Pár hónappal ezelőtti cikkünkben beszámoltunk róla, hogy elég komoly adminisztrációs nehézségekbe ütközött a MiG-15UTI felújítását végző csapat. Ezek sajnos azóta sem oldódtak meg teljesen, de reméljük, ami késik, nem múlik. Folyamatos egyeztetések történnek a külföldi hatóságokkal és a csapat bizakodó.

Szerencsére ezek a problémák nem hátráltatják magát a munkát. Az év első felében már megtörténtek a hajtóműpróbák, beszabályozások és a múlt héten elkezdődtek az üzemszerű gurulópróbák is. Ezek során a géppel egészen a felszállósebesség határáig gyorsítottak, de elemelésre természetesen nem került sor. A berepülést végző két pilóta – Pinkóczi József és Rohács Tamás – eddig a gép működését befolyásoló komolyabb problémáról nem számolt be.
Természetesen mindenkiben az a kérdés merül fel, hogy mikor várható az első felszállás?
Sajnos erre most még pontos dátumot nem tudnak mondani. A gép műszakilag készen áll a feladatra, a többi már csak az „adminisztratív problémák” megoldásától függ.
Ha minden jól megy erre hamarabb sor kerülhet mint gondolnátok…

A fényképekért köszönet Hacsi-nak, akinek a többi képét a felújításról ebben az albumban találhatjátok meg.