|

Film-front – Orosz forgószárnyasok

“Film-front” című sorozatunk segítségével a katonai eszközöket, használóikat, valamint azok mindennapjait és bemutatóit tárjuk néhány naponként Olvasóink elé egy-egy hosszabb, rövidebb videóanyag segítségével.

Egy pár perces összeállítás az orosz fegyveres erők forgószárnyasainak jelenéről/jövőjéről:

httpv://www.youtube.com/watch?v=bKr_eOk8mNk

Valamint két rövid filmanyag a Kamov Ka-50 ‘Hokum” helikopterről:

httpv://www.youtube.com/watch?v=PLiEUcow6-c&feature=player_embedded

httpv://www.youtube.com/watch?v=ucTjZsp6hVM

Természetesen szívesen fogadunk hasonló, bemutatni kívánt videókat a szerkesztoseg@htka.hu email-címre. :)

57 hozzászólás “Film-front – Orosz forgószárnyasok”

  1. az orosz támadó heliknek kaszniban nincs párjuk, ha az N-es Gooffy elektronikában felnő az indiánokhoz, akkor méltó ellenfelévé válik, még ha közvetlenül nem is nagyon fognak találkozni.
    viszont “A” harci helikopter, akkor is a mi-24 marad örökre :D sokáig jó lesz az még!

  2. “mit tudnak, hogy kaszniban nincs párjuk?”

    azt hogy ha a hátteret, logisztikát, kiképzést —> PÉNZT nem nézzük és kipakolnának a kasztniból minden elektronikát és extrát, akkor a megmaradó cucc nagyobb, erősebb, robosztusabb, teljesítményben jobb, igénytelenebb stb…
    az más kérdés, hogy nem fognak belőle kipakolni ;) és a pénz is ott marad, de maga a “vas” az alap szerintem, akkor is jobb!
    csak az technika, elektronika, alkalmazott rendszer, háttértámogatás és pénz miatt jobb az apache, (amivel az usa haderő jobb mint az orosz) de azok nem a gép erényei csak előny neki, így értettem.

  3. Kivégezni jöttek a zsidU2-esek, írják a bolgár lapok!

    A bolgár felderítés adatai szerint a cionista “Üstökös” elektronikai kémgépek háromszögelték a Pesten lelőtt szír mercis mobiljának mozgását és feltörték a budapesti közúti forgalom-irányító rendszert.

    Valós időben átírták a jelzőlámpát, hogy a pirosba ragadt szír “pénzváltót” a moszatos gyilkos könnyen le tudja lőni! Égre-földre keresik a kocsiból a gyilkos által elragadott fekete aktatáskát, amiben nem rongyos tízmilliók voltak.

    Sok infó van bolgárul, több is, mint ami itt angol nyelven nyilvánosságra került:

    http://www.novinite.com/view_news.php?id=114365

    Szíria várhatóan a BT összehívását fogja kezdeményezni és sajnos hazánk mostantól cionista kollaboránsként ki van téve a Szíria-Irán tengellyel szövetséges palesztin szervezetek jogos megtorlásának!

    Hezbollah, Hamász, NFPF, Fekete Szeptember, Amal, Abu Nidal: idősebbek még emlékeznek ezekre a nevekre. Emlékeznek mekkora gombafelhő volt a ferihegyi buszrobbantásnál sok-sok éve, amikor a palesztin lakosság kiszorítására mi fuvaroztuk az aliázó orosz zsidókat – pedig az az IED “csak” egy golfnyi trotil volt, semmi komolyabb piszkos vagy vegyi cucc!

    Kell ez nekünk még egyszer, akarunk mi ismét a kost áldozó Ábrahám két fia közti harc színterévé válni, ahogy a nyirkai jóslat mondja? Miért fekszünk be a moszatnak, amikor rajtunk csattan az ostor?

    Arról nem is beszélve, hogy az iráni szövetséges jobbik kormányzati pozícióba kerülve tuti leszámolna azokkal, akik Iránt és a szövetségeseit bántották! Az ilyen ügyek egyenként 5%-okat hoznak krisztina királynő pártjának és ezt csak a választások törlésével lehet megakadályozni.

