A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.
Nikolas Sarkozy francia miniszterelnök pénteki bejelentése szerint Franciaország felfüggesztette azon tervét, mely szerint katonai eszközöket szállított volna Pakisztánnak a JF-17-es harci repülőgépekhez 1,2 millió euró (1,6 millió USD) értékben. A sajtó már korábban beszámolt Franciaország ezen döntéséről, miszerint felfüggeszti az elektronikai rendszerek és rakéták eladását Pakisztán részére, részben Indiai nyomásra, részben pedig a vevő ország bizonytalan pénzügyi helyzete miatt.
Nyilvánosságra kerültek a DDM NG új generációs rakétaindítást jelző rendszer első repülés közbeni képei. Az MBDA által fejlesztett eszköz repülés közbeni tesztjei tavaly nyártól folynak egy Rafale fedélzetén. A rendszer első sorozatgyártású példányai a 2012-ben leszállításra kerülő Rafale-ok fedélzetén fog megjelenni.
A Saab megrendelést kapott a Svéd FMV-től a Gripen felderítő rendszerének továbbfejlesztésére. A megrendelés értéke 400 millió svéd korona, ennek a fejlesztés 4 évére kell elégnek lennie. A felderítőkonténer biztosítja a fotófelderítést és az éjszakai felderítő kapacitás kibővítését, melyek fontos lépések a Gripenek képességnövelésében.
„A Saab érzékelőkkel kapcsolatos szakértelme és képfeldolgozása világszínvonalú, várjuk, hogy együtt dolgozhassunk a Svéd Fegyveres Erőkkel hogy tovább javíthassunk a Gripen felderítő képességét,”- nyilatkozta Michael Johansson, a Saab Elektronikus Védelmi Rendszerek üzletvezetője.
Toulouseban elkészült a második nigériai Alenia Aeronautica ATR-42 tengeri járőrgép. A két gépet még 2007-ben rendelték meg 73 millió dollárért, melyeket keresési és mentési feladatokra használnak, valamint hogy támogassák a Niger-delta régió irányítását. A gépek tartalék üzemanyaggal 9 órán keresztül maradhatnak levegőben, fedélzeti T200-as kereső radarral és EOST-45-ös elektrooptikai érzékelővel vannak felszerelve. A gépeken az Alenia Aeronautica végez strukturális és rendszermódosításokat miután azok kigurultak a franciaországi összeszerelő üzemből, hasonlóan, mint a szintén nigériai G-222-esekkel vagy leányvállalata, az Alenia Aermacchi az MB-339A sugárhajtású gyakorlógépeikkel.

Nigériai ATR 42MP ,
Közreműködött: Tcat