Szűken egy évvel és egy hónappal a PAK-FA első prototípusának szűzfelszállása után a mai napon a levegőbe emelkedett az orosz 5. generáció gép második prototípusa is. A második gép első levegőbe emelkedésére az Amur menti Komszomolszk repülőteréről került sor és ahogy a típus szűzfelszállásakor, ezúttal is Szergej Bogdan tesztpilóta foglalt helyet a katapultülésben.
Képek egyelőre még nem állnak rendelkezésre, csak a fenti kis nyúlfarknyi, az Interfax hírügynökség által pár órája leközölt híranyag. Amint lesznek képek, vagy remélhetőleg videó, azt jelezzük.
UPDATE
Szállingózó értesülések szerint a korábbi hírekkel szemben ma mégsem reppent a második PAK-FA, repülésére csak a napokban kerül majd sor.
Kép nincs?
(az azért érdekelne,hogy változtattak-e valami a gép aerodinamikáján)
Nem a szívócsatornára gondolok.
pedig azon szvsz tuti fognak….
Azért elég nagy gáz, hogy erre egy évet kellett várni. Két géppel sokkal több tesztet végezhettek volna, Minimum egy fél évvel előre hozhatta volna a sorozatgyártást.
Fade
A B1B-nek sem látszik szemből a kompresszor lapát pedig egyenes a szívócsatorna…
Az,hogy a földön látszik nem azt jelenti,hogy a levegőben is.
Biztosak vagytok benne, hogy ami szemből látszik, azok a túrbinalapátok?
Mintha túl elől lennének hozzá.
Mackensen
Én már olvastam azt,hogy az nem turbina lapát meg azt,hogy turbinalapát csak terelőlemezek vannak a szívócsatornában amit tetszés szerint lehet ki-be húzni vagy turbinalapát csak valami spec bevonatot kapott ami nem veri vissza a radarhullámokat.
Új infók szerint mégsem reptették meg a madárkát, de majd még megteszik a 7vége előtt…
http://www.ausairpower.net/Sukhoi-T-50-PAK-FA-KnAAPO-5AS.jpg
Ha ebből a képből indulunk ki akkor azok nem turbina lapátok.
Lassan Kína is előrébb jár vagy már meg is előzték az oroszokat .
De a sorozatgyártáson fog múlni hogy melyik az erősebb Kína elő áll évente kb 50 db Ivánék meg évente 10 db ami feltűnően kevés .
Roni
Per pillanat az oroszoknak dupla annyi 5.gen prototípusuk van mint a kínaiaknak és egy év fórjuk ami a repülési teszteket illeti(hogy 100+ tök egyedül kifejlesztett repülőtípusról ne is beszéljek)ja és tudnak egyedül hajtóművet gyártani az 5.gen prototípusokba…
Miben is jár előrébb Kína?
Hogyan lehetene turbina lapát, mikor a kompresszor fokozat van előbb…? [fejvakarás]
A B-1B beömlő.
http://newsblaze.com/pix/2006/0730/pix/dan-cowart-inspection.jpg
Szerintem ez minden, csak nem egyenes…
molni
Jogos.
Azt akartam írni,hogy az nem a hajtómű azon része ami legelöl van.
Ez így nagyon szakszerű volt de nem tudom mi van a legelöl a hajtóműben (talán állólapátsor???).
molni
Egyenes az csak vannak benne terelőlapok amik eltakarják a hajtóművet.
Dudi
Én gyártásra gondoltam azt elfogadom és tudom is hogy kína ha tud is de nehézkesen fejleszt valamit pl 5 gen .
Kína előrébb jár (fog) gyártásban ami az oroszok gyengéje lesz .
most olyat mondok ami nem ide illik és sokan mondják majd hogy máshol elmélkedj de szerintem egy orosz vs Kína harcban az oroszok úgy járnának atom nélkül mint a Hitler az szovjetekkel .
Az az hiába van minőségi fegyvered ha nincs sok belőle .
dudi:
pakfa:
http://img821.imageshack.us/img821/9438/pakfa.jpg
viszonyításnak a molni által linkelt b1b, miközben ugye a b1b azért nem egy zsírúj fejlesztés:
http://newsblaze.com/pix/2006/0730/pix/dan-cowart-inspection.jpg
Evvel a ruszkiknak vmit kezdeniük kell és én szinte biztos vagyok benne, hogy fognak is.
