A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.
Az év elején írtunk róla, hogy Peru kínai harckocsik beszerzése mellett döntött. Ahogy azt is, hogy az új, VT1A jelölés alatt futó harckocsi gyanúsan hasonlít a pakisztáni-kínai kooperációban megszülető Al-Khalid-ra, (kínai exportneve: MBT-2000) ami akár némi kínai furmányosságot is jelenthet a pakisztáni részesedés megkerülésére.
Mindenesetre 13-án a perui védelmi miniszter, Rafael Rey Rey bejelentette, hogy javasolni fogja a Nemzetvédelmi Tanácsnak a cirka 750 millió Dolláros harckocsi beszerzés elnapolását, hogy az így felszabaduló összeggel támogatni lehessen a lázadók elleni harci tevékenységekhez fontosabb eszközök magasabb prioritású beszerzését – konkrétabban akár 4 Mi-17 és 18 Super Tucano szerepel a listán.
Az Olasz Légierő 6 darab Eurfighter Typhoon típusú vadászbombázót küldött az április 12. és 22. között Németországban megrendezett NATO Brilliant Ardent 2010 elnevezésű közös hadgyakorlatra. A gépek a Rómától 150 km-re északra található Grosetto légibázis 4. Stormo nevű századába tartoznak. A 120 fős kiszolgáló személyzetet és a felszereléseket 3 darab C-27J Spartan szállította a Laage-ba.
A közös hadgyakorlatra összesen 60 különböző típusú repülőeszköz érkezett a Cseh, Francia, Német, Olasz, Lengyel, Török és az Amerikai Légierő állományából.
Az izlandi Eyjafjalla vulkán szerdai kitörése után teljes légtereket zártak le Északnyugat-Európa szerte a civil légi közlekedésben. Hasonlóan jártak el az Izlandhoz közeli országok légierői, miszerint törölték az összes tervezett kiképzési repülést, és csupán a készültségi gépek várják az esetleges riasztásokat. Nos, a finnek máshogy gondolták, és csütörtök délelőtt (pár órával a légtérzárlat bevezetése előtt) a levegőben terjedő vulkáni hamu ellenére is felküldték 5 F/A-18 Hornet gépüket a tervezett kiképzési repülésük végrehajtására. Meg is lett az eredménye, ugyanis a repülés után kivizsgálásra küldött hajtóművekben megtalálták a vulkán mélyéről származó hamut, mely a képek alapján jelentős károkat tett a Lódarazsak erőforrásaiban. A képek nyilvánosságra hozatalának oka az volt hogy bemutassák a vulkáni hamu potenciális veszélyét a repülőgépekre nézve. A szóban forgó hajtóműveket javításra küldték.
A Luftwaffe megkezdte a nemrégiben átvett ASSTA 2 sztenderdre modernizált PANAVIA Tornadok tesztelését. A felújítás során a gépek új fedélzeti számítógépeket, új folyadékkristályos kijelzőket kapnak, új adatbusszal lesznek felszerelve (MIL-STD 1553/1760 vagy Ada MIL-STD 1815) emellett beépített GPS és lézeres INS is kerül a gépekbe. A németek összesen 85 gépen kívánják elvégezni a modernizálást, melyek majd 2020-is maradnak hadrendben.
Eközben az EADS már belekezdett az ASSTA 3 csomag fejlesztésébe, mely magában foglalja a Link 16-os adatátviteli rendszer beépítését és további fegyverek integrálását.
Április 17-én a FAB (Forca Aérea Brasileira – Brazil Légierő) hivatalosan is szolgálatba állította az első 3 AH-2 Sabre (a Mi-35M brazil elnevezése) csatahelikoptert. A katonai ünnepségre a Porto Velho légibázison került sor, melyen részt vett a védelmi miniszter, Nelson Jobim, és a légierő vezérkari főnöke, Juniti Saito tábornok.
Az új helikoptereket a 2. század üzemelteti, mely nemrég települt át a Porto Velho légibázisra.
A napokban a Kola-fészigeten állomásozó légvédelmi erők egy része némi gyakorlaton vett részt Oroszország déli részén, az Asztraháni területen elhelyezkedő jelentős, cirka 120×38 km területű Ashuluk nevezetű lőtéren.
A főszerepe az Sz-300 rendszeré volt, a megsemmisítendő célpontokat pedig ballisztikus rakéták és robotrepülőgépek jelentették. A gyakorlat során 10 bejövő rakétára 23 elfogót indítottak.
Közreműködött: Eagle és Phoenix
Tessék ezek a Finnek jól rá ba..tak kellet repülgetni amikor előre meg lett mondva hogy jön a hamu.
Minek kell ezeknek ilyen csökönyösnek lenniük ezt nem értem szegény Hornetek….
A brazil Mi-24-esekről itt van néhány fotó immáron terepszínben:
http://www.airteamimages.com/search.php?searchside=1&key1=AH-2%20Sabre
TG
a mi-35 elején az egy gs-23?? mennyi a gép javadalmazása 23mm-es lőszerből???
AGRESSOR
a finnek egyik fele alkesz a másik meg depressziós mit vártál??
Dudi!
itt 450 db-ot írnak
http://www.airwar.ru/weapon/guns/gsh23.html
TG
perfekt vagyok oroszból :-) azért köszi ambasa
Ahhoz nem kell túl nagy orosztudás, hogy „патронов” és vele egy sorban 450. ;)
TG
Na igen hogy a vulkánok veszélyesek a légi közlekedésre egy szerencsés kimenetelű baleset után jöttek rá .
Katasztrófák Nyomában nevű tv sorozatban ez az esetet be is mutatták egy 747 kér hajtó művét a vulkáni hamu működés képtelenre vágta a maradék kettő is nagy nehezen indult újra.
Valamint a géptörzset felszínét leradírozta .
Miért nincsen az antikvitás, középkor, újkor első felének haditudományával komolyabban foglalkozó magazin?
ambasa
ha ismered a cirill betűket tényleg nem az….
Nem kell ismerni. Ha szöveg és nem képen van, akkor copy / paste a google fordítóba. Oroszoról, szerből és egyéb világnyelvekről gyakorlatialg olyan jól fordít a googe, hogy egy középszintű nyelvhasználó sokszor nem tudná megcsinálni.
Múltkor geológiai szakszöveget fordítottam vele. Két szakszót nem ismert fel összesen.
Nálunk mi van a Hind korszerüsítéssel?
elmarad?
Nem hallottam róla az elmúlt időben, remélhetőleg amint helyreállnak a dolgok politikai téren több más haditechnikai projekttel egyetemben erre is fény derül.
MÁS:
Egy kis orosz hajtómű-mustra:
http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?99988-Russian-Photos-%28updated-on-regular-basis%29&p=4894850&viewfull=1#post4894850
Üdv Mindenkinek!
egy örvendetes hír, megtörtént a MiG-15UTI hajtóműpróbája:
http://www.youtube.com/watch?v=ZZcwENgmOL0
vagy máshonnan:
http://www.youtube.com/user/roncskutatas#p/a/u/0/ZZcwENgmOL0
TG
Csak ínyenceknek:
Fősulin az emelőhidraulikáról kell beadandót írnom néhány példán szemléltetve. Mivel a repülőgép-hordozókon a gépeket emlegető „aprócska” lift is hidraulikus, így megindult a netes nyomozás az „aircraft elevator” után. Nos, anyaggyűjtés közben kissé mélyre sikerült ásni, szembe jött egy „Naval Ships’ Manual” a cuccról, íme:
http://www.fas.org/man//dod-101/sys/ship/nstm/588v0r1.pdf