Mai világunkban egyre több embernek adatik meg az utazás élménye, legyen az nyaralás, üzleti vagy tanulmányi út. Aki érdeklődik a repülés iránt ezen utak közben szívesen útba ejti a helyi repülési gyűjteményeket. De hová menjünk? Hol keressük ezeket? Monox olvasónk által összeállított gyűjteményben a Lengyelországba utazók kaphatnak egy kis útbaigazítást, mit is érdemes felkeresni északi barátainknál.
A repülést szerető emberek körében mindig is érdekesnek számító hely volt Lengyelország. Nemcsak azért, mert Lengyelország általában is nagyon komolyan veszi katonai potenciáljának szinten tartását és a kötelezettségeit otthon és a világban egyaránt, hanem azért is, mert a régmúlt idők technikáját mindenestől megőrizték a mának, kellő hangsúlyt fektetve az állagmegóvásra is. Lengyelországban rengeteg repüléstechnikai múzeum található, kezdve a méltán világhíres krakkói gyűjteményen és folytatva néhány kevésbé ismert de szintén gazdag gyűjteménnyel rendelkező kiállításig. Létezik olyan gyűjtemény is, ami katonai objektumok területén található, vagyis nem nyilvános, és sok olyan is, ami területileg nem nagyobb, mint egy családi ház kertje, tulajdonosa ott őrzi és ápolja a rábízott technikát.
Összeállításomben szeretnék bemutatni ezekből néhányat, segítséget adva az esetleges felkeresésükhöz. Egyes helyekhez GPS koordinátával is tudok szolgálni, ami pontosan a bejárat elé visz, megkönnyítve az adott múzeum felkutatását. Nehézséget okozhat, hogy ezek szerte Lengyelországban hatalmas földrajzi távolságban vannak egymástól, igencsak megnehezítve, hogy akár egy túra során többet is felkeressünk egyszerre.
Krakkó
Lengyelország leghíresebb repülőmúzeuma Krakkóban található.
Pontos címe: Al. Jana Pawła II 39 , 30-969 Kraków 28, skr.poczt. 79
Honlap: http://www.muzeumlotnictwa.pl/index_en.php
Nyitva: K-P: 9-17, Szo-Vas: – 10-16
Belépőjegy ára: 8PLN
GPS: É:50*04’35.36″ K:19fok 59’26.58″
A teljes megosztott fotóanyag a múzeumról itt érhető el: Krakkó
Nagyon szépen és dinamikusan feljődő intézmény. A híres domb előtt MiG-ekből és Szuhojokból álló sorozat mára már szemből is kiegészült, hasonló képet mutatva. Külön örülök, hogy a sor végén már ott van az ex-német importból származó 2007-ben leállított 4115-ös MiG-29B is. A sor megtörve folytatódik az ellenkező irányban a még korábbi technikákat bemutatva, köztük számos Lim (a MiG-15, és -17-es típusok licenszben gyártott típusai) géppel. Két érdekességet láthatunk itt: Egy célvontatásra „átképezett” Lim-5-öst és egy 2 db 23mm-es gépágyúval és az eddig ismertektől teljesen eltérő póttartályokkal szerelt Lim-2UTI-t.
Megtalálható itt az összes lengyelföldön gyártott és alkalmazott repülőtípus, és újabban külföldről is érkeznek repülőgépek. Ezek első tagja volt a Belgiumból beszerzett Mirage-III, majd nem sokkal ezután megérkeztek a svédek Viggen és Draken gépei. Igazi ritkaság a Portugál Légierő A-7D Corsair II gépe ami már a kora miatt is igen ritka Európában, de az igazi nagy durranás a múlt hónapban érkezett: egy F-105D személyében az Egyesült Államokból. A terepszínű madár festése mára igen megkopott, de hiánytalanul, lekonzerváltan érkezett és napjainkban várja az összeszerelést. A 32 méteres és közel 7 méter magas vadászbombázó igazi gyöngyszeme lehet a kiállításnak. Angliából érkezett még egy korai változatú Harrier, díszfestéssel a függőleges vezérsíkján és az Olasz Légierő F-104-ese ami zárt hangárban kapott helyet egy gyönyörű makett kiállítás közepén!