Roni
Abban igazad van,hogy jelen pillanatban(békeidő)a Kínai termelés magasabb de azt ne felejtsd el,hogy egy háborúban mindenhol megugrik a termelés és ami fontosabb Oroszország legfejlettebb ipari területei gyakorlatilag elérhetetlenek Kína számára(csak atom rakétával tudná az Uráli és Európai iparterületeket támadni)míg ez fordítva nem igaz.
Fade
Én nem fix terelőlapokra gondoltam mint a B1B esetében hanem olyanokra amiket ha kell felnyitsz/lenyitsz és kitakarja a hajtóművet de ha nincs szükség a lopakodásra akkor nem használod(amúgy az YF-32-nek és az YF-23-nak is látszottak szemből a hajtóművei még is lopakodók voltak mert ugye ez alapkövetelmény volt).
YF-32=X-32
http://www.airforceworld.com/bomber/gfx/b1/b1_cv.jpg
Szerintem enyén ívelt + terelők is vannak benne. A PAK-FA-ban nincs erre hely…
Teljesen mindegy, vmivel meg kell oldaniuk.
„amúgy az YF-32-nek és az YF-23-nak is látszottak szemből a hajtóművei még is lopakodók voltak mert ugye ez alapkövetelmény volt”
Ezt már emlékeim szerint egyszer lebeszéltük. A kompresszor lapátokra nem látsz rá. Ugyanaz a nem túl szerencsés megvalósítás volt ott mint a super horneten. Ehez képest pl a fenti képen biztos nem a kompresszorlapátok árnyékolását látjuk…
Fade
Szerintem látszik a hajtómű:
ez csak ábra képet a most nem találom(holnapra meg lesz)
http://media.photobucket.com/image/X-32%20jsf/dutycat/cdp_boe_misc_015.jpg
http://data3.primeportal.net/hangar/howard_mason4/yf-23/images/yf-23_23_of_51.jpg
molni
A T-50 szívócsatornája nem egyenes van benne horizontálisan és vertikálisan is görbület az egyik elmélet szerint ezt egészítik ki a terelő lemezekkel.
http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?149828-Sukhoi-T-50-PAK-FA/page383
A képe jól látszik,hogy a hajtómű felső széle magasabban van mint a beömlő felső széle(vertikális eltolás).
http://2.bp.blogspot.com/_7SvKgIpSQ6k/S5hBik4F5hI/AAAAAAAAAgA/68RqJI0_tKY/s640/Pak-FA_3D_Annotated_Dark_JPG.jpg
Vízszintes eltolás(horizontális)
SH
http://epiqs.smugmug.com/photos/26500333_nRjJ6-M.jpg
http://www.worldaffairsboard.com/attachments/military-aviation/20965d1274820269-pak-fa-news-pak-fa-hi-res-15.jpg
Erről a képről beszéltem vertikális eltolásnál.
F18 intake:
http://epiqs.smugmug.com/photos/26500333_nRjJ6-M.jpg
x-32 intake:
http://epiqs.smugmug.com/photos/26500333_nRjJ6-M.jpg
Nem forog. Csak árnyékol.
http://www.flickr.com/photos/nitch217/3944451301/#/photos/nitch217/3944451301/lightbox/
Fade
OK!
Azért ez nem egy bonyolult megoldás,mégsem merült fel azokban akik szidják a T-50 miszerint látszik a hajtómű…
Hi all,
Ez nem árnyékolás?
http://img560.imageshack.us/img560/5398/20101225indiarussiapakf.jpg
Nem, az csak a mozgó LERX.
És gondolom nagyon jól jön ez a mozgó meghosszabbított szárnytőrész nagy állás szögnél nem? :P
OFF
Most komolyan vki azt hiszi, hogy a J-20-t a kínaiak fejlesztették ki? A pak fa-ra
kb 50 különböző terv volt míg végül ezt választották és kaptak egyet a kínaiak is a maradékból. Az oroszaok maguk állítják, h ellopták tőlük a terveket, USA szerint eladták. Kína a büdös életbe nem fejlesztene magától lopakodót.
Pak-Fa jó gép lesz oroszok a Szu-27 és a Mig29 kapcsán megtanultak méretezni.
