|

Tiger-öket vásárolt Brazília

Megerősítést nyert az a vasárnap felröppen hír, miszerint a Brazil Légierő (FAB) használt, F-5E/F Tiger II típusú harci repülőgépeket vásárolt egy arab országból.

Brazília 11 darab, használt, Northrop F-5E/F-5F Tiger II típusú, kéthajtóműves könnyű vadászbombázót vásárolt Jordániából, erősítették meg tegnap a FAB részéről, miután vasárnap a Defence & Technology megszellőztette az üzletkötés valószínűségét. A gépeket az elkövetkezendő időkben F-5EM/FM sztenderdre korszerűsítik a dél-amerikai országban.

A hírek azután kaptak napvilágra, hogy a vasárnap hagyományosan megrendezett Air Sunday esemény alatt a PAMA-SP (Parque de Material Aeronáutico do Estado de Sao Paulo) létesítményeinek területén (a Campo de Marte repülőtéren, Sao Pauloban) két, jordán felségjellel ellátott F-5F törzset lehetett látni, melyek újbóli összeszerelése meglehetősen előrehaladott állapotban volt. A Ponder Aero jelentése szerint a helyszínen szerzett információk szerint további egy ‘F’ és 8 ‘E’ verziójú Tiger II-es érkezik az arab országból, melyeken ugyanúgy végrehajtják az átvizsgálást, a szükséges karbantartást, valamint a modernizációt.

Jelenleg 46 darab F-5EM/FM repülőgép repül a Brazil Légierő flottájában, a modernizált gépek még évekig szolgálatban maradhatnak, leváltásukra az F-X2 tender győztese érkezik majd az évtized vége felé.

24 hozzászólás “Tiger-öket vásárolt Brazília”

  1. Csak nekem tűnik ugy hogy Brazilia követi Iránt.
    Az F-5-ős sztem egy nagyon jó gép olcsó olcsó a fenttartása igényénytelen egyszerű igy egyszerű lemásolni,továbfejleszteni estleg és ugrodeszkának is tökéletes egy hazai gyártású vadászgép kifejlesztéséhez.

  2. Brazília ipara sokkal fejlettebb szinten áll, mint amivel F-5-öst lehetne létrehozni.

    A világ 3. legnagyobb polgári repülőgépgyára náluk van. Rengeteg fejlett technikát használnak, de még tovább szeretnének fejlődni, ezért akarják a svéd Gripent és vele együtt a fejlett kompozittechnológiát.

  3. Én személyszerint nem látom sok értelmét eme gépek megvételének… Inkább ex izraeli f4-eseket vennék a helyükbe ha már nagyon repcsik kellenek… De az f15-össel se járhatnak rosszul:) Komolyra fordítva a szót inkább f16-ost kéne venniük vagy valamilyen európai tipust…

  4. Nincs egyetlen repképes ex. IAF F-4E gép…

    Hazai gyártású vadászgép? A cseh hadiipaar „picit” régebb óta gyárt repcsiket, de nekik sincs semmiféle reális esélyük egy korszerű vadászgép létrehozására. Itthon az is művészet lenne, ha 5 éven belül jó villamost tudna gyártani a magyar ipar nemhogy vadászgépet.

  5. molni

    Szerintem a gripen és a tájfun is made in europe címkét visel:) Amúgy akár görög vagy német esetleg egyiptomi vagy legvégső esetben török f4-eseket is vehetnének vagy su 30MKI-t.

    Írtam a makettinfo / szimulátor topicba.

  6. szitya: „Phoenix szerinted képes lehetne Brazília a saját maga modern vadászgépet gyártani ha gripik technologiáját sikerülne megfejteni…”

    Nem kell fejteni. Gripen mellé komoly tech transzfert is igértek Svédek. Olvass vissza 1-2évet és lesz vmi minimális rálátásod a témára.

  7. Biztos vagyok abba hogy brazília nem a gripenre fogja alapzni légtere védelmét mivel a gripen egy könyű vadászbombázó repülőgép, és brazíliának szüksége van elfogó vadászokra (persze a gripik is alkalmasak erre de nem erre találták ki őket) és a délamerikai kontines országai inkább olcso de tömegesen bevethető légierőt épitenek ki maguknak (néhány kivétellel) és ezzel a stilussal szembe a gripi nemsokat ér.

