|

Lezuhant egy katonai helikopter Venezuelában

Halálos helikopterbaleset történt Venezuelában, amikor lezuhant egy kábítószer-ellenes műveletben részt vevő katonai forgószárnyas.

Legalább 10 venezuelai katona vesztette életét, amikor nem sokkal felszállás után lezuhant a Mil Mi-17V-5 típusú forgószárnyasuk augusztus 27-én, pénteken. A baleset nem messze a Kolumbiai határtól következett be, amikor a helikopter kábítószer-csempészek keresésére indult. A fedélzeten tartózkodó 10 fő mindegyike, köztük Mistage Brito ezredes is életét vesztette.

“Miután a gép elhagyta a leszállóhelyet, röviddel a levegőbe emelkedés után balesetet szenvedett” – mondta szombaton a VTV állami televíziós csatornának Luis Alfredo Motta Dominguez tábornok, a Bolivári Nemzeti Gárda parancsnoka.
“A fedélzeten tartózkodó, a Nemzeti Gárda kötelékébe tartozó 10 fő (3 tiszt és 7 katona) életét vesztette.”

A baleset feltételezett okait nem hozták nyilvánosságra, ellenben az eset kivizsgálása szakértők bevonásával megkezdődött.

2 hozzászólás “Lezuhant egy katonai helikopter Venezuelában”

  1. Hát igen, elég régi konstrukció, a tervezésnél itt nem volt szempont az energielnyelő zónák, ülések stb. megléte…..

    Nekünk is új helikoptereket kell vennünk lassan és nem biztos, hogy hosszú távon érdemes a Mi-17-esben gondolkodni, egyedül az üzemeltetési tapasztalat szól mellette az darabár mellett, én inkább az S-92-es katonai változatára szavaznék, azt nem kell 1000 óránként nagyjavítani, mert polgári felhasználásra is tervezték, méretileg is megközelíti a Mi-17-est, minden másban viszont magasan felülmúlja, lízingelni kellene vagy 10 db-ot(annál több nekünk nem kell) 10 évre, aztán meg maradványértéken megvenni, 10 éves távlatban lehet, hogy még olcsóbb is lenne a Mi-17-esnél, 20 évesben viszont biztos.

  2. Tudod,hogy pontosan mi történt. Felszálláskor leesett,nem mindegy,hogy hogyan esett,melyik részére,stb. Ez az amit pont le sem írtak. Az S-92 lízingjénél meg gondolj bele abba,hogy teljesen új üzemeltető,kiszolgáló rendszerek kellenek. Nem csak a helikopter. Akkor már koránt sem biztos,hogy megéri. Eléggé le van gatyásodva a hadsereg amúgy is. A Mi szállítóhelikopterek meg a világ legelterjedtebb gépei,és egyáltalán nem biztos,hogy nem tudnak belerakni energiaelnyelő üléseket a megrendelő kérésére.Valószínű még így is olcsóbb lesz mint bármely nyugati vetélytárs. Az ausztráloknál tartott kiállításon a hírek szerint a gépek már új típusú hajtóművekkel meg full glass cockpittal vettek részt. Áttervezni az egész gépet nyilván nem fogják.Az utód Mi-38 még berepülés alatt áll.Nagy költségű beszerzés,új logisztikai háttér mindazért hogy utána Afganisztánban Mi-17-essel menjenek szállítani oktatni a magyar pilóták/szerelők?Jó van egy új típusuk meg lehet,hogy ki tudnak fizetni rajta mondjuk évente személyenként 50 órát,aztán annyi. Lízingelt gépeket nem nagyon szoktak kiengedni aktív háborúba a tulajdonosok,mert esetleg nagyon koszos lesz,megsérül,lelövik.

Fórum hozzászólások

There are no comments in the forum topic that is associated with this post.