Ezen hangárok mögött készülőben van egy érdekes (sokak szerint rotor) alakú több szintes épület, melyben a látogatásom idején RC modellek voltak kívülről láthatóak, az épület többi része még üres volt. Korábban ezen épület és az előtte lévő hangárok között volt a „Jurassic Park”, ez azonban ma már a múzeum előtt lévő zárt területre került áthelyezésre. Ezek a gépek találhatóak ott és felújítás után csereanyag tárgyát képezhetik.
Nagyon komolyan veszik a biztonságot és a titoktartást. Erre a területre az egyik ott dolgozó engedett be és óriási szerencsém volt, mert ezzel együtt majdnem eltávolítás lett a vége és állítólag örülhetek, hogy nem végződött a rendőrségen a történet.
A korábbi Google fotókon látható múzeumkép mára annyiban megváltozott, hogy a Szu-22-esek a MiG-ekel szembeni sorba kerültek, a két lemezszínű Szu-7-est pedig a repülőtér hátsó kerítéséhez vitték, ismeretlen céllal. Az igencsak leharcolt állapotú Tu-134-es is új helyen van már, mellette a közelmúltban selejtezett AN-26-ossal együtt.
Különlegesség még a területen maradt Szu-20-as kabinmetszet. A 4242-es gép levágott orr-része egy kocsin található elfordítva, hogy a kabint megtekinthető legyen, ami természetesen makulátlan és olyan mintha most jött volna ki a gyárból.
A főhangárban is nagyon sok érdekesség látható, köztük a világon egyetlen példányban létező és működőképes P-11 vadászrepülőgép. Láthatunk továbbá Jak-17, -23-as típusokat, Mil helikoptereket és számos polgári illetve II. Világháborús technikát. Utóbbi legszebb példánya egy Spitfire, de láthatunk itt IL-2-es és TU-2-est egyaránt.
Mindent összevetve, számos itt nem vázolt érdekességgel találkozhat, aki megtekinti a múzeumot. Igazi hétvégi egész napos program lehet, akár az egész család számára. Természetesen a múzeumban található büfé és szociális helység egyaránt.
Varsó – Nemzeti Hadtörténeti Múzeum
Nagyon érdekes, bár repülőtechnika csak korlátozott számban van jelen a következő múzeumban, a Varsó belvárosában található a Muzeum Wojska Polskiego-ban.
Pontos címe: Al. Jerozolimskie 3. 00-495 Warszawa
Honlap: http://www.muzeumwp.pl/
Nyitva: hétközben 10-17 hétvégén: 10-16
Belépő: a szabad területen álló gépekhez nincs, az épületbe 10 PLN
GPS: É:52*13’55’55.05″ K:21*01’34.66″
A teljes megosztott fotóanyag a múzeumról itt érhető el: Varsó
A megérkezéskor már messziről hívogat a gyönyörű kovácsoltvas kerítés mögött álló 4111-es, szintén ex-német MiG-29-es. Egyetlen probléma van a gyöngyörű környezetben tartott géppel, hogy a körüljárhatóságát a levegőben is megoldották, így csúf állványok veszik körbe, megnehezítve a fotózást. Ugyanez a probléma a vele szemben álló az orrán lángnyelveket hordózó 8512-es Szu-22M4-essel is, bár itt csak a kabin külső megszemlélése lehetséges. Lengyel társaihoz hasonlóan itt is rend és tisztaság uralkodik és a gépek is szépen rendben vannak tartva.
