|

Repült a második PAK-FA – vagy mégsem? (UPDATE)

Szűken egy évvel és egy hónappal a PAK-FA első prototípusának szűzfelszállása után a mai napon a levegőbe emelkedett az orosz 5. generáció gép második prototípusa is. A második gép első levegőbe emelkedésére az Amur menti Komszomolszk repülőteréről került sor és ahogy a típus szűzfelszállásakor, ezúttal is Szergej Bogdan tesztpilóta foglalt helyet a katapultülésben.

Képek egyelőre még nem állnak rendelkezésre, csak a fenti kis nyúlfarknyi, az Interfax hírügynökség által pár órája leközölt híranyag. Amint lesznek képek, vagy remélhetőleg videó, azt jelezzük.

UPDATE
Szállingózó értesülések szerint a korábbi hírekkel szemben ma mégsem reppent a második PAK-FA, repülésére csak a napokban kerül majd sor.

46 hozzászólás “Repült a második PAK-FA – vagy mégsem? (UPDATE)”

  1. Mackensen

    Én már olvastam azt,hogy az nem turbina lapát meg azt,hogy turbinalapát csak terelőlemezek vannak a szívócsatornában amit tetszés szerint lehet ki-be húzni vagy turbinalapát csak valami spec bevonatot kapott ami nem veri vissza a radarhullámokat.

  2. Roni

    Per pillanat az oroszoknak dupla annyi 5.gen prototípusuk van mint a kínaiaknak és egy év fórjuk ami a repülési teszteket illeti(hogy 100+ tök egyedül kifejlesztett repülőtípusról ne is beszéljek)ja és tudnak egyedül hajtóművet gyártani az 5.gen prototípusokba…
    Miben is jár előrébb Kína?

  3. Dudi

    Én gyártásra gondoltam azt elfogadom és tudom is hogy kína ha tud is de nehézkesen fejleszt valamit pl 5 gen .
    Kína előrébb jár (fog) gyártásban ami az oroszok gyengéje lesz .
    most olyat mondok ami nem ide illik és sokan mondják majd hogy máshol elmélkedj de szerintem egy orosz vs Kína harcban az oroszok úgy járnának atom nélkül mint a Hitler az szovjetekkel .
    Az az hiába van minőségi fegyvered ha nincs sok belőle .

  4. Roni

    Abban igazad van,hogy jelen pillanatban(békeidő)a Kínai termelés magasabb de azt ne felejtsd el,hogy egy háborúban mindenhol megugrik a termelés és ami fontosabb Oroszország legfejlettebb ipari területei gyakorlatilag elérhetetlenek Kína számára(csak atom rakétával tudná az Uráli és Európai iparterületeket támadni)míg ez fordítva nem igaz.

  5. Fade

    Én nem fix terelőlapokra gondoltam mint a B1B esetében hanem olyanokra amiket ha kell felnyitsz/lenyitsz és kitakarja a hajtóművet de ha nincs szükség a lopakodásra akkor nem használod(amúgy az YF-32-nek és az YF-23-nak is látszottak szemből a hajtóművei még is lopakodók voltak mert ugye ez alapkövetelmény volt).

  6. Teljesen mindegy, vmivel meg kell oldaniuk.

    “amúgy az YF-32-nek és az YF-23-nak is látszottak szemből a hajtóművei még is lopakodók voltak mert ugye ez alapkövetelmény volt”

    Ezt már emlékeim szerint egyszer lebeszéltük. A kompresszor lapátokra nem látsz rá. Ugyanaz a nem túl szerencsés megvalósítás volt ott mint a super horneten. Ehez képest pl a fenti képen biztos nem a kompresszorlapátok árnyékolását látjuk…

  7. Fade

    Szerintem látszik a hajtómű:
    ez csak ábra képet a most nem találom(holnapra meg lesz)
    http://media.photobucket.com/image/X-32%20jsf/dutycat/cdp_boe_misc_015.jpg
    http://data3.primeportal.net/hangar/howard_mason4/yf-23/images/yf-23_23_of_51.jpg

    molni

    A T-50 szívócsatornája nem egyenes van benne horizontálisan és vertikálisan is görbület az egyik elmélet szerint ezt egészítik ki a terelő lemezekkel.

    http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?149828-Sukhoi-T-50-PAK-FA/page383

    A képe jól látszik,hogy a hajtómű felső széle magasabban van mint a beömlő felső széle(vertikális eltolás).

    http://2.bp.blogspot.com/_7SvKgIpSQ6k/S5hBik4F5hI/AAAAAAAAAgA/68RqJI0_tKY/s640/Pak-FA_3D_Annotated_Dark_JPG.jpg

    Vízszintes eltolás(horizontális)

    SH
    http://epiqs.smugmug.com/photos/26500333_nRjJ6-M.jpg

  8. OFF

    Most komolyan vki azt hiszi, hogy a J-20-t a kínaiak fejlesztették ki? A pak fa-ra
    kb 50 különböző terv volt míg végül ezt választották és kaptak egyet a kínaiak is a maradékból. Az oroszaok maguk állítják, h ellopták tőlük a terveket, USA szerint eladták. Kína a büdös életbe nem fejlesztene magától lopakodót.

  9. Nos nem vagyok biztos benne, de lehet hogy Kína fejleszt még 1 gépet is. Ami nem vadászgép hanem más. Másrészt hirtelen kibővülni látszik a kapcsolat Iránnal. A kérdés az mivel. A hajófedélzeti fegyverek, és hajómotorokban biztos, és szerintem valami légvédelmi rakéta is elképzelhető. Egyébként is kerülnek elő meglepő képek. (Kínai páncélozott szállító jármű Iránban) Ezek után nem lennék meglepve hogyha Kína, Iránnal közösködne a repülőgép fejlesztésben, az orosz-indai tengelyhez hasonlóan. Ugyan is a lopakodó technológiával ellátott 5. generációsnak mondott gépeket szerintem csak megbízható országoknak lehet tovább adni. Ebben szerintem Kínának Irán megfelelő partnere lehetne. És itt jön elő a menyisége kérdése. Kinek adnának el az oroszok és hány darabot, és kinek a kínaiak. A másik hogy szerintem a j20 esetén nem világos számomra hogy a fejlesztő kínai cégnek mi a státusza. Gazdálkodó cég vagy társaság vagy mi. Mert ha az akkor profit orientált, és a profit miatt már a versenyben kiesett kínai gyakorlógéppel is próbálkoztak nemzetközi környezetben.

  10. @gacsat: a kép még hajtóműindítás előtt készült, amikor nincs nyomás a hidraulikarendszerben. Ilyenkor minden vezérsík koppig kitér a nehézségi erő miatt. Ha a háttérben megnézed a vízszintes vezérsíkot, az is teljesen ki van térítve. Hidd el, ennél lejjebb már nem lehet a LERX-et sem kitéríteni. Nem lenne értelme, sokra nem mennek egy közel függőleges felülettel, ami irtózatos légellenállást generál.

  11. “Joe Smith szerint:
    ez nekem új. Valóban így van a PAK FA-ban”

    Jelenleg biztos nem. Csak össze kell vetni a PakFarol készült képekkel. Ha más nem a futóműt szemléld meg. Amúgy rengeteg verzió van külföldi forumokon arról, hogy fogják ezt megoldani én nem kétlem meg fogják.

    dudi: Ahogy mondtam X-32nél ezt az F18SHféle öszvér kompresszorlapát takarást alkalmazták volna.