„Film-front” című sorozatunk segítségével a katonai eszközöket, használóikat, valamint azok mindennapjait és bemutatóit tárjuk néhány naponként Olvasóink elé egy-egy hosszabb, rövidebb videóanyag segítségével.
A Film-front aktuális részéhez tengeralattjárós videókat válogattunk össze – meghajtástól, feladatkörtől, rendszeresítő országtól függetlenül, szóval egy elég vegyes valamire kell számítani. Ami némileg közös vonása a videók egy részének az az, hogy a tengeralattjárók belsejében készült felvételeket is tartalmaznak hosszabb-rövidebb formában.
Élet egy nukleáris meghajtású atom-tengeralattjárón A videó nagy részében egy Los Angeles-osztályú atomtengó látható, a 688i, azaz a továbbfejlesztett változatból. Ezt könnyű felismerni, hiszen a 688i esetében a kormánylapátokat a toronyról áthelyezték a törzs orr szekciójára, nagyban javítva ezzel pl. a jégpáncélon történő áttörést.
Valamikor a 90-es években, a USS Asheville (SSN 758)-en, egy szintén Los Angeles-osztályú (688i) tengeralattjárón készült felvételekből összerakott videó.
Egy, a Silent Service-nek dedikált videó. Kicsit hosszú a Crimson tide / Az utolsó esély című filmből vett kezdés, ám belefér. Az 5. perc kezdésénél van egy kis mókázás is benne.
Naaagy orosz Cápa. Halkan megjegyezzük, hogy érdemes összevetni a Typhoon külső/belső állapotát a jenki kollégákkal
Orosz tengeralattjáró szemle
Az atomtengó vonalról váltva pedig tegyünk egy kitérőt a diesel/elektromos meghajtású tengeralattjárók jelenlegi koronázatlan királyának is tekinthető német Type 212A felé, mely a Német és az Olasz Haditengerészetet erősíti. A videón a német U32 szerepel
Zárásnak pedig a szintén DE tengó, a holland Walrus-osztály egyike egy vészemelkedés közben.
Valamiért olyan érzésem van hogy ez a kis csokor csak 1 kis kárpótlás nekem a meg nem születő modern tengós szériáért:)
németek/olaszok nem építhetnek atomtengót?
van erre valami életben lévő korlátozásuk még ?
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_submarine_museums
doca
A Németekre/Olaszokra csak olyan korlátozások vonatkoznak mint az Angolokra vagy a Franciákra nem azért nincs nekik atom tengó/CVN/atomfegyver mert valamilyen nemzetközi egyezmény tiltja,hanem azért mert nem akarnak.Ha majd úgy gondolják,hogy szükségük van bármely itt felsorolt eszközre akkor fogják magukat és megcsinálják mindenféle úgy,hogy semmiféle szankciót még csak meg sem próbálnának érvénybe léptetni ellenül(különösen Németország ellen).Az Angolok meg a békaevők húznák kicsit a szájukat de beletörődnének,hogy semmilyen eszközzel nem tudnák megakadályoznia két államot.
Azt gondolom fölösleges leírni,hogy Németországot annyi értelme lehetne szankcionálni mint mondjuk az amikat.
Kedves Sulyid…
Szerintem meglesz az a tengós széria..
Kedves Doca…
Csak egy kérdés: minek?
A németek a viszonylag sekély északi vizekre tervezték a hajóikat. Igaz, vannak korlátaik, de nem járőröznek két-három hónapig. Boomereket sem építenek, csak támadó tengókat. Fő feladatuk a partvédelem mellett a támadó tengeri csoportosítások támadása. A mondás szerint a nuki halk, a „villanyos” pedig egy lyuk a tengerben. Az új meghajtás és energia-tárolás miatt pedig a „hagyományos” tengóknak sem kell naponta feljönni…. A 212 kb. egy hétig bírja, persze nem full speed módban :-).
Az olaszok működési területe az Adria. Ott mi van? Az angol-francia-USA triász mellett csak diesel-elektromos járgányok vannak. A potenciális ellenfeleknek pedig azok is épp rohadnak széjjel.
Egyszerűen nincs szükség nukira.
Bocs… a végén Adria helyett Földközi-tengert szerettem volna írni.. :D
A Typhoonok mérete még mindíg lenyűgöző. A videóban szereplők állapota annál kevésbé :) Kiváló válogatás, bár a Valrus videónél elgondolkodtam, hogy hány szerencsétlen matróz verhette be a fejét…
Kedves Sulyid néhány cikk a Htka típus ismertetők rovatából.
https://htka.hu/2010/01/20/vanguard-osztalyu-tengeralattjarok/
https://htka.hu/2009/10/18/borej-osztalyu-tengeralattjarok/
https://htka.hu/2009/09/19/typhoon-osztalyu-tengeralattjarok/
https://htka.hu/2009/07/30/delta-osztalyu-tengeralattjarok/
https://htka.hu/2009/07/02/ohio-osztalyu-tengeralattjarok/
Valami méretbeli korlátozás mintha lett volna a németekre, mert a Type 212 osztályig csak exportra építettek nagyobb tengókat. A Type 209 akkora mint a 212, mégsem rendszeresítették.
