Az indiai gazdasági napilap, a The Economic Times által bedobott értesülés szerint a legnagyobb orosz fegyverexportőr, a Roszoboronexport tárgyalásokat folytat a magánkézben lévő indiai Pipavav Hajógyárral hadihajók építéséről. Konkrétan az Indiai Haditengerészetnek szállítandó Talwar-osztályú fregattoknak licenceben történő megépítéséről
A Pipavav Hajógyár vezetősége december 9-én aláírásával nyitotta meg az utat a korábbi egyeztetések folyamán született megállapodások konkrét, végleges formába öntése előtt.
„A Pipavav Hajógyár megállapodást kötött az orosz kormányzati ügynökséggel, melynek értelmében 4 db csökkentett észlelhetőségű fregattot építhet meg az Indiai Haditengerészet számára. Oroszország már megépített 3 ilyen hajót és további 3 építése folyamatban van. Megtekintették a hajógyárunkat és elfogadták annak kapacitását és a képességeit, a Pipavav Hajógyárt jelölve meg az egyetlenként, ahol az Indiai Haditengerészetnek szánt újabb 4 fregattot kívánják megépíttetni.” – idézi a hajógyár elnökét a The Economic Times.
A leendő szerződés tárgyát képzi elvileg az India Haditengerészet orosz eredetű hadihajóinak és tengeralattjáróinak karbantartása, felújítása és a modernizálások elvégzése is.
India jelenleg 3 Talwar-osztályú fregattot tart hadrendben, illetve 2012-ig érkezik a 2006-ban, cirka 1,1 milliárd dollárért megrendelt második széria 3 hajója. 2009 elején került megerősítésre, hogy India és Oroszország tárgyalásokat folytat a 3. széria megrendelésről. A friss információk szerint tehát ezen széria 4 hajója már nem a Balti, vagy a 2. szériát és az orosz megrendelést teljesítő Jantar Hajógyárban, hanem indiai földön realizálódik majd – az értesülések szerint az árcédula 1,8 milliárd dollár.
Ha jól emlékszem pár cikkel ezelőtt olvashattuk, hogy az indaiaknak is célja lenne vmi ilyesmi.
Ennyire lelépült az orosz hadihajó ipar…
Azért ez mókás, Oroszo. indiának gyártott hajóit Indiában gyártatja le :D
Ennél már csak az lenne jobb ha pofátlanul azt mondanák, hogy -akkor ugye ti megtervezitek, legyártjátok saját forrásokból nálatok, aztán meg majd fizetni ráértek később is- minek a vége az lenne, hogy az indiai gyár leszerződik egy holandal, ami egy norvéggal, ami egy közös román-brazil céggel és végül az usa-ban készülne el a ladik.
molni: szvsz ez nem Mistral, ennyire azért nem rossz az Orosz hajógyártás. Szerintem csak nem látjuk mi megy a háttérben. Oroszok a következő ~12évben ~40b$nyi! pénzt remélnek Indiából (ennek nagyrésze a Su50) vhol természetes az, hogy ebből India pl „csak” 30b$t akar készpénzben kifizetni a maradék 10b$ért meg hajót/T90t akármit épít bartelba/cserére Oroszoknak. India mint a legnagyobb és korrekt fegyvervásárló megteheti, hogy „extra” feltételeket kér, Oszoknak meg vhogy lenyelik, hogy „csak” 30b$ kapnak meg 10b$ értékben más haditechnikai eszközt.
Kicsit tulragoztam.
Amúgy a cikk kicsit félreérthető.
India fejleszteni akarja a hajóépítési iparát, és az oroszok partnerek ehhez, mint ahogy az MKI-t is a HAL gyártja. Mivel India jó vásárló, és nem agyatlan copycat, mint Kína, megéri együttműködni velük, és az orosz indiai viszony amúgy is egy picit már túlmutat a törzsvásárlói programon:)
40 milliárd dollár? Ahhoz picit sok Szu-50 és más eladás kellene. Ha cakk pakk mindennel egy gép 50 milla – mert ugyebár az a marketing, hogy milyen ólcsó lesz – akkor ez hány gépet jelent? Mondjuk 800 gépet. Ez nyilvánvalóan rossz szemlélet.