  8. A Hornet igen messze áll az elfogó koncepciótól. Az F/A jelzés is tisztán mutatja ezt. Az igazi multirole vadásznak készült. A flottának nagyon régóta nincs elfogó vadásza, mert igény sem votl rá. Az F-14 fő feladata a flotta körüli BARCAP adása és nem elfogó bevetések repülése lett volna egy háborúban másodsorban a saját csapásmérő erők kisérete.

    A Griff egy könnyűvadászgép némi csapásmérő képessége. Mivel az eredeti svéd igények alapvetően defenzívek azért a vadász képesség volt hangsúlyos némi csapásmérő képességgel. A precíziós csapásmérés kezdetben AGM-65 rakétát és hajó elleni rakétákat jelentett csak.

    Szittya, nagyon nem vagy képben.

  9. Üdvözlet

    Emlékszem korábban voltam oly botor elmélkedni azon, hogy F-5öst kellene vennünk, hisz olcsó, meg sok van belőle, meg amcsi stb. De legalább, mielőtt ezt kész kiforrott tényként írtam le, megkérdeztem itt olyanokat, akik picit jobban értenek ezekhez mint én. Molni írta akkor (rég), hogy az F-5 jó, és szép, csak öreg. Nagyon. A legfiatalabb is valami 30 (?) éves. Ergo hülyeség lenne (pl nekünk) venni. Ezért kérdem ismét egyébként a jobban ehhez értőket, hogy nem csinál hülyeséget Brazília a vásárral? Főleg a tekintetben érdekelne, hogy az adott ország éppen rendszeresíteni kívánja a Rafale-t, ami nem épp az olcsóságáról híres… Nem maradt többre pénz? Azonban ez így sem stimmel, hisz anno a régebbi kérdésemre válaszolva azt is megfogalmazták, hogy nevezetesen az F-5-t lehet h olcsó lenne megvenni, de fenntartani, modernizálni már annyiba kerülne, mintha F-16-ost venne az adott ország.

    Köszönöm a jövőbeli felvilágosítást, üdvözlet

    Strlv

  10. Fade

    Köszönöm a választ, direkt ezért kérdeztem. Én az ilyesmihez nem értek, csak érdekel. Ez szerintem így jobb, mintha azt mondanám: „de Jó lenne ez nekünk is, vegyünk Mi is ijjet!!!” nem?

    Látod, inkább égek, de megkérdezem (miután az interneten elsőre nem jött semmi használható): mit jelent: Hi-Lo? Az odaáig rendben, hogy High-Low rövidítés, de mire vonatkozik?

    Köszönöm, sry a banalitásért.

    Strlv

  11. a hi-lo a kül. feladatokra eltérő technikai szint elv, vagy nem tudom rendesen megfogalmazni :D ha jól okoskodom, de ha nem akkor úgyis kijavítanak majd.

    náluk a hi az F-X2 tender győztese, a lo meg az f5 tigerek tömege

    nálunk meg a hi a Gripi (még ha kevés is van belőle és az sem a legcombosabb) a lo meg lehetne pár ALCA L–159T1
    na? talált?

  12. braziloknak szerencséjük van, mert nagyon jól védhető az ország.
    Nekem furcsa, hogy ilyen kis hatótávú gépeken gondolkodnak, bár az előbbi miatt talán nem sietik el a komolyabb beszerzést, majd idővel készítenek maguk.

    Rafale drága, de talán a legütősebb a 3 közül, F-18 nagyon kiforrott dolog, de nem hiszem, hogy vennének, mert külön utakon akarnak járni az USA-tól, a Monroe-elvet ők máshogy akarják értelmezni(persze még nem mostanság).
    Szerintem Gripen lesz, mert svédek sok-sok közös fejlesztési lehetőséget kínálnak, kezdve AA rakétától, a polgári repülésig.
    Én úgy vettem észre, hogy mindhárom típus alapvetően hordozóbarát vagy azzá alakítható.