A következőkben ISKRA és a sorozatgyártásra végül nem került I-22 Iryda gyakorlógépeket láthatunk, majd következik a zöld színekben díszelgő An-26-os. Szemben velük foglalják el újkori helyüket a Mi-8-as és Mi-2-es típusok. A 0614 és 1449 oldalszámú gépek festése már nem az eredeti, néhány éve a múzeum hozatta rendbe őket, bár az azóta eltelt időben sokat fakultak a napon. Jól érezhető ez a Mi-8-as esetében aminek az egyik fele teljesen matt, a míg a másik vakítóan fényes. A szocialista repülőtechnikát a következő parcella szélén a szakadék előtt álló MiG-21PF zárja. A 0615-ös számú gép az orr részén mindkét oldalon magán hordozza a Lengyel Légierő szimbólumát a kardos sárkány-asszonyt.
Ezt követően már a 2.világháborús technikáé a terület, láthatunk IL-2 és IL-10 típusukat éppúgy mint TU-2 és Pe-2-es gépeket, valamint egy Jak-9-es is helyet kapott a nagyobb testvérei között.
A múzeumban található számos harckocsi, ágyú és lőszer, valamint sok háborús relikvia is.
Az épületben nincs semmiféle repülős vonatkozású tárgy, itt a két világháború emlékei kaptak helyet. Akik viszont bent voltak, elismerően nyilatkoztak a gyűjteményről.
Krakkói társához hasonlóan ez is igazi családi program lehet egy délelőttre. A pihenés éppúgy megoldott a parkban, mint a büfé és a toalett használat. Mindenkinek ajánlom a megtekintését.
Varsó – Haditechnika Múzeum
Az előző helytől légvonalban összesen 6 km-re található a fenti intézmény „oldalága” a Muzeum Polskiej Techniki Wojskowej.
Pontos címe: Varsó, ul. Powsińska 13.
Honlap: http://www.sadyba.waw.pl/forty/
Nyitva: hétfő-vasárnap 11:00 – 17:00, télen 10:00-16:00
Belépő: NINCS
GPS: É:52*10’58.60″ K:21*04’02.23″
A gyűjtemény két részből áll. Az aktív és példásan rendbe hozott repülő és földi harcászati technikából és egy általános gyűjtőhelyből. Ez utóbbi a távolról rozsdatemetőnek tűnő terület egy alacsony kerítéssel van elkerítve, kívülről gyönyörűen fotózható a benti állomány. Érdekesesség, hogy a repüléstechnika nem merül ki a repülőgépekben, hanem helyet kapott körülöttük a különböző leszállító, felderítő radarok, valamint számos SA-2 KUB és egy Volhov légvédelmi rakéta az indítóállásokkal együtt. A repülőgépek a MiG-15-ös (3db) és MiG-17-es (3db) MiG-21-es (4db) Szu-7-es (3db) és 1-1 db MiG-23-as, Szu-17, Szu-22, IL-28 és egy Jak-23-as gépből állt, utóbbinak tavaly tavasszal éppen hiányzott a bal oldali szárnya…
A gyűjteményben található 1-1 további Szu-17-es és MiG-17-es elemi alkotórészeire bontva, a nyilvánosságtól elzárt területen. A helikopteresek egy Mi-24-esnek és 3 Mi-2-esnek örülhetnek.
A gépek tiszták és nagyon jó állapotban vannak. A harckocsizók számára is értékes lehet a gyűjtemény, a több mint 70db kiállított példány biztosan nem okoz csalódást a hozzáértőknek.
Skarżysko-Kamienna
Radom és Kielce közötti főút mellett fekszik egy eldugott kisváros: Skarżysko-Kamienna.
Pontos címe: ul. Słoneczna 90
Honlap: http://muzeum.orzelbialy.dmkhosting.com/
Nyitva: Minden nap: 8:00-tól sötétedésig.
Belépő: 2PLN, önkéntes alapon, a honlap 6-ot említ.
