Tengerész PAK-FA 2020 után

Azt már tudjuk, hogy évtizedünk végére Oroszország rendelkezni fog legalább egy darab új, nukleáris meghajtású repülőgép-hordozóval, majd később 3-6 példányból álló hajóosztályt is épít belőlük. Azt is tudjuk, hogy ugyanekkorra 1500 új harci repülőgép fog szolgálatba állni Oroszországban. Ám azt eddig nem tudtuk, hogy a leendő repülőgép-hordozókról pontosan milyen repülőgépek üzemelnek majd. Nos, most erről is pontosabb képet kaphatunk.

Ugyanis szeptember 28-án, kedden Valerij Uvarov altábornagy, az Orosz Haditengerészeti Repülőerők leköszönő parancsnoka a RIA Novosti hírügynökségnek azt nyilatkozta: 2020 előtt nem várható, hogy a fenti szervezet kötelékében megjelenjen egy ötödik generációs katonai repülőgép. Ez pedig azt jelenti, hogy amennyiben addigra tényleg elkészül és szolgálatba is áll egy repülőgép-hordozó, akkor annak első repülőgépei még a negyedik generációt képviselik majd.

Viszont így azt is biztosra vehetjük, hogy 2020 után mindenképpen lesz 5. generációs típusa is az Orosz Haditengerészeti Repülőerőknek. Uvarov szerint ennek alapját mindenképpen a Szuhoj T-50 PAK-FA képezi majd, mégpedig azért, mert ésszerűtlen lenne még egy teljesen új típus kifejlesztésére pocsékolni a pénzt. Nos, ezzel mi is tisztában voltunk, annyival azonban gazdagabbak lettünk, hogy megtudtuk: a PAK-FA modifikációját 2016 környékén kezdik majd el készíteni, szolgálatba állására pedig 2020 után pár évvel kerülhet sor.

Szuhoj T-50 PAK-FA ,

’Először a légierő állítja rendszerbe és szerez vele tapasztalatokat, majd mikor már teljesen kiismertük a jellemzőit, csak akkor kerül sorra a haditengerészet.’ – mondta Uvarov.
Ezen kívül az altábornagy azt is megerősítette, hogy a tengerész PAK-FA megjelenése előtt más típusok szolgálnak majd az új hordozón. Itt viszont már több cég és repülőgép is szóba került, konkrétan a MiG, Szuhoj és Jakovlev tervezőirodákat emlegette, melyek közül utóbbi talán a Jak-130-cal nevezhet a leendő haditengerészeti kiképzőgép címéért, a másik kettő pedig a harciasabb részleget képviseli.

’A repülőgépeknek még azelőtt készeknek kell lenniük, mielőtt a hajó üzembe állna, ugyanis a pilótákat előbb a speciális szárazföldi kiképzésen kell felkészítenünk a tengerészeti üzemre, és csak eztán kerülhetnek a hordozóra.’ – mondta Uvarov. ’Véleményem szerint két század MiG-29K és egy század Szu-33 jelenti majd a szükséges repülőgép-mennyiséget, azonban előbbihez jelenleg az indiai szállítások miatt nem jutunk hozzá.’

Valerij Uvarov altábornagy egyébként az orosz fegyveres erők szervezeti reformja miatt kénytelen elhagyni pozícióját, ugyanis az Orosz Haditengerészeti Repülőerők és az Orosz Haditengerészeti Légvédelmi Erők közös irányítás alá kerülnek, ezen új szervezte élére pedig őt jelölték ki.

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

Végrehajtotta szűzrepülését a Tu-160M első példánya

Végrehajtotta szűzrepülését a Tu-160M első példánya

Mianmar bevásárolt orosz légvédelemből és drónokból

Mianmar bevásárolt orosz légvédelemből és drónokból

Elindult a MiG-41 fejlesztése

Elindult a MiG-41 fejlesztése

ICBM tárazás orosz módra

ICBM tárazás orosz módra