|

Vízre bocsátás előtt az első Gorskov

Az első sorozatgyártott Szu-35S összeszerelését végző KnAAPO-hoz hasonlóan úgy tűnik a szentpétervári Szevernaja Verf is jól halad az első Project 22350 / Gorskov-osztályú fregatt építésével.

A Sztereguscsij-osztályú korvettek mellett Oroszország másik új fejlesztésű, modern hajóosztálya kapcsán az osztály névadó fregattjának vízre bocsátást 2010 utolsó negyedévére valószínűsítették, ami a friss információk szerint össze is jön, ugyanis a szentpétervári hajógyár várhatóan még október vége előtt vízre teszi az Orosz Haditengerészetért nagyon sokat tett Szergej Georgijevics Gorskov admirálisról elnevezett fregattot.

Ez természetesen csak vízre bocsátást jelent majd, a hajó még nincsen kész, a 2006-ban megkezdett munkálatok tovább folytatódnak majd, hogy a tervek szerint aztán 2011 folyamán végre hadrendbe állhasson a hajó.

Míg a Project 20380 / Sztereguscsij-osztályú korvettek a part menti sekély vizekre lettek optimalizálva, addig a jóval nagyobb, cirka 4 500 tonna vízkiszorítású Project 22350-es fregattokra Oroszország képviselése vár a világ óceánjain. Az osztályból 2015-ig 20 egység megrendelését tervezik, melyekből majd mind a 4 flotta kapna. A 4 500 tonna vízkiszorítású fregattok hossza több mint 130 méter, szélességük 16 méter. A fregattok egyik fő fegyverzetét a 300 kilométeres hatótávolságú P-800 Oniksz (NATO kód: SS-NX-26 Yakhont) robotrepülőgép alkotja majd.

Project 22350 render

A Project 22350 osztállyal kapcsolatban egyelőre be kell érnünk számítógépes modellel ,

Jelenleg azonban egyelőre csak 2 hajó, az említett Admiral Szergej Gorskov és az Admiral Kaszatonov áll építés alatt. Utóbbin a munkálatok 2009 novemberében kezdődtek meg, hadrendbe állítása 2012-ben várható.

21 hozzászólás “Vízre bocsátás előtt az első Gorskov”

  1. Kolombusz

    Ez már megint valami varázslás hogy ránézésre megmondjuk mennyire korszerű?

    Az animáció alapján úgy tűnik erről az osztályról eltűnik a antenna dzsungel.

    Tudtommal az új orosz korvett osztályokat India is rendszeresíti vagy is megint befigyel a közös fejlesztés.

    Oroszok ez idő tájt több forrásból is hozzá juthatnak szűkséges elektronikai egységekhez.

    Akkor nem értem mért lenne ez a hajó osztály gyengus meg a kortársakhoz képes hátrányba?

  2. „Tudtommal az új orosz korvett osztályokat India is rendszeresíti vagy is megint befigyel a közös fejlesztés.”

    Ha a Talwarra gondolsz azok nem újak hanem a Kirvak III továbbfejlesztett változatai ha úgy tetszik Kirvak IV.

    De a többiben nagyon igazad van!

  3. Érdekes hogy fázisvezérelt toronyantennája van de egy nagy méretű teljesítményű ( nem meteo ) radart még ennek a tetejére odabiggyesztettek.

    Ez vagy a rajz pontosságát hitelességét kérdőjelezi meg vagy pedig valami rés van a fázisvezérelt radar működési területén amit így tudtak megoldani.

    Arra tudok gondolni hogy nem megfelelő elégséges számtech kapacitás ( jelfeldolgozás és tűzvezetési kapacitás hiány ) ha az elen egyszerre támad vízfelszínről és a levegőböl akkor a rendszer még nem tudja kezelni őket könnyen túlterhelődne így inkább a légi célok detektálására rábiggyesztették ezt a kisegítő radart.

    Persze ez csak teória.

  4. Mivel egy van csak belőle és az nem kétoldalas függőleges antenna így az a meglátásom hogy ha az a lérak tűzvezető lokátora lenne akkor a hajó közepes lérakot egyszerre csak egy irányba cca 60 fokos szögtartományon belül lenne képes csak indítani. Ez pedig nem szerencsés akkor amikor a HARPOON ok és pl az új Exocet-ek is a kombinált többirányból de egy időben való érkezésre vannak kihegyezve.

  5. Nem a korszerűségét mondtam, hanem a formáját, meglehetően klasszikus alakú a szintén viszonylag friss Zumvalt, Type 45, Horizon destroyerekhez képest.

    De azért tetszik, szép hajó lesz, talán pont ezért. Kéne a Balatonra/ Dunára;)

  6. OFF

    Üdv. Mindenkinek!

    Én Mosonmagyaróváron élek, és kb. negyed órája 20 „repülő tárgy” haladt el felettünk, kb. K-Ny-i irányba (keletről jöttek), hosszú sorban 2-3-as „kötelékekben”. Egy erősebb fehér és egy gyengébb vörös színű jelzőfénnyel rendelkeztek, de a hangjukat abszolút nem lehetett hallani, pedig a repülési sebességük és annak jellege alapján helikoptereknek tűntek. A sötétség miatt a magasságot sem nagyon lehetett megbecsülni, de talán 1000-1500m magasan lehettek. Tudja valaki, hogy mik voltak ezek?

  7. dudi,

    Azt a lehetőséget én is egyből kizártam. Sajnos még az UFO-k is valószínűbbek (vagy az inváziós kínai légideszant, útban Svájc felé) :))

    Liverbird,

    Nem Shanghai, hanem Móvár :) Egyébként mostanában tényleg divat lett ez a gyertyás lampion dolog, röstellném a pofámat nagyon, ha tényleg azok lettek volna. Az a helyzet, hogy a talajszinten szinte egyáltalán nem volt szél – ami mondjuk nem azt jelenti, hogy x magasságban nem lehetett -, ezek pedig nagyon gyorsan repültek, kb. egy helikopter vagy kisgép utazósebességével. 1-2 perc alatt áthaladtak, és eltűntek az erkélyről belátható keleti égboltról.