-15E lezuhanását egy lelövéssel.
Érdekes, hogy a Strike Eagle-ről mindjárt képek és videók jelentek meg, de a Rafale-ról két napja semmi…
Szóval szerintem ezt a témát jegelhetjük, amíg nem lesz bizonyíték:)
” Biztos te sem hibáztál még gigantikusa soha ugye? Vagy esetleg nevessük a nagy SZU/Oroszországot? Kétszer is sikerült fegyvertelen utasszállítót ledurrantania… ”
A KAL-on kívül mire gondoltál?
Na, akkor a teljességhez tartozik,hogy az amcsiknak is sikerült egy airbust lelőni !
Az is KAL gép volt, KAL Flight 902 még 1978-ban. Az útvonal ugyanaz lett volna, mint a 007-es gépé, csak még korábban csúszott be hiba. Előrevetítette, hogy mi történik, ha valaki eltolja a navigációt és a túloldal nem fárasztja magát azzal, hogy mit kellene tenni…
A jenki hiba is pont olyan arcpirító volt, mint az orosz.
Az „eltűnt” Rafihoz….. HiHiLeaks…
A feancia hadügyminisztérium közleménye szerint megegyeztek a Dassault céggel a Rafale képességbővítéséről. Idén tavasszal integrálják az UTFM (Undersea Tactical Filght Mode)berendezést. Ennek próbájaképpen az egyik Rafale megvizsgálta a víz alatt a CDG hajócsavarját, hogy megvan-e még.
A CDG-ről további hírek is vannak. Midőn Líbia partjaihoz ért, a személyzet tanácstalanná vált, mert nem tudták eldönteni, hogy a reaktor sugároz, vagy a fukusimai blokkok háttérsugárzásáz mérik a fedélzeten.
Angol hírek….
Mivel a Királynő flottáját az utóbbi időben anyagi okok miatt kivonták/eladták, így reaktiválják a Victoryt. Állítólag Líbiához az is elég lesz. Vitorlát kezelni tudó személyzetet keresnek, többek közt Hazánkban is.
A japán reaktor probléma bele keverése, már több mint morbid! Nálam nem nyert! Bocs, de az atommal nem lehet tréfálkozni! Nálam legalábbis nem…
Kedves Hornet…
Ezzel az erővel a CdG reaktora is morbid…
Valamint néhány ex-szovjet és kínai nuki reaktora is…
A katasztrófa szörnyű, tragikus dolog, de ne legyünk már álszentek, könyörgöm…
Az egyik szörnyű… a másik meg… ezt hívják kettős mércének…
molni
Az oroszok nem véletlen lőtték le a két gépet.Ott nem hibázott a pilóta csak parancsot teljesített,ezért nem értem,hogy ez hogy jön ide.Amúgy az a terület minden légi/vízi térképen mint tiltott zóna szerepel/szerepelt éppen azért mert ott az oroszok a mai napig lőnek mindenre és mindenkire aki behatol és észlelik.
Én is mint mindenki hibáztam már,de még soha nem lőttem hátba senkit. Azért hiba és hiba közt is van különbség,főleg ebben az esetben hisz itt a szakmai felkészültség hiánya okozta a hibát.Az amik azért elég akkurátusak,a katasztrófa után egy vizsgálat fényt derített arra,hogy a pilóták többsége alig ismeri fel a repülő/helikopter típusokat képről.
Az amik azért elég akkurátusak,a katasztrófa után egy vizsgálat fényt derített arra,hogy a pilóták többsége alig ismeri fel a repülő/helikopter típusokat képről.
Emlékeim szerint a vizsgálat ezen felül megállapította, hogy az azonosítás mátrix használatát nem tartották be.
Mióta lövünk le fegyvertelen utasszállító gépeket figyelmezetés nélkül?
molni
Az oroszoknak az a második legfontosabb katonai területük.A SZU idején ott állomásozott a hadsereg harmada ezért ott az oroszok lőnek mindenre főleg ha az 2 és fél órán keresztül repül tiltott légtérden és a nyílt rádió forgalmazásában(amit az oroszok is hallottak)végig az előírt útvonal koordinátáit adja meg miközben 500 kilométerre van attól…
Ha valóban nem tartották be az előírásokat akkor meg nem hibáztak(így a felvetésed miszerint mindenki hibázhat nem állja meg a helyét)hanem felelőtlenül szartak mindenre és ezzel több ember életét elvették ami nálam minimum tényleges életfogytiglan,de inkább kötél(lássuk be ez nem civil élet hanem a sereg.Itt sokkal szigorúbban kell venni a szabályokat és azok betartását/betartatását mert ártatlan emberek élete múlik a fegyelmen).