GPS: É:51*05,16.69″ K:20*51’01,58″
A teljes megosztott fotóanyag a múzeumról itt érhető el: Skarzysko
A város déli végén, egy szép tópart mellett helyezkedik el egy magánkézben lévő harcászati gyűjtemény, amely repülőgépekből, korábban helikopterekből, légvédelmi rakétákból, robotrepülőgép indító állásokból ill. harckocsikból és egy torpedónaszádból áll. Megérkezéskor már messziről köszön a térdig érő kerítés mögött álló Szu-7BKL, bár igaz, hogy előtte egy tujasor lassan eltakarja majd. A múzeum hátsó részén kapott teret a repülőgépes szekció, ami egy TS-8-as gyakorlógépből 1-1 Jak-23-ból és MiG-15-ből, 2db MiG-17PF-ből, egy MiG-21PFM-ből és egy IL-14-es gépből áll. Korábban látható volt 1-1db Mi-1 és Mi-4 helikopter, de mára ezek elkerültek a múzeumból.
A gépek általános állapota eléggé rossz, a külsejükön évtizedek óta nem végeztek semmilyen állagmegóvást. Sajnos az IL-14-es belső terében hatványozottan igaz, korhad a padló, minden fémet vastagon belepett a rozsda, a szövetekből csak csíkok maradtak.
A harckocsik kissé jobb benyomást keltettek. Érdekes dolgokat láthatunk itt, a különböző csöves légvédelmi egységtől a T-34, T-72-es harckocsikon át egészen a mobil tábori konyháig. Lehetőség van csoportosan, 75PLN fejében egy BTR-60-as harckocsival túrát tennünk a környéken. A múzeum bejáratnál lévő épületben számos szuvenír és ereklye kapható. A múzeum elgondolása nem rossz, de az eldugott hely és az aránylag kis számú és elhanyagolt állapotú technika miatt mégis inkább csak a megszállottaknak javasolnám a látogatást.
Radom – Skadow
Radom a kétévente airshow-nak otthont adó repülőbázis, amelyen egy kiképző alakulat diszlokál, PZL-130 Orlik gépekkel repülve. A repülőbázis külső portáján túl, de a repülőtér területén kívül a tiszti szállásokkal szemben található 8 gépből álló kiállítás található, amely előre egyeztetett időpontban csoportosan látogatható. A gépek jó állapotban vannak, de sajnos a gépek festése drasztikusan megváltozott az alakulati festéstérképhez képes, vagyis a reálistól messze eltérő, sosemvolt színekben pompáznak a gépek, Kivételt képeznek az Iryda és Iskra kiképzőgépek, amik lemezszíne megmaradt.
GPS: É:51*23’46.99″ K.21*12’01.93″
Drznow
Szép gyűjteményt találhatunk a német határhoz közel eső Drznowban is, olyannyira, hogy az egész faluban alig találni házakat a hadtörténeti múzeumon kívül! Egy ódon kastély kerjében berendezett szabadtéri kiállítás igazi gyöngyszem a Szovjet és Lengyel repülőtechnika szerelmeseinek.
Honlap: http://lmm.ezg.pl/
Nyitva Sz-P: 8:30-15:30, Szo-Vas: 10-16
GPS:51*56’39.74″ K:15*19’07.14″
A gyűjtemény különböző alváltozatú és festésű Lim-2, Lim-5 és Lim-6-os gépekből, 3 db MiG-21-eseből, Szu-17 és Szu-22-ből 2 db TS-11 Iskrából, 2-2 db Mi-1 és Mi-2-esből, 1-1 db IL-14, IL-28, LI-2 és Jak-3-as gépből áll. Van egy hangár is amiben, háborús relikviák és különböző retusált légcsavaros gépek vannak. A géppark általános állapota meglepően jó, a gépeket folyamatosan karbantartják. Számtalan harckocsi és löveg található itt és tankok szerelmesei is megtalálják itt a szemüknek kedves példányokat.
Łódź
Egy nagyszerű kiállítást találhatunk a Łódź-i repülőtér melletti kis füves placcon, ahol 2009-ben 34 db + 2 db darabjaiban álló MiG-15-ös repülőszerkezet várta látogatókat.
