Nem is olyan rég hallottunk az A400M háza tájáról, ám az Airbus gondoskodott róla, hogy újra a hírekben szerepeljenek. Ezúttal nem a vezérigazgató ugrott ki a gépből, nem is madarat szívott be a hajtómű, csupán újabb példány emelkedett a levegőbe.
December 20-án levegőbe emelkedett az Airbus A400M ‘Grizzly’ típusú teherszállító repülőgépének negyedik prototípusa. A ‘Grizzly 4’ hívójellel jelölt, 130 tonnás felszállótömegű monstrum 10:18-kor emelkedett el a sevillai üzem területéról. Az 5 óra 10 perces szűzrepülés fontos mérföldkő az EADS vezetése számára, mert a megrendelő országokkal várhatóan a napokban aláírják azt a 4,6 milliárd dolláros összegű szerződést, melyet még év elején harcolt ki magának az európai vállalat.
Ez a szűzrepülés abból is egyedülálló volt, hogy először repült nő az A400M-mel Catherine Schneider fedélzeti mérnök személyében.
Az adatrögzítő berendezésekkel és szenzorokkal megpakolt prototípussal a légi utántöltés során mutatott és a szállítandó tömeg különböző elhelyezéséből adódó viselkedést vizsgálják majd. Még egy tesztpéldány készül, az 5 prototípusnak összesen 3700 repült órás berepülési programot írtak elő. Az eddig elkészült három példány 300 felszállás során több mint 1000 órát repült összesen.