Erősebb és gyorsabb Jaguárok

India 120 darab SEPECAT Jaguar típusú harcigépében cserélné ki az erőforrásokat, az új hajtóműveket a Honeywell vagy a Rolls-Royce szállítja majd.A gépek a modernizációs programok során túlsúlyossá vált, tolóerő/tömeg-aránya romlott, így a korosodó Rolls-Royce motorok helyett új erőforrásra van szükség. Az hajtóműcserének köszönhetően a típus további 25 évig szolgálatban maradhat.

A Honeywell állítása szerint az F125IN jelzésű hajtóművük 23%-kal rövidebb felszállási úthosszt, akár 40%-kal nagyon tolóerőt biztosít és kedvezőbb fogyasztásának köszönhetően akár 36%-kal növekedhet a típus hatótávja. A kedvezőbb karbantartási költségeknek és a kisebb fogyasztásnak köszönhetően az Indiai Légierő 1.5 milliárd dollárt takaríthat meg.

Azért a konkurens Rolls-Royce sem tétlenkedik, aktívan protestál a saját terméke mellett. Az angol vállalat szerint az Adour típuscsalád bevált, a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően ezen hajtómű modernebb verziójának beszerzése a leggyorsabb, a legkisebb kockázattal járó és a leginkább költséghatékony megoldás. Továbbá az sem elhanyagolható szempont, hogy az Indiában készülő BAe Hawk AJT meghajtásáról is az Adour erőforrás egyik legújabb verziója gondoskodik.

A Honeywell ajánlata ellen komoly érv, hogy az erőforrás integrációja miatt jelentősen bele kellene nyúlni a Jaguar sárkányszerkezetébe, míg a Rolls-Royce esetében ilyesmi nem fenyeget.

Jó indiai szokás szerint mindkét hajtóművet letesztelik, a próbákat a Hindustan Aeronautics Ltd. (HAL) bengalurui létesítményében végzik majd.

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

Az indiai piacot is célba vette az EMBRAER

Az indiai piacot is célba vette az EMBRAER

Görök Mirage-ok Indiának?

Görök Mirage-ok Indiának?

India lehet a KC-390 legújabb megrendelője

India lehet a KC-390 legújabb megrendelője

Tengerész Tejas tengeri tesztje

Tengerész Tejas tengeri tesztje