Pontos címe: Łódź Lublinek, ul.Generała Stanisława Maczka 35
Honlap: nincs
GPS: 51*43’26.22″ K:19*24’45.33″
A gyűjtemény egy kivétellel kizárólag a Szovjet alapú repülőtechnikára épül, szárazföldi járművek, háborús relikviák nem találhatóak a múzeumban. Van viszont 7 db + 2 db MiG-15-ös, szerteszét a múzeumban 6 db MiG-17-es, 9 db MiG-21-es, 3 db Szu-7 és 1 db Szu-17-es. Érdekesség a múzeumban a mintegy kakukktojásként látható Mirage III-as gép. Az 1-1 db IL-14, IL-28 és Tu-134-es gép mellett van egy igazi nagyvas is, ez nem más mint a Mi-6-os óriáshelikopter amiről ugyan már majdnem teljesen lekopott egykori szabványos „orosz-zöld” festése, de a lengyel felségjelzés igazán egyedivé teszi a gépet. Nincs tudomásom arról, hogy lenne még ugyanilyen gép bárhol a világban lengyel felségjellel. Egyszerű, de egy szép délelőtti programnak tökéletes a múzeum felkeresése.
Poznan
A Lengyel hadtörténelem iránt érdeklődők igazi csemegéje lehet a poznani Citadella Múzeum. A 25 hektáron elterülő múzeum közvetlenül a városközpont mellett található egy erdős területen a központtól alig 2 km sétára. Nevét a benne található katonai temetőről kapta ahol a két világháborúban elesett katonák nyugszanak. A terület gyönyörűen berendezett és számtalan pazar stílusban épített és üzemeltetett létesítmény található a parkosított területen, ahol nagyon kellemes és tartalmas kikapcsolódást kínál minden érdeklődőnek. Mindez sajnos nem mondható el a múzeumban tárolt haditechnikáról. Mindent esz a kosz és a rozsda, a kiállított Szu-20 gépet annyira mohás, hogy nem lehet leolvasni az oldalszámát.
A szokásos repülős/tankos és légvédelmis eszközökön kívül nagy mennyiségben jelentek meg a tarackok, a hajók és a szoborkompozíciók.
Repülős vonalon a már megszokott kínálatot találhatjuk, hiányoznak viszont a nagyvasak és a világháborús gépek, csak két korai Jak-11-est láthatunk. Ezen a linken bővebb összeállítás látható a múzeum tárgyairól.
Honlapot és igazi elérhetőséget csak lengyel és német nyelven található a neten, ezekből viszont nem derül ki sem a nyitva tartás (ha van) sem a belépődíjak összege.
GPS: É:52*25’04.24″ K:16*55’50’52”
További gyűjtemények
További repülőgépeket találhatunk az út szélén a Balti tengerhez közel eső Garczegorze-ban egy benzinkút mellett.
GPS: 54*35’26.20″ K:17*42’25.42″
Goraszka repülőterén 1 db MiG-21 és 2 db MiG-15-ös várja a látogatókat.
GPS: É:52*11’07.76″ K:21*16’33.53″
A szerző fényképalbumait az alábbi linken érhetitek el: http://www.panoramio.com/user/1222070
Nem rosszak de akkor is a Szolnoki repmúzeum a legjobb!:)
Még szép :) De azért tudnék egy pár gépet említeni amit szívesen látnék a szolnoki múzeumban is.
Hááát ez igaz:)
„Szorgos népünk mindent megold”:)
Majd ha arra járunk eltoljuk onnan a gépeket Szolnokra vagy majd a kocsi után húzzuk.:)
SZÉPEK!!!
Igaz a szerzővel már egyszer megbeszéltük, hogy a „a kardos sárkány-asszony” nem a „Lengyel Légierő szimbóluma”, hanem többek között az 1. varsói vadászrepülő ezred jelvénye. :)
A krakkóiban meg a Skarzysko-Kamienna-iban voltam. A krakkói múzeumban ajánlom megtekintésre mindenkienk a Szu-7-es utánégetőterét.
