Az indiai kormány a héten kelletlenül beismerte, hogy a lefutása végére 6 Scorpene típusú tengeralattjárót eredményező beszerzési programjuk bizony elég rosszul áll a határidőket illetően.
A programmal kapcsolatosan legutóbb 2009 júliusában jelentették be, hogy technikai nehézségek, konkrétan a technológiai transzfer még le nem zárulása miatt várhatóan nem lesz tartható a 2006 decemberében megkezdett építésű első egység 2012 decemberi átadása. Most pedig itt van az újabb csúszás elismerése, mely az Indiai Haditengerészet szempontjából igen fájdalmas időtartamot jelöl meg: a korábbiakhoz hasonlóan a technológiák átvétele körüli nehézségekre hivatkozva A K Antony védelmi miniszter bejelentése szerint az első egység átadása nem várható 2015 második fele előtt. A szerződéskötéskor még azzal számoltak, hogy az átadások 2012-es megkezdődése után 2017-re már a 6. egység is vígan lubickol majd, azaz évi 1 Scorpene átadásával számolnak, de látható, hogy a a problémák miatt a Mazagon Docks részéről ez már nem lesz tartható sehogyan sem.
Ezen immáron bő 3 évre hízott csúszás azért is kellemetlen, mert az Indiai Haditengerészet bevethető 14 tengeralattjárója közül több is kezd közelíteni nyugdíjazásához. És bár a Pakisztáni Haditengerészet tengeralattjáró vonalon még ezen jövőbeni csökkenés ellenére is az indiai mögött kullog, addig Kína az indiai ambíciók szemszögéből kellemetlen tempóban modernizálja, bővíti tengeralattjáró arzenálját.
A 3 éves késedelem bejelentése kapcsán A K Antony védelmi miniszter ugyanakkor megragadta az alkalmat, hogy elhessegesse azon riadalmakat, miszerint esetleg ez negatív kihatással lenne a tengeralattjáró arzenál méretére nézve. Nyilatkozatában kitért arra, hogy bár valóban vannak technikai vonatkozású nehézségekből eredő késedelmek, azonban ezek a régebbi tengeralattjárók folyamatban lévő modernizálása végett nem fognak problémát jelenteni.
India Type 209 (Shishumar-osztály) és Kilo (Sindhughosh-osztály) típusú tengeralattjáróit modernizálta, modernizálja.
Egyes infók szerint ugyan az történt mint a Pakiknál akik be is rágtak emiatt.
A helyszínen lévő francia mérnökök állandóan belekötöttek a test fémmunkáiba amire hivatkozva vagy a munka újbóli elvégzését kérték vagy pedig kijelentették hogy nincs rá garancia. Ez olyan rendszerességgel ment hogy kiverte a biztosítékot. Most is új berendezéseket kell rendelnie az Indiai Navy nek amit Svájcból és nem fogjátok elhinni de Francia oból kap. A gond ott van hogy ezen berendezések nem a polcról leveszem kategória hanem minimum fél de inkább más fél éves rendelési átfutású eszközök.
Ha így megy tovább akkor elképzelhetőnek tartom hogy a Görögnek legyártott tengót megveszik a Indiaiak ideiglenes pótlás jelleggel.
Azokkal a Német(licenc) tengókkal még jól is járnának.
Egyetértek !
Na most Indiaik direk csinálják!
Franciáktól alapú tangót akarnak. Mikor látták hogy a francia arrogancia mit okoz pakisztán is rájuk hagyatkozott.
Ahelyett hogy orosz tangó rendszeresítenének vagy a németek piszkálnák hagy kapjanak pár U-botot.
Iván meg tengeralattjáró na azt tud csinálni.
Kilo és Lada komoly vasak.