A Scorpene-osztályt koprodukcióban kifejlesztő és exportra gyártó francia DCNS és a spanyol Navantia viszonya Spanyolország döntése miatt már évek óta nem rózsás, azonban hosszas folyamat után a szakítás ténye csak mostantól tekinthető véglegesnek: a DCNS kapcsolódó, november 12-i sajtóbejelentésében immáron tényként közli a Scorpene tengeralattjárók kapcsán az együttműködés megszűnését.
„A DCNS és a Navantia véget vetett a tengeralattjáró kapcsán történő együttműködésük feletti nézeteltéréseknek. … A Scorpene tengeralattjárók építése és értékesítése mostantól a DCNS joga. Hasonlóképp az S80-as tengeralattjárókat a Navantia építi és propagálja majd. … Egyik fél sem tesz további megjegyzéseket az ügyben.” – áll tehát a DCNS által kiadott anyagban.
A francia és spanyol fél viszonya akkor kezdett megromlani, mikor is a spanyolok 2004-ben visszamondták azt az előző évben köttetett, mintegy 1,7 milliárd eurós szerződést, melynek értelmében a kiöregedő Agosta-osztályú tengeralattjáróikat 4 db, AIP kiépítésű Scorpene-nal váltották volna. Madrid azonban úgy döntött, hogy ha már lúd, akkor legyen kövér és inkább a Scorpene-ra alapozó, ám továbbfejlesztett, ráadásul a francia helyett amerikai eredetű harci rendszerrel (a Lockheed Martin a technológiai partner a fejlesztésében) rendelkező saját fejlesztést állítanak hadrendbe.
Az S-80 már pusztán a fejlesztésével is nézeteltéréseket szított, azonban mikor a spanyolok az S-80-ast exportra is felajánlották – a Scorpene ellenében – az végleg betette a kaput a franciáknál, hiszen a Navantia az S-80 mellett akkor még nyakig benne volt a Scoprene program exportjában is.