Egyik tulnagy orditó rcs-vel másik túl kicsi kevés fegyverzettel
Sztem ennek se túl kicsi a rcs-ja, legalábbis van még mit dolgozni azon a lopakodáson. Az egyik képen szemből olyan mint a sündisznó :)
Szegénykém nagyon csúnya. :(
Nos nem vagyok biztos benne, de lehet hogy Kína fejleszt még 1 gépet is. Ami nem vadászgép hanem más. Másrészt hirtelen kibővülni látszik a kapcsolat Iránnal. A kérdés az mivel. A hajófedélzeti fegyverek, és hajómotorokban biztos, és szerintem valami légvédelmi rakéta is elképzelhető. Egyébként is kerülnek elő meglepő képek. (Kínai páncélozott szállító jármű Iránban) Ezek után nem lennék meglepve hogyha Kína, Iránnal közösködne a repülőgép fejlesztésben, az orosz-indai tengelyhez hasonlóan. Ugyan is a lopakodó technológiával ellátott 5. generációsnak mondott gépeket szerintem csak megbízható országoknak lehet tovább adni. Ebben szerintem Kínának Irán megfelelő partnere lehetne. És itt jön elő a menyisége kérdése. Kinek adnának el az oroszok és hány darabot, és kinek a kínaiak. A másik hogy szerintem a j20 esetén nem világos számomra hogy a fejlesztő kínai cégnek mi a státusza. Gazdálkodó cég vagy társaság vagy mi. Mert ha az akkor profit orientált, és a profit miatt már a versenyben kiesett kínai gyakorlógéppel is próbálkoztak nemzetközi környezetben.
Panzerfaust
A prototípusok mindig sündisznók nem cél egy proton az,hogy ne legyen rajta pl pitot cső.
Fade
Tegnap este ígértem egy képet.
http://farm5.static.flickr.com/4096/4895273363_d2553fae1e_z.jpg
ez nekem új. Valóban így van a PAK FA-ban
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSsgTUP4HClsxRBhDZl3ivtpsPEN1zvr%20fi_0yHthNdvgJrdTjl04g&t=1
Tisztán létszik elölről a hajtómű, viszont le lehet elé hajtani a lerxet. Hogy akkor hogy kap levegőt, azt nem tudom, de biztos kitaláltak valamit. A kabintető meg talán nem a végleges.
http://forum.keypublishing.com/showthread.php?t=103947
Ebből a képből látszik, hogy a LERX nem takarja ki a hajtóművet. Am sem azért csinálták mozgathatónak…
http://img818.imageshack.us/img818/1230/pak20fa2020frontxfhdrb.jpg
Itt van valami eredeti orosznak kinéző ábra a Flanker RCS értékeiről:
http://www.f-16.net/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&p=154337
Mert nincs annyira lehajtva.
@gacsat: a kép még hajtóműindítás előtt készült, amikor nincs nyomás a hidraulikarendszerben. Ilyenkor minden vezérsík koppig kitér a nehézségi erő miatt. Ha a háttérben megnézed a vízszintes vezérsíkot, az is teljesen ki van térítve. Hidd el, ennél lejjebb már nem lehet a LERX-et sem kitéríteni. Nem lenne értelme, sokra nem mennek egy közel függőleges felülettel, ami irtózatos légellenállást generál.
Lejjebb lehet hajtani, nézd meg a följebb berakott linkemen. Ott fölülről a 4. létrafokig van lehajtva, míg a te képeden csak a 3.ig. Hogy lehet-e így repülni, azt nem tudom (bár kétlem), de látszik, ami látszik.
„Joe Smith szerint:
ez nekem új. Valóban így van a PAK FA-ban”
Jelenleg biztos nem. Csak össze kell vetni a PakFarol készült képekkel. Ha más nem a futóműt szemléld meg. Amúgy rengeteg verzió van külföldi forumokon arról, hogy fogják ezt megoldani én nem kétlem meg fogják.
dudi: Ahogy mondtam X-32nél ezt az F18SHféle öszvér kompresszorlapát takarást alkalmazták volna.
Ma repúlt a masodik példány…..most közölt az Interfax. 57 perc, minden rendben. Bogdan a pilota. Első már 40 alkalommal volt levegőben.
http://interfax.ru/news.asp?id=179719
http://img821.imageshack.us/img821/6568/39837e8ac30at.jpg
A felső képen a második tesztpéldány, az alsón pedig az első prototípus látható. Illetve néhány különbség is jelölve van a képeken.