OFF:
Srácok, nagyon szeretem az oldalt meg minden, de muszáj folyamatosan csökkenteni az egy lapon lévő kommentek számát? Lassan már ha 5 percig nem néz fel az ember lapozgatnia kell, hogy követni tudja a fonalat…
Én már az 50-et is utáltam, de meg tudtam érteni, hogy valakinek így jobban tetszik. De a 25 egyszerűen már túl kevés.
ON: Hát valóban nem egy nemesvad, és ráadásul még ülve lőttek rá…
De végül is találatnak találat, de tényleg nem az a pezsgőbontós fajta. Remélem azért lesznek még a Rafinak komolyabb sikerei is, alapvetően elég klassz gép.
Leszállás közben, leszálló pályán rakétával szétlőnni egy gépet.
Gyávaság!
Ez a fasz francia egy közönséges gyílkos. A gép személyzetének jó formán esélyt se adott a kataputálásra. Gondolom ilyekor a polilóták a leszállásal vannak elfoglava.
Ez a gép 1-2 gerenrációs Jet sárkányú a képek alapján, hajtó művese lehet valami izmos.
Akkor nem lett volna becstelen trófe ha a gyökér megvárja hogy a gép leszál és a személyzet elhadja.
Akkor is ha tükös nagysebességel áthuzva a reptér felett és gépágyúval lövi szét.
Az oroszoknak az a második legfontosabb katonai területük.A SZU idején ott állomásozott a hadsereg harmada ezért ott az oroszok lőnek mindenre főleg ha az 2 és fél órán keresztül repül tiltott légtérden és a nyílt rádió forgalmazásában(amit az oroszok is hallottak)végig az előírt útvonal koordinátáit adja meg miközben 500 kilométerre van attól…
A kedves eltvársak nem átallotak a múltvan nemzetközi légtérben haladó felderítőgépet lelőni. Ezek és az U-2 eset után szerited lett volna olyan ember és parancsnok aki erre ad parancsot?
A szovjetek egyszerűen paranoiásak voltak. Minden fa mögött a csúnya ellenséget látták.
Én már az 50-et is utáltam, de meg tudtam érteni, hogy valakinek így jobban tetszik. De a 25 egyszerűen már túl kevés.
Egyetértek. Zavaró a sok lapozgatás. Akkor lehessen egyedileg állítani, ha ez megoldható.
2 KAL gépet is fogtak az oroszok. 1ikben sem hibáztak. Pontosan tudták mit lőnek, dehát a szabály az szabály. Itt az első:
http://englishrussia.com/index.php/2008/06/03/the-korean-boeing/
Ezt nem mondod komolyan…
A Hidegháború alatt volt, hogy évi 400 (!) alkalommal sértették meg Japán légterét szovjet gépek. Szóval akkor szerinted teljesen normális lett volna mindet élből lelőni? Mert azok nem civil airlinerek voltak…
Tu-95 gépek nagyrészt. Felderítők, radarral és akár nagyteljesítményű optikával. Angol és norvég partoknál dettó ugyanez.
Mi a normál eljárás egy azonosítatlan behatoló esetén? Ha nem azonosítja magát egyértelműen, készültségi vadászgéppárt emelünk rá, hogy megnézzük mi az.
Nem lelőjük reflexből a p….ba.
Ezen az alapon a szovjetek/oroszok kb. már az összes stratégiai bombázójukat elvesztették volna, hiszen őrjárataik során havi rendszerességgel repülnek/repültek be más országok légtereibe előzetes engedély nélkül (szerencsénkre gyönyörű képeket eredményezve ezzel).
molni
A tény még tény marad a pilóta nem hibázott tudta mire lő,nem úgy mint az ami kollégák…
Alapvetően azt sem értem,hogy jön ide ez az eset!!!Az oké,hogy görénység de semmi köze sincs hozzá csak molni valamilyen módon párhuzamot vélt felfedezni(el nem tudom képzelni,hogy mi hasonlóság van a két eset között)az eset és a Blackhawk lelövése közt.