  4. Izerael ezen cselekedetén én is nagyon megbotránkoztam.

    De elfelejted hogy NATO tag állam vagyunk Tényleges légvédelmi parancsnokság nem is itt hon van hanem olasz földön.

    Az ottani tisztek adnak parancsot a készenléti elfogóinknak.

    De sajnos amúgy is légvédelmünk minimális.
    14 grip a fő erő 2. vonalbeli technikák(értem földi telepítésű légvédelem) meg veszélyesen elavult vagy a franci légvédelmi rakéták esetében kifogásolható minőségűek .

    Nemzeti kormánynak nagy áldozatot jelent majd hogy égető honvédelmi feladatokat is megoldja.

  5. súly/teljesítményben az alu+titán már rég jóval rosszabb mint a (sokszor alu/titánt tartalmazó) kompozitok. ha azonos is nehezebb, ha még jóval robosztusabb akkor sokkal nehezebb.

    tacsk0 nak tuti fizetnek ezért, jut eszembe tacsk0 Orbánt nem március 15.én kellett volna a moszadnak lelőnie? ~1hónapja még úgy tudtad…

  6. Tacsk0.

    Írásod vége elme betegség. De gondolom valamelyik nagy bankár csoport jól megfizet érte.

    Jobbikot Irán való szövetkezéssel megvádolni állat dolog.

    Az emberek nem egy pénz váltó miatt aggódnak és az értelmesebb háborodik fel hanem mert, azok a gépek egy NATO tagállam honvédelmi központját elektronikusan lehallgathatták, valamint az össze fontosabb állami szervet.
    Még hozzá teszem az útvonalukba eső terület minden nemű rádió forgalmazását is csekkolhatták.

    Ha itt az elmebetegek robbantgatnak. Akkor van egy rossz hírem Jobbik fogja legvehemensebben követelni a válasz lépést.
    Ha ezt elmulasztaná saját magát csinálná ki.

    Nemzeti érzelmű emberek hidegen hagyná ki támadot csak az érdekli hogy megtámadták a hazáját és ez ellen tetteket követelne és a lehető legkomolyabb ellen csapást

  7. fade:

    MI-28 N
    2 x 1640 kW
    Loaded weight: 10,400 kg
    315 kW/t
    Maximum speed: 377 km/h
    Range: 460 km
    Service ceiling: 5,750 m
    Rate of climb: 816 m/min

    KA-50
    2 x 1660 kW
    Loaded weight: 9,800 kg
    338 kW/t
    Maximum speed: 390 km/h
    Range: 1,160 km
    Service ceiling: 5,500 m
    Rate of climb: 960 m/min

    AH-64 block III
    2 × General Electric T700-GE-701D: 1,490 kW
    Loaded weight: 8,000 kg
    372 kW/t
    Maximum speed: 293 km/h
    Range: 476 km
    Service ceiling: 6,400 m
    Rate of climb: 762 m/min

  8. Igaz, hogy ez egy hadiTECHNIKAI oldal, de elég sok politikai jellegű cikk is megjelenik itt. Ami nem baj, sőt, én szeretem is őket!
    Kezdetek óta olvasója vagyok a fórumnak. Nagyon nagyon ritkán hozzászólója is.Az itteni fórumban nem nagyon van hely középütt!
    Aki ott van azt ütik verik jobbról balról!
    De általában lelkesebben olvasom kommenteket , mint a cikkeket!
    Tacskó a kedvencem! :) Enyhén radikális, de legalább visz egy kis szint
    a szürke hétköznapokba! És néha nem ártana kicsit elgondolkodni azon amit ir! De elég csak arra gondolni, hogy mi van ha….
    Tudhatja itt valaki , hogy HOL AZ IGAZSÁG??? NEM!!!
    Viszont mélységesen felháborit, az ország, a HTKA, és a fórumózók nagy többsége is! Ha valahol Irakban eldobnak egy kézigránátot, arról cikk van! Itt is , máshol is! És órákig kommentelitek, hogy jobb , vagy bal kézzel dobták! De most, mikor hazánkat ténylegesen KATONAI ATROCITÁS ÉRTE, mindenki kussol!Még itt is , ahol legalább beszélni lehetne róla! Ez a legnagyobb veszély az országra nézve! Ez a fajta hozzáállás! Veszélyesebb ezernyi raptornál vagy bármilyen seregnél!
    Az az ország, ahol nemzettudat helyett csak öntudatot nevelnek az emberbe az nem ország! És mi nagyon közel állunk ehhez! Aki ilyen érdektelen a saját hazájával szembe ÁRULÓ!!!!!!