Remélni sok mindent lehet, de a vágyak és a realitás kersztmetsze sokszor van egymástól messze. Ott kezdőik, hogy 6-7 éven belül lesz -e egyáltalán szériaérett gép. Ha megy a Szu-34 sebességével gyártják, akkor 200 év múlva sem lesz ennyi.
Bocsánat hogy közbe szólok .
Jelenleg az van hogy már nekem nem az orosz haditechnikával van gond hanem a gyártás kapacitással .
Most olvastam egy angol oldalon hogy 2020-ra modernizálnak 100db szu-27sm típust jelenleg 50 áll szolgálatba , 2020ra felújítanak 80 db mig-31
Rendszerbe állítanak 100 db mig29, 2013-tól kezdődik a pakfa gyártása majd 2015-re átadnak 10 db a légierőnek 2015 -től pedig 60 db rendel 2020-ig.
Egyébként az amik 1 év alatt hány F-22 gyártottak le? és mennyi F-35 fognak évente?
molni:
Csak MBTből(T90) 1000es számok repkednek és nem csak vadászrepülő, meg MBT van világon…. azt meg kötve hiszem, hogy fegyverzettel együtt a Su50 50millába kerülne, ennél felfuxolva már a Su30MKI is többe kerül.
Roni: Csak a legtöbb dolgot már India licenszbe akarja gyártani és nem Orosz gyárból megvenni. A terv meg Orosz részről tényleg a 60db Su50 2020ra és tény amik egyetlen évben pl 2020ban 300+db F35öt terveznek legyártani. Nem 5év alatt 300at. Egy év alatt 300at.
Honnan veszik hozzá az ABS acélt? Úgy tudom, ez a szűk keresztmetszet. Eddig is az oroszok szállítottak Indiának, és nem volt elég. Ezért olyan lassú a repülőgépanyahajók gyártása is.
Kína meg azért agyatlan copycat, mert az oroszok természetes „ellenségei”, ezért az oroszok nem fejlesztenek velük 1ütt, csak eladnak nekik, olyasmit, amit mernek.
gacsat: Oroszok addig b*kodtak velük, míg kénytelenek voltak megoldani saját forrásból. :)
pl http://www.naval-technology.com/projects/shivalik-class-friga/
„In 1999, the Indian Navy placed an order for three frigates under Project 17. Production began in 2000 due to the delays of design inputs for weapons suite by the Naval Design Bureau (NDB), changes in the hull steel specifications, and delivery delay of high-strength D-40S steel from Russia. To overcome the steel supply problems, the required AB-grade steel was indigenously developed by the Defence Research and Development Organisation (DRDO) and the Steel Authority of India.”
Amúgy A&Mital a világ egyik legnagyobb acéltermelője. Indiai cég.
Az F-22-t nem gyártják valami eszeveszett tempóban. 2001-óta van sorozatgyártásban a típus,és még nem adták át a 187.(utolsó)példányt.
Mital szerintem megoldja az acélt, egyértelmű, hogy megtakarítani akarnak ezzel a lépéssel és hajóépítési tapasztalatot szerezni és egyszer majd önálló pályára állni
Az F-22-t nem gyártják valami eszeveszett tempóban. 2001-óta van sorozatgyártásban a típus,és még nem adták át a 187.(utolsó)példányt.
Tudtommal 2003 elején adták át az első példányt, és az utolsók most gördültek le. A gyártás valószínűleg szándékosan volt lassú, hogy talán még rendelnek, amíg gyártanak. Nem jött be. Igény esetén elvben jóval gyorsabban lehetett volna gyártani, csak elhatározás és pénz kérdése lett volna.