Iszonyatos a mérete.
A Szu-22 a figyelemreméltó számomra. Jól látom, hogy még kettő infra / radarcsapda kivető gerendát tettek fel? 8×24-es mennyiség az valami eszméletlen. Én eddig csak a két oldalon levő 2×2-es gerendákat láttam eddig.
Viszont ezek után felmerül, ha a Szu-22 gépre képesek voltak ilyen aerodinamikailag tégla szerű dolgokat tenni, akkor a MiG-21 gépeken miért nem tették ezt a szovjetek? Miért ragaszkodtak annyira a teljesen védtelen gépekhez?
Gondolom más koncepció miatt…
A Szuhojokat biztos jobban féltették a kézi légvédelmi rakétáktól, mint a MiG-eket az infra AAM-tól.
Egyébként annyira nem különleges a Szu-22-es ennyi csapdavetővel. A szlovákok gépei pl így néztek ki:
http://forum.htka.hu/index.php?action=mgallery;sa=item;id=1124
http://forum.htka.hu/index.php?action=mgallery;sa=item;id=1127
A magyar gépeken lehet, hogy nem volt annyira jellemző…
… vagy csak leszerelték mielőtt kiállították volna
http://forum.htka.hu/index.php?action=mgallery;sa=item;id=1098
Ezeket a képeket elnézve kicsit fáj a szívem ezekért a technikákért.
Augusztus óta motoszkál benne egy kérdés, hogy vajon hány és milyen festésű 29-es kerül majd a Szolnoki múzeumba. A 11-es oldalszámúra fogadni mernék, de ezen kívül, négy másik gépnek is lenne helye Szolnokon! De ez csak az én véleményem…
Négy gépet felesleges lenne Szolnokra vinni. Max kettőt (sima + UTI). A többi vagy itthon kiállítani máshol, vagy cserealapnak felajánlani más múzeumoknak. Többet profitálnánk belőle…
Szia molnibalage, a Mig-21R változaton régóta voltak zavaró vetők. Afganisztánban a Stingerek megjelenése után az orosz Mig-21-es alakulatokat lecserélték Su-17-es és Mig-23-as típussal repülőkre. Egyébként is csökkent az ilyen alakulatok száma.
Az afgán Mig-21bis-eket pedig felszerelték zavaró vetőkkel, amiket a szárny alatt helyeztek el.
De több külföldi példa is akad arra, hogy Mig-21-eseket zavaró vetőkkel szereltek fel. (Szerb, Etióp, Indiai…)
De több külföldi példa is akad arra, hogy Mig-21-eseket zavaró vetőkkel szereltek fel. (Szerb, Etióp, Indiai…)
Azért emeltek ki, hogy szovjet gépek, de ez igaz az egész VSZ és keleti blokk haverjainál levő MiG-21 verziókra.
A R verzión sem volt tudtommal. Csak annyi volt lehetséges, hogy nem irányított rakétablokkokkal tudtak csalis rakétákat maguk elő lőni a gépek, de ez finoman szólva semmire sem jó dolog…
Otthon van valahol fotóm, ahol az fejre állt afgán gépen jól látszik vető egység, a szárny alján. Ha megtalálom felteszem valahova, ahonnan ide lehet linkelni.
Az R változaton a konténer hátuljába volt beépítve, amit csereberélhettek különböző típusúra.
Egyébként valószínűleg azért sem szereltek nagy vető egységeket a 21-esre mert nagyban rontotta az aerodinamikáját. Konkrétan a Szerbek panaszkodtak erre, amikor a Super Galeb hosszú vető egységeit a bis-ek törzshátsórészére szerelték. Bombázó bevetésen muszáj volt, de amint lehet megszabadultak tőle.
Ok.
