|

Film-front – Hadüzenettől a rendszerváltásig. Magyarország és az USA (1941-91)

“Film-front” című sorozatunk segítségével a katonai eszközöket, használóikat, valamint azok mindennapjait és bemutatóit tárjuk néhány naponként Olvasóink elé egy-egy hosszabb, rövidebb videóanyag segítségével.

A mostani Film-front egy videóra vett előadás, mely bár nem kifejezetten haditechnikai vonatkozású, azért még egyrészt érdekes, másrészt mégiscsak kapcsolódik az oldal témájához valamennyire, valamint biztos akadnak olvasóink között, akiket érdekelhet a téma. A videót molnibalage olvasónk ajánlotta figyelmünkbe.

A youtube-on elérhető előadáshoz feltöltők kommentárja:
Hadüzenettől a rendszerváltásig. Magyarország és az USA (1941-91)
Magyar-amerikai kapcsolatok 6. rész
Előadó: Borhi László, az MTA Történettudományi Intézet tudományos főmunkatársa

A hidegháború alatt Magyarország és az Amerikai Egyesült Államok kapcsolata sokat változott, volt amikor ellenséges volt, volt amikor viszont Amerika támogatást nyújtott nekünk. Az előadás ezen időszakot nézi át és fejti ki, hogy mik történtek, és ezek az események milyen reakciókat váltottak ki mindkét félben.

A 45 percesnek indult előadás a 7. videó végéig tart, után az azt követő beszélgetés szerepel az anyagon.

6 hozzászólás “Film-front – Hadüzenettől a rendszerváltásig. Magyarország és az USA (1941-91)”

  1. Ha már magyarisztán:
    – a mig 29 repült órája 5 millió ft/óra , a gripen repült órája 25 millió ft/óra
    – hamarosan érkezik szolnokra a repmúzeumba 1 mig 29-es
    – mikor a oroszok modernizálták a mig-29-eseinket bevitték a gépeket a mig üzemidő ellenőrző rendszerébe ( magyarország az a gépek megvételénél nem csatlakozott hozzá… ) derült csak ki hogy konkrétan Qurva szar állapotban vannak a gépeink a többi nemzet gépeihez képest. Az orosz mérnökök felvilágosították róla a magyar üzemeltetőket és pilótákat hogy ” ezt a gépet arra tervezték hogy nagy távról rakétával semmisítse meg a célpontokat és ha KELL akkor 9g-re lehet húzni ” . Erre azért volt szükség mivel a magyar gépeket rendszeresen húzták 9g környékére aminek hála később több gépet kellett kivonni mivel szószerint elhajlott a sárkányuk a rendszeres túlterheléstől… egyébként magyarország az kivételével az egész világon sehol máshol nem húzták 9g-re a gépeket rendszeresen… egyedül a bemutató csapatok húzták a gépeket de nekik kell is…

  2. Áááááá, tudtam, hogy valaki egyszer már megint hülyeséget fog írni, mert a szezont összetéveszti a fazonnal.

    Úgy hallom, hogy hozzád is eljutott némi szóbeszéd. Csak éppen a tényeket tudatosan elferdítették megint. Esküszöm mintha az lenne a cég, hogy ilyen bullsit “érveléssel” támasszák alá, hogy miért kell másik gép.

    1. A MiG-29 repórája az tisza repóra. Az, hogy mennyibe kerül kicsengetni a repórát, ha fel kell szállni. A gépek már itt vannak, ki vannak fizetve. Mellesleg “csak” 2,5 – 3 milla és nem 5 a repóra. A ’90-es évek végén írtak 12-16 k $ / órát. Mindenféle hatásokat figyelembevé már az annyi, amit írtam.

    2. A Gripen repórát állat módjára számolták ki. Ugyanis a teljes progamköltségre vetítve sem annyi, amit te írsz. Nem 25, hanem 15. Nézzük csak, kb. 240 (?) milliárd volt a teljes program, ebben 16800 repóra van. Ez 14,2 millió forint.

    Csak éppen abban benne van a fegyverzet árától a legutolsó csavarig minden. Ugye nem hiszed el az a nevetséges kijelentést, hogy 1 repórája a Griffnek kb. 120 ezer (!) dollár. Ez az F-16C/D gépekének kb. 12-16-szorosa lenne, de még a kezdeti végletekig elszállt F-22A gépek repórájának is 4-szerese lenne.

    Tehát így nincs értelme számolni, mert a MiG gépek 800 millió dolláros árát + a 14 gép élettartam hosszabbításának költségét is rá kellene vetíteni a teljes életciklusra, akkor kapnál kb. azonos összeshasonlítási alapot.

    Nem igaz, hogy egyesek még szó nélkül benyelnek mindeféle hülyeséget. Akármelyik számot is nézem annyira köszönőviszonyban sincs a valósággak, hogy az már fáj.

  3. És nem mondta el, hogy ezekte ne mond el? Ugyanis mostanában ennél pitibb infókat is elzárolnak?

    (Mellesleg szerint én kitalálok amit írok?)

    Az továbbra sem esik le, hogy a számokat amiker említettél érelmezés hiányában felesleges volt benyögni, mert így ebben a formában nettó hazugságok?

  4. Na de könyörgöm miért is kerülne ennyibe egy korszerű “új” gép repültetése ami ráadásul egyhajtóműves és jóval megbízhatóbb is?

    Csak egy kérdés: A griffeket állapot vagy üzemóra szerint repültetik nálunk?

Fórum hozzászólások

There are no comments in the forum topic that is associated with this post.