2001-ben kezdték el gyártani a nullszériás gépeket amikből jó néhány a légierő állományába került(azt hiszem csak 3-4 db kivételével az összes).A gyártási kapacitás(bármi nem csak repülő)csak szándék és pénz kérdése,ha van 6-7 éved felkészülni a sorozat gyártásra(kb ekkora lesz a PAK-FA sorozat gyártásra érett jó esetben,ha viszont tovább fog tartani a fejlesztés akkor még igazabb amit írok).
A Szu-34 sorozatgyártására némi viccel élve 15 év volt. Nem sikerült…
Az fel sem merül senkiben, hogy azért passzolja le a gyártást oroszország, hogy a felszabaduló kapacitást a saját egységek gyártására összpontosítsa? Náluk is folyik a flotta modernizációja.
Ez csak feltevés, saját gondolat. Lehet ízekre szedni.
Sukhoj már 3éve megmondta, hogy Su34 gyártása „full rate”el pörög… Véletlenül se merem elképzelni milyen lehet amikor nem igyekeznek ennyire… :)
Amúgy itt van „jó hír” 6db elvileg elérte a bevethető státuszt. Ez azért messze lesz szvsz az ami IOCtől de legalább ennyi. Itt még meg lehetne említeni, mert, hogy aktuális a dátum: Ivanov ~2007ben 2010 végére 44db bevethető Su34ről beszélt. Na ennyivel kell osztani az orosz propagandát.
Fade
Helyette vettek 4 Mistralt….
kell nekik a szabad építési kapacitás
ahogy felbomlott a Szovjetunió a beszállító kapacitás 40-60%-a visszamaradt Ukrajnában, így az ukránok is rosszul jártak és az oroszok is. Mikor 41′ -ben megindult a kampány ellenük, akkor is a legtöbb műszer/alkatrészgyártó üzemet, a legértékesebbeket Ukrajnából vitték Urálon túlra. Ha ez a kapacitás megmaradt volna még arra is ráfért volna a renoválás (új munkagépek, emberek továbbképzése ezekre). Az egész repcsigyártási struktúrájuk bomlott fel Ukrajna leválásával.
most már baráti a kormányzat Ukrajnában, de a maradék ipar Ukrajnában még jobban el volt hanyagolva mint anyácskában, szóval még több fejlesztés férne rá, ezért is van, hogy Szu-100-nak rengetek az eu-s beszállítója.
-k +g
dudi: „Helyette vettek 4 Mistralt….”
Helyette????
légifölény/multirole… gép helyett hajó?
Ha esetleg nem úgy nézne ki a légierejük mint Csuzima utána flottájuk megérteném. De Ruszkik irtózatos géphiányban szenvednek. Nézd meg az elmúlt 19évet…. az USN ami az US hadigépezetnek csak egy része több vadászbombázót (SHt) kap évente (99-2010 ~400db = 37gép SH/év) mint amennyit Ruszkik összesen 19év alatt!!! Csak az USN semmi USF… és egyetlen évben!
Hogy a „haldoklo?” állapotba rakott EUs hadigépezetről ne szóljak ahol azért lepotyant az elmúlt 10évben is ~500 EF/Rafi/Gripen a sorrol. Orosz hadigépezet mennyivel gazdagodott?
És már nem az van, hogy nem kell mert 3-5-10éve mennyit gyártottunk és azok még jók. A gépek 99% 20évnél idősebb. Legyen az Mig31/Su27/MIG29. A propaganda meg nem nyer meg semmit… nehogy a 2020ra igért 60db Su50 ugy járjon mint az új orosz anyahajó, vagy épp a Su34. Hogy elkészül belölle 6db… Miközben USben évi 300db F35 legyártása a cél. Ott mi lesz a válasz? Vettek helyette Ivecot? :)