Az Amerikai Egyesült Államok Tengerészgyalogságának jelenleg futó beszerzései közül az egyik legfontosabb az EFV program, melynek keretében a kiöregedő kétéltű partraszálló járműveket (AAV) kívánják leváltani. Az EFV (Expeditionary Fighting Vehicle – Expedíciós Harcjármű, tengerészgyalogos zsargonban Advanced Amphibious Assault Vehicle, tehát AAAV) jelenleg még tesztelés alatt áll, a tervek szerint 2015-ben kell majd szolgálatba állnia. Azonban a gazdasági helyzet miatt a program pengeélen táncol, tehát ha nem produkál látványos eredményeket, a Kongresszus akár el is kaszálhatja.
A jelenleg folyó tesztfázis pedig a fentiek miatt létfontosságú a gyártó General Dynamics számára, ugyanis ha nem akarják elveszíteni a busás megrendelést, akkor muszáj maradandót alkotniuk. Az EFV-vel szemben a USMC komoly követelményeket támasztott, melyek közül a legfontosabb – az M1 Abrams harckocsiéval vetekedő védettség és mobilitás mellett – a megbízhatóság. Konkrétan a két meghibásodás közti üzemórák számának növelése a cél, a bőrnyakúak lelki szemei előtt egy olyan kétéltű harcjármű lebegett a program elindításakor, mely átlagosan 43,5 órát is kibír meghibásodás nélkül.
A baj csak az, hogy az EFV prototípusai eddig átlagban 16,4 óránként szorultak javításra, mely még a szolgálatba állításhoz szükséges 22 órás szintet sem haladja meg. A Kongresszusi képviselőknek pedig nem tetszenek ezek a számok, sőt, Robert Gates védelmi miniszter úgy fogalmazott, hogy a program „közel van a vágóhídhoz”, s onnan csak eredmények produkálásával menekülhet meg.
Márpedig a politikusok számára nem lenne rossz, ha megszabadulnának egy jelentős pénzeket felemésztő projekttől: az EFV darabonkénti ára 22 millió dollár, a teljes mennyiség 9,5 milliárd dollárba kerülne, a program összköltsége – a fejlesztési pénzekkel együtt – pedig 13 milliárd dollár fölött mozog.

General Dynamics EFV ,
Viszont a tengerészgyalogság részéről maximális támogatottságot élvez az EFV, főleg, mióta James Amos tábornok vezeti a hadtestet, ő ugyanis teljes mellszélességgel kiáll a jármű mellett. Elmondása szerint a tengerészgyalogosok elsődleges feladata még mindig a partraszálló műveletek végrehajtása, melyekhez szükségük van egy fejlett, megbízható járműre, s az EFV meg is felel ennek a célnak. Amos szerint fontos, hogy a katonák tudják: az ő harceszközük a legjobb, s mindent leküzdhetnek vele. A jövő partraszálló járműve pedig az EFV, s a jelenlegi hiányosságokat az okozza, hogy még friss konstrukció.
Az AAAV tökéletesítésében maguk a tengerészgyalogosok is részt vesznek, az eddigi tesztek alapján több módosítást is végeztek a járművön a katonák javaslatai alapján, például javítottak a gépágyútorony lőszeradagoló-rendszerén, és növelték a vízfelszíni haladás és a vízbeérés sebességét.
A gyártó szerint természetesen szó sincs hatalmas problémákról, pusztán néhány finomításra van szükség. William Taylor programvezető elmondta: minden új fejlesztésű járműnél előfordulnak kisebb-nagyobb bakik, melyeket szorgos munkával gyorsan ki lehet küszöbölni. A Pentagon elemzői pedig az elmúlt évhez képest idén jelentős fejlődést tapasztaltak az EFV megbízhatósága és a fejlesztőgárda erőfeszítései terén.