Qualit
Köszike a cikkeket de nekem még ennél is több cikk kell:) Sőt az lenne a legjobb ha a 2 vh közötti tengó tipusokról és fejlesztési irányokról írna valaki 1 cikket.
Áhh, az már nagyon a közepétől kezdés lenne, egyenesen a Teknőstől / függetlenségi háborútól kéne :P :)
Tcat mivel te annyira nagyon otthon vagy a tengeralattjárós ügyekben így szerintem kb egy 10-15 részes sorozattal meg is tudnád csinálni:) Persze a polgárháborútól a leguljabbakig :)
Csak engem nem érdekelnek a nagyon régi haditechnika.
Ez a vészemelkedés nem semmi, szerintem ennél sokkal jobban egy bálna se tudna kiemelkedni
Engem érdekel a tengeralattjárók evolúciója.
Szerintem a világpolitikai elrendeződés a nagy háború után az oka, hogy pl. boomerjei meg atomfegyverei nem lehetnek japóknak/németeknek.
doca
A Németeknek lehet.A Japánoknak is csak saját törvényeik gátolják amit úgy látszik kezdenek feloldani.
sulyid: wikin… mindent fent van. :p
A német katonai doktrinának nemhogy elég hanem így AIPvel nagyon sok is a 212. honvédelem a kulcsszó és nem az 5000kmel arrébb való erőprojekció. Olaszoknál a kulcs a Földközi tenger. Szinten mindenre elég a 212. A nuki subnak ilyen kis távolságoknál AIPvel szembe szinte csak hátrányai vannak.
Az logikus, hogy nincs értelme, mert oroszok is baráti állam már manapság meg ugye aki kardot ragad …
Tényleg mi a véleményetek a kaliforniai rakéta rejtélyről ?
Szerintem kamu, hogy jet volt, a felvételeken jól látszódik.
Na most ha US lőtte ki, akkor miért titkolja ? Lehet, hogy egy őrült hobbista volt ? :)
Vagy egy betyár állam ? (É-K, Irán, Venezuela,Kína ?)
doca: Amikor oroszok nem voltak baráti állam akkor se volt értelme. Amúgy mindig érdekes kérdés ki/mennyire baráti. A hidegháboruhoz képest persze eszményi a kapcsolat.
hihetetlen mennyire passzol hans z., és basil zenéje….
Cikksorozat az 1945 utáni tengeralattjáró-típusok (képességeinek)fejlődéséről országonként?
Az amerikai (SSN, SSBN) és szovjet (SS, SSN, SSG, SSGN, SSBN) lenne a nagyobb falat. Az angol, francia (SS, SSN, SSBN) már egyszerűbb. Ezek az ismertebbek.
Szerintem érdekes lenne az olasz, német (exportra gyártott hajók is), japán, holland, svéd, kínai, jugoszláv hajók fejlődése is. Lehet hogy ezzel kellene kezdeni.
Terminator: az egy elég monster hosszúságú cikksorozat lenne :) Ám pl. az atomtengós, DE vonalon meg az AIP megérne pár cikket. Na meg a hajótest is.
Tcat
És akkor ne hagyd ki az olyan finomságokat mint a szonár rendszer vagy az egyébb érzékelők de fantasztikusan érdekes terült a viszhang csempék is.
Kedves Sulyid nincs mit :) Úgy látom Tcat-nek a következő évtizedre megvan a „munkája” :D
Q
Ja ! Kábé ekkora a téma valóban.
Tegnap elött az egyik civíl vontatóhajó „meghágta” a frissen felújított tengónkat. Gyakorlat lefújva mehet vissza javításra.
Szép az élet.
Németek ésszel élő nemzet.
Minek nekik drága nem haderő és olyan eszközök amelyek csak a vízben áznak?
A nem használt fegyver a legdrágább fegyver.
Amit ma az angolok és franciák nagy egységek építésére költenek azt a németek a gazdaságukba hatják.
A gazdaság meg köszöni ilyen pénzeket értéket termel.
Ami jó a hadseregnek is mert ha olyan a helyzet egy erős ipar gyorsan tud csúcstechnikát képviselő fegyvereket gyártani.
Eu a németek nélkül nagy bajba lenne.
De a németek rájöttek már ők is vége a háborúnak már ők is beleszólhatnak a dolgokba a pénzükért cserébe.
Eu addig volt jó a csiga zabiknak meg az Angoloknak míg németek pénzéből ők játszották kemény csávót
Tcat
Munkához láttál már? :) Már alig várom az évad nyitó cikket:D Mondjuk az első évad az első vh-ig követné az eseményeket de közben a legkisebb találmányokról is irnál vagy 20 sort:D