„A Typhoon-osztályú tengeralattjárók 2019-ig maradnak hadrendben. Jó modernizálási potenciál van bennük” – nyilatkozta az Orosz Haditengerészet parancsnoka, Vlagyimir Viszockij admirális 2010 májusának magasságában. Amit anno annak kapcsán idéztünk, hogy a világ legnagyobb tengeralattjáróit akkor 2019-ig tervezték hadrendben tartani. Bár konkrét felhasználási tervek nem láttak napvilágot.
Azóta elég nagy volt a csend ez ügyben, tehát csak annyit lehetett tudni, hogy a Bulava tesztekre átalakított/felújított TK-208 Dimitrij Donszkoj mellett a TK-17 és TK-20 egyrészt egy időre megmenekült a TK-12 és TK-13 sorsától, azaz a szétvágástól, másrészt, hogy nem lesz belőlük újból boomer, vagyis nem lesznek semmilyen SLBM hordozására átalakítva. Ez utóbbit egyébként már korábban eldöntötték, melynek kapcsán már 2008-ban felmerült az amerikai Ohio átalakítások mintájára egy esetleges SSBN-ről SSGN-é történő átépítés, mint a Typhoonok méreteiből magát elég jól adó lehetőség.

A TK-208 Dimitrij Donszkoj – jelneleg az egyetlen hadrendben álló, speciális feladatkörre módosított Typhoon-osztályú SSBN ,
A norvég Barents Observer által vasárnap lehozott híranyag tanúsága szerint a két „munkanélküli” Typhoon állítólag az orosz fémipari óriás, a Norilsk Nickel fantáziáját is megmozgatta. Méghozzá olyannyira, hogy a nevéhez hűen a Barents-tengeri régió eseményeivel foglalkozó norvég webodal értesülései szerint a Typhoonok tervezőjével, a Rubin tervezőirodával is folytattak egyeztetéseket a hatalmas atom-tengeralattjárók teherszállító tengeralattjáróvá történő alakításának kivitelezhetőségéről.
Az elképzelések szerint a rakétatubusok eltávolításával egy cirka 15 000 tonna rakomány befogadására alkalmas raktér lett volna kialakítva. Ezt a Norilsk Nickel arra használta volna, hogy Ázsia legészakibb pontját képző, északi csúcsával az Északi-sarkkörön túlnyúló Tajmír-félszigeti nikkel bányáiból előásott ércből kinyert nikkelt szállítsa évszaktól függetlenül további kikötőkbe. (Feltételezem mondjuk Dudinka kikötőjéből, ahova a jelenleg a Jenyiszej-folyón juttatják el.)
A Rubin tervezőiroda szerint ha kell a Szeversztal és az Arhangelszk akár „tankhajóvá” is átalakíthatóak, ám civil célú felhasználásuk célszerűtlen – kommunikálta még korábban a Rubin igazgatója, Andrej Diachkov.