Ezt használhatod.
http://iaro.3dmax.hu/
A Krakkói múzeumnak van egy nem akármilyen „dugi” titkos raktára. Cca négy évvel ezelőtt volt szerencsém ot járni mivel egy a Varsó felkelés kapcsán hazánk felett lelött Lengyel személyzetű Halifax bombázó maradványait vittük ajándékba. Az amúgy ott igen élő Lengyel Magyar barátság meg az ajándék miatt bebocsájtást nyertünk a „szentéjb”
Tudni kell hogy Krakkói múzeumnak van egy látogatható old timer része ahol sok valaha repült I VH-ás és utáni repgép és motor látható.
No ennek a korszaknak a még nem kiállítható részeit tartalmazta a raktár ahol Me-109 törzs szárny és pl Me-262 pilóta fülke is volt. Ezen kívül egymás mellett álltak a DB motorok igaz ramaty állapotban.
Nekem azonban legjobban a zárt hangárban a P-11c A Spitfire és a hatalmas Tu-2 gépek tetszettek.
Először is a 29-es gyakorlója az UB, s nem UTI.
Nem lenne fölösleges, mert a látogatók végig követhetnék, hogy változott a MI 29-seink festése az évek folyamán.
Szeritem e mellet még maradna 20 gép amivel lehetne csere alapot felállítani…
Bárhogy is döntenek az illetékesek reméljük nem járnak úgy, ahogy a 21-sek. Habár jó néhány 29-ünket már elégé megviselt a szabad ég alatt való tárolás…
Szép útibeszámoló, és jók a galériák is, köszi!
Azt meg tudná mondani valaki, hogy a krakkói lezárt területen tanyázó MiG-21PFM (04) beömlő nyílásának oldalán mik azok a kerek foltok?
AstarothZ:
Igazából nem tudtam én sem rájönni, leginkább úgy tűnt, mintha tantermi gyakorlás keretében, lemezpótlások lettek volna, kis méretben. Nem voltak egyformák, ezért is gondoltunk arra, hogy különböző kezektől származhatnak. Mindenesetre a szívócsatorna belülről nem volt lyukas, hogy azt kellett volna befoltozni.
Hornet102:
Az eredeti tervek szerint Szolnokra a 05-ös és a 29-es MiG-29-esgépek fognak kerülni. A 05-ös eredeti festéssel, a 29-est NATO-szürkén tervezik kiállítani. Két gép megy külföldre, Németországból egy Phantom fog érkezni cserébe érte, Praha-Kbely-ből pedig egy Szu-7-es. Hozzáteszem: tervezetről van szó és a magyar bürokrácia kegyetlenül erős.
Monox,
Köszi a választ. Én is valamilyen sérülések befoltozására gondoltam, de ezek szerint lehet csak gyakoroltak a kasznisok.
Köszönöm Monox!
Ez is jó hír! Ha repülőnapokon a 11 lesz kiállítva akkor meg lehet érteni, hogy Kecskeméten marad, feltéve, ha ez marad és nem ezt ajánlották fel cserére… Azért ennek maradnia kellene!
Akkor is jó lenne kettő ilyen-kettő olyan festésű gép, de ez csak az én véleményem – tudod, ha lúd, akkor legyen kövér!
Reméljük, hogy megvalósul a tervezett és lesz Szolnokon Phantom. Az egykori nagy ellenfelek egy kerítésen belül:)
Monox! Ha ilyen jól vagy informálva lenne egy kérdésem privátba, feltéve ha nem gond, 29-sel kapcsolatos.
Várom a kérdést:)
Egyébként a Szolnokra még kerülhet a fentieken túl PG-s festésű Alba is. Hogy mikor és melyik: nem tudom, de vélhetően a reptéren van már a kiválasztott egyed.
Ha dobsz egy e-mailt a [email protected]
címre, akkor megkérdezem.
Ha csak itt szeretné válaszolni rá, az sem gond!
Előre is köszönöm!
Írtam!
Köszönöm Monox!