Az Indiai Légierő hamarosan tovább bővíti helikopterflottáját, a korábbi megrendelést újabb szállítóhelikopterek vásárlásával fejelték meg.
India még évekkel ezelőtt jelentette be igényét 80 darab Mil Mi-17v5 típusú szállító helikopterre, amit 2008-ban megrendelésre váltott. A gépek leszállítása még meg sem kezdődött (év vége felé várható), azonban máris újabb példányok beszerzésén fáradozik az ázsiai ország.
Az Indiai Légierő parancsnoka, Pradeep Vasant Naik nyilatkozta a napokban, hogy az ország vezetői további 59 darab Mi-17-es megvásárlására készülnek.
India továbbra is aktívan támaszkodik az orosz technikára, a közelmúltban rendeltek újabb adagot (42 darab) a Szu-30MKI típusból, valamint szintén az északi szomszédnál korszerűssítettik a MiG-29 és Il-76 típusokat.
Beszállhatnánk mi is az indiaik mellé pár gép idejéig.
Érdekes, ez a kép, nincs a gépeken se PZU, sem más típusú porleválasztó. Hol készült?
TG
Üdv!
ambasa: Nem tom biztosra, de nekem gyanús, hogy a Győzelem napi parádén (csak a kamovok miatt).
Sok kép tanúsága szerint az oroszoknál, főleg télen mind a MI-24-esekről, mind pedig a 17-esekről le szokott kerülni a porkiválasztó, talán, hogy kicsit jobb legyen a teljesítmény, vagy a hajtóművek reakcióideje. A Mi-24-esekből álló Berkut formáció gépeiről is le szokták venni.
Aztán, ha úgy adódik, visszateszik.
Éppenséggel pont télen nincs probléma a teljesítménnyel a hidegebb és sűrűbb levegő miatt. Télen inkább a porhó okozhat problémát, de abban az esetben a PZU sem használható. Gyanítom hogy inkább a jegesedés csökkentése miatt veszik le télen.
A PZU fűtése télen megoldott, mégpedig a gomba része árammal és ez is kétrészre van osztva, mellső- hátsó rész, ezen kívül hozzá tartozik a szeparátor és ez a hajtómű kúpra van szerelve ezt meleglevegővel fűtik. Felszerelve 100kg –al kell csökkenteni a felszállósúlyt és ha be van kapcsolva akkor 200kg. Ha működik, a hmű. fordulata 0.5% emelkedik és a gázhőmérséglet 10-20 fokkal. A tisztítási hatásfoka 80-85%. Egyébként madarak ellen is nagyon jó, nem tud bekerülni a szívócsatornába.