|

Új színekben az AF-1

A Lockheed Martin bemutatta az F-35 Lightning II legújabb festését. Az AF-01 jelzésű gép, mely az első „súlycsökkentett” példány hamarosan újra csatlakozhat a repülést teszteket végrehajtó flottához.

Az első repüléseit még festetlenül végezte az AF-01 ,

Az AF-01 jelzésű példányt még 2008 decemberében mutatták be a nagyközönségnek, de az első felszállását csak nyolc hónapos késéssel, 2009 november 14-én hajtotta végre. A gép kétszer repült, majd egy igen intenzív földi tesztsorozatot hajtottak rajta/vele végre. A próbák végeztével betolták a fort worth-i üzem festőhangárjába, hogy új külsőt varázsoljanak az AF-01-nek. A borítás nagy részének festését ipari robotok végezték, emberi kézzel csak a függőleges vezérsík festése, valamint a feliratok és egyéb jelzések felvitele történt.

Az AF-01 új „ruhája” ,

A súlycsökkentéseknek köszönhetően a gép üres súlya 5000 fonttal (~2270 kg) könnyebb, mint az első példányoké, köztük az AA-01 sárkánya, melyet a Lockheed Martin 2009 végén nyugdíjazott. Az első tesztgép több mint 90 repülést teljesített.

Az utolsó ellenőrzéseket követően az AF-01 hamarosan újra a levegőbe emelkedik, majd a kaliforniai Edwards Légibázisra költözik, csatlakozván a berepülést teljesítő flottához.

Fotó: Lockheed Martin

11 hozzászólás “Új színekben az AF-1”

  1. 20 év után szétesnek mint az f-15ök hol egy orr szakad

    Ahol végülis kiderült, hogy nem a tervezés volt hibás, hanem a gyártás. A gép évtizedeket repült úgy, hogy az előirt falvastagság töredéke (!) volt meg. Csoda, hogy nem 20 és nem 2 év után esett le az orra. Kicsit megint a szezon és fazon este. Gyártsad le a MiG-29 vagy bármely más gépet úgy, hogy a szükséges anyag fele/harmada hiányzik. Megnézem, hogy repül -e 20 év után…

    A lezuhant F-117 is azért zuhant le, mert több csavart elfelejtettek visszatenni, de mégis éveket repült. Azért van tartalék a masinákban.

  2. tudtommal már ~2éve a súlycsökkentett példánnyal repkednek, a demon volt rajta ez a 2.2tonna súlyfelesleg.

    Ez az első súlycsökkentett példány. Repült 2x aztán földön nyüstölték. Valóban a demó volt a legnehezebb az említett berendezések miatt, de nem csak emiatt! Azóta számos „túlméretezett” alkatrész tömegéből „koptattak le” némi anyagot.
    De nem csak az „A” verzsönnel volt gáz a tömeg miatt, a STOVL variáns 1tonnával nehezebb lett a vártnál, ami a függőleges fel-/leszállás miatt ciki, mert ott nem elhanyagolható a tömeg…
    A „C” változat tömegnövekedéséről nem tudok pontos adatokat, de véleményem szerint ott is jócskán túllépték az előre tervezett szintet (és ott sem mind1 a helyzet, a hajófedélzeti leszállások miatt a futómű nem tolerálja a túlsúlyt…)

    Tehát az „A” gép esetében max a tolóerő/tömeg-arány lesz harmatosabb, a másik két altípus esetében kell majd nagyon odafigyelni a diétára :)

  3. Phoenix

    „Tehát az “A” gép esetében max a tolóerő/tömeg-arány lesz harmatosabb, a másik két altípus esetében kell majd nagyon odafigyelni a diétára :)”

    ezzel csak az a baj h a gép minden modifikációjának kicsi a tolóerő- tömeg aránya.

  4. „tudtommal már ~2éve a súlycsökkentett példánnyal repkednek, a demon volt rajta ez a 2.2tonna súlyfelesleg. ”

    Az ékezethiány szépsége: ha a „demon”-t „démon”-nak olvasod és nem „demón”-nak, akkor nagyon más a mondat információtartalma :)

  5. 2 tonna mínusz, az nagyon durva. Azt sose értettem, hogy a tervezettnél, hogyan lesz a végén nehezebbe gy gép a mai tervező programok mellett?? Ahol nem csak a tárgy méretei, dimenziói vannak megadva, hanem ezalapján előre ismert a súlya is, hogy lesz akkor a végén 2 tonna plusz?