Az „F-35 hajtóműszállítója” címmel jelenleg csupán a Pratt&Whitney privilégiuma, ám a konkurens General Electric/Rolls-Royce páros mindent megtesz, hogy ez ne maradjon így.
Nemrég írtunk a két rivális vitájáról, mely tovább gyűrűzött, ezúttal az izraeli F-35-megrendelés következtében erősödött fel újra a szócsata.
A közel-keleti ország 20 darab F-35 Lightning II típusú, ötödik generációs vadászbombázót rendelt októberben potom 2,75 milliárd dollárért, ám a gépekbe szánt erőforrások típusa nem szerepelt a kontraktusban.
A P&W részéről állítják, hogy szóbeli megegyezésük van Izraellel az F135 típusú sugárhajtómű eladásáról, ám a konkurens csapat ezt cáfolja, szerintük ugyanis még mindig él a verseny.
A Pratt&Whitney illetékesei rámutattak arra, hogy Izrael 2015-ben állítaná szolgálatba az első gépeket, amikor még csak az ő erőforrásukat gyártják majd sorozatban. A rivális GE/R-R páros ezt cáfolta, kijelentették, hogy „akkorra garantáltan szállítjuk a kész hajtóművet, amikorra Izrael kívánja.”
Az exporteladások szempontjából rendkívül fontos az izraeli döntés, hiszen, ha az eddig háttérbe szorult F136-os erőforrás mellett döntenek, akkor újra nyílt lesz a verseny a hajtóműgyártók között.
vihar egy kanál vízben
2:
angolok rájönnek majd szépen lassan, hogy ha saját maguk vagy eads-el fejlesztenek, nem lesz ez, hogy r-r vagy a brit ipar szarul jön ki($2,5 milliárd)
Franciaország,németek már rájöttek erre.
Hogy is akarja kifejezni … magának?
Azért jó nagy az a kanál.