December 28-án, kedden este moszkvai idő szerint 21:30-kor [18:30 GMT] eltűnt a légi irányítók radarjairól az Orosz Légierő egyik Antonov An-22 Cock teherszállító repülőgépe. A Migalovo repülőterére tartó gépen 12 személy tartózkodott, személyazonosságuk egyelőre nem ismert, ahogy az An-22 által szállított további hasznos teher sem. A közép-oroszországi Tula régió rendészeti szervei helyi idő szerint szerda éjjel 02:36-kor [23:36 GMT] találtak rá a még mindig lángoló roncsokra Krasny Oktyabr település közelében.
Az utasok és a személyzet állapotáról egyelőre egymásnak ellentmondó információk kerültek napvilágra. A szerda hajnali hírek szerint – melyet a helyi rendőrök közöltek, és a hivatalos szervek részéről nem erősítettek meg – a helyszínre érkező mentőcsapatok megtalálták mind a 12 holttestet a roncsok között, túlélőkre nem bukkantak. A teherszállító még égő részeinek oltását egyből megkezdték, ahogy a fedélzeti adatrögzítő berendezés utáni kutatás is megindult. Ekkor az orosz Honvédelmi Minisztérium még csak annyit mondott, hogy a balesetet valószínűleg technikai hiba okozhatta, leginkább hajtómű-rendellenesség.
Később a fenti kijelentéseket mind egy szálig visszavonták: a minisztérium részéről cáfolták, hogy mind a 12 ember életét vesztette volna, mivel még nem fejeződött be a keresés, és nem találták meg az összes holttestet vagy túlélőt. Nem sokkal ez után arról is hallani lehetett, hogy a viszonylag épségben megmaradt törzsben rátaláltak a személyzet egy részére, akik életben maradtak, ám ez sem minősült teljes egészében hivatalos információnak. A katasztrófa okára vonatkozóan pedig úgy nyilatkozott a minisztérium szóvivője, hogy amíg a fekete dobozt meg nem találják, addig csak találgatásokba bocsátkozhatnak, így a korábbi híreszteléseket nem szabad komolyan venni.
Az 1965 és 1975 között gyártott Antonov An-22 (NATO-kódnevén ’Cock’) stratégiai teherszállító-repülőgépből az Orosz Légierő jelenleg még körülbelül 20-22 példányt tart üzemben. A típus kora miatt már nem tartozik a legmodernebbek közé, ráadásul az elhanyagolt továbbfejlesztések és a korábbi szűkös anyagi helyzet miatt a flotta állapota és repülésbiztonsági tényezője siralmas. Nem véletlen tehát, hogy a baleset után egyből műszaki hibát emlegettek, annak ellenére, hogy akkor még semmit nem lehetett tudni a körülményekről.