December 28-án, kedden este moszkvai idő szerint 21:30-kor [18:30 GMT] eltűnt a légi irányítók radarjairól az Orosz Légierő egyik Antonov An-22 Cock teherszállító repülőgépe. A Migalovo repülőterére tartó gépen 12 személy tartózkodott, személyazonosságuk egyelőre nem ismert, ahogy az An-22 által szállított további hasznos teher sem. A közép-oroszországi Tula régió rendészeti szervei helyi idő szerint szerda éjjel 02:36-kor [23:36 GMT] találtak rá a még mindig lángoló roncsokra Krasny Oktyabr település közelében.
Az utasok és a személyzet állapotáról egyelőre egymásnak ellentmondó információk kerültek napvilágra. A szerda hajnali hírek szerint – melyet a helyi rendőrök közöltek, és a hivatalos szervek részéről nem erősítettek meg – a helyszínre érkező mentőcsapatok megtalálták mind a 12 holttestet a roncsok között, túlélőkre nem bukkantak. A teherszállító még égő részeinek oltását egyből megkezdték, ahogy a fedélzeti adatrögzítő berendezés utáni kutatás is megindult. Ekkor az orosz Honvédelmi Minisztérium még csak annyit mondott, hogy a balesetet valószínűleg technikai hiba okozhatta, leginkább hajtómű-rendellenesség.
Később a fenti kijelentéseket mind egy szálig visszavonták: a minisztérium részéről cáfolták, hogy mind a 12 ember életét vesztette volna, mivel még nem fejeződött be a keresés, és nem találták meg az összes holttestet vagy túlélőt. Nem sokkal ez után arról is hallani lehetett, hogy a viszonylag épségben megmaradt törzsben rátaláltak a személyzet egy részére, akik életben maradtak, ám ez sem minősült teljes egészében hivatalos információnak. A katasztrófa okára vonatkozóan pedig úgy nyilatkozott a minisztérium szóvivője, hogy amíg a fekete dobozt meg nem találják, addig csak találgatásokba bocsátkozhatnak, így a korábbi híreszteléseket nem szabad komolyan venni.
Az 1965 és 1975 között gyártott Antonov An-22 (NATO-kódnevén ’Cock’) stratégiai teherszállító-repülőgépből az Orosz Légierő jelenleg még körülbelül 20-22 példányt tart üzemben. A típus kora miatt már nem tartozik a legmodernebbek közé, ráadásul az elhanyagolt továbbfejlesztések és a korábbi szűkös anyagi helyzet miatt a flotta állapota és repülésbiztonsági tényezője siralmas. Nem véletlen tehát, hogy a baleset után egyből műszaki hibát emlegettek, annak ellenére, hogy akkor még semmit nem lehetett tudni a körülményekről.
Bocs az off miatt, de erről mit gondoltok?
http://defensetech.org/2010/12/28/more-pics-of-chinese-stealth-fighter-emerge/#more-10911
Én ezt:
http://i847.photobucket.com/albums/ab35/bobro15/db8cfebd6bb0t.jpg
aztán majd kiderül :)
A másik topicban írtam, hogy szép ez a kínai gép, de hol rakják be a szenet? -) :-)
Az eleje F-22 a vége PAK-FA, a közepe MIG-21… Az elektronika Abacus-plus…..
A legjobb gép akkor is a Fokker-D3!!!!!
Fa-vászon, tehát lopakodó. A manőverezése kiváló. Egy jó pilóta pontosan dobálja belőle a gránátokat. Két géppuskája gyalogság ellen kiváló. Afgánba tökéletes lenne……
Az Antonovról pedig….. Sajnálatos…, de mint köztudott gép még nem maradt fenn!
Ha nem lenne bent a hírben, hol történt a katasztrófa, úgy is egyből ki lehetne találni. Legfeljebb annyit hinnék, még nem szűnt meg a Szovjetunió ! Ennyi össze-vissza hírt rövid idő alatt csak ők tudtak produkálni.
Sajnálom a személyzetet, azt biztosan nem hozzák nyilvánosságra, idén mennyi időt repülhettek !
Sziasztok,
éppen két hónapja jelentették be, hogy a típust utolsóként használó orosz 76. repülőszázad, Migalovo repterén még tíz An-22-est üzemeltet…
A Russia Today-en nem volt még felvétel róla.Ott hajtómű problémát emlegettek,meg,hogy majd úgyis a vizsgálat mondja meg,hogy mi is volt. A pilóták repült óraszámát tekintve pedig 2000 után folyamatos javulás volt tapasztalható. A híek szerint 120-130 órát repül egy pilóta évente. Ami nagy előrelépés a 90-es évek szintjéről(10-40 óra).A szállítók valószínűleg többet repülnek,mert szállítani kell. A strat. bombázókról nem is szólva,ők állnak a legjobban repült órában,bár mondjuk ott a felszállások általában nem szoktak rövidek lenni. Amikor Putyin repült Tu-160-al országon belül,akkor az csak 6 óra volt,csináltak egy tesztlövészetet H-555-el meg légi utántöltést gyakoroltak.Ha meg határon kívül mennek akkor pedig,16-30 órás bevetéseket szoktak repülni.A rekord idén született Tu-95-össel amikor egy felszállásból 40 órát voltak a levegőben,természetesen légi utántöltést is végeztek. A Zvezda TV csatorna felvétele az An-22-ről:
http://www.tvzvezda.ru/news/russia/content/po_faktu_krusheniya_an-22_2912.html
Közben az An-22-esek mellett a Tu-95-ösök is reptilalom alá kerültek, szóval egyelőre nagyon úgy tűnik, hogy valóban a hajtómű az elsődleges gyanúsított.
Nagy a csönd a Tatár – szorosnál szétesett Tu142esről. Már 1 éve volt, eredmény meg semmi.