A US Navy flottájában a F/A-18A/B/C/D Hornetek és AV-8B Harrierek leváltására érkező, ötödik generációs vadászbombázónál, a F-35 Lightning II-nél már most egy éves csúszást prognosztizáltak, ez várhatóan csak romlani fog. Jelenleg úgy tűnik, hogy 2016-ra állhatnak üzembe az első F-35C-k, ám csak 2017-re telepíthetik őket a repülőgép-hordozók fedélzetére.
Azonban a Hornetek korai verzióinak kivonását már nem lehet sokáig odázni. A váltótípus késése miatt kialakult űr miatt jogosan aggódhatnak a Navy részéről, ám úgy tűnik megtalálták a megoldást.
Mint említettük, az „A” és „B” Hornetek nagy részét 2012-től leselejtezik, ám minden egyes példányt átvizsgálnak, hogy megéri-e az adott gép üzemidő-hosszabbítása, és ezt a lehető legtöbbnél el is végzik, hogy 2020-ig szolgálatban maradhassanak.
Emellett további Super Hornetek vásárlását tervezi a haditengerészet. Hiszen ezek jóval korábban állhatnak szolgálatba, nem mellesleg áruk is jóval kedvezőbb.
Jelenleg még képlékeny, hogy a US Navy által igényelt 680 darab F-35 Lightning II-ből hány példány lesz hajófedélzeti „C” variáns, valamint hány lesz STOVL „B” verzió (utóbbi a tengerészgyalogság flottájába kerül).