  9. > Orbánt nem március 15.én kellett volna a moszadnak lelőnie?

    A piros lámpás ügy után már értitek, miért jár a patás a sokat kritizált páncél-bömössel? Persze az se garancia, anno a Nyugatnémet Nemzeti Bank elnökét, Herrhausen-t biciklire akasztott fotocellás lövedékképző aknával nyírta ki a moszat, ilyen high-tech ellen legfeljebb a királytigris véd.

  10. @Janó:

    Sajnáljuk, hogy kívülről így látszik azon igyekezetünk, hogy tájékoztassuk a nagyvilágban történtekről az Olvasókat. Ajánlom Zord Gábor blogját ( http://legiero.blog.hu/ ), ott olvashatsz az esetről (és egyéb magyar vonatkozású dolgokról), bár senki sem tud konkrétat mondani, mivel titkos a dolog, mi pedig nem vagyunk nemzetbiztonsági vagy szövetségi ügynökök, akik csak úgy belelátnak az aktákba.

  11. > Az ottani tisztek adnak parancsot a készenléti elfogóinknak.

    A felszállásról a pilóta dönt, mivel nála a gázkar és a modern gépek önindítósak. Ha a Gripen század tudott a cionista halálmadarakról és a seggén maradt, akkor gyávák és pumafej helyett keressenek más jelet az oviban!

    Ha a PS-05 lokátort féltek bekapcsolni elektronikus titok-védelemből, egy taránt akkor is lenyomhattak volna, vagy eléhúznak egy sort a Mauser-ből, tájékoztató célzattal – vagy küldjék az öreg 29-est elfogni, az már úgyis van a zsidóknak, ismerik mind a titkait.

    Mi lesz, ha legközelebb a Slota tankjai repülnek be Budapestre, amit előre egyeztettek mondjuk a Kulturális Örökségvédelmi Hivatallal és a XXVI. kerületi Gyámhatósággal, csak éppen a HM és a KFH nem tudott róla?

    Magyarország most könnyebben megszállható, mint egy átlag karibi banán-köztársaság! Már AK sincs elég tárolva , amit a katonaviselt lakosságnak ki lehetne osztani hovnvédő háborúban, eladtuk horvát, iraki, USA irányba az AMD-65 nagyját!

  12. Janó teljes mértékben egyet értek veled.
    Én valamelyik nap néztem az M1en a Ma Reggelt:
    Bement egy jobbikos képviselő-jelölt,felhozta az izraeli államfő kijelentését hogy közép europát(névszerint megemlítette M.o.-t)gyarmatosítja Izrael.Erre a válasz a kérdezőktől:Biztos nem ugy gondolta…..
    Kérdem én nem mind1 hogy gondolta,kimondta és kész….simon perec
    És ez senkinek nem tűnik fel.

  13. Takocs érve Orbán kapcsán ott dől meg.
    Hogy fent nevezet személy pártjának testvér párt ja a Likut.
    De lehetne sorolni a kötödések hadát.

    Hogy ezek után hazánkat terror támadások érik, istenem ma is vannak terroristák az ország 1000 számra aki brutális gyilkosságokat hajtanak végre.

    Janó: Helyzet az hogy Olasz NaTO légvédelmi parancsnokság ügyeletes tisztjeit akkor egyből felelősségre kell vonni.

    Zavarobb hogy alapvető védelmi eszköz hiányba szenvedünk.

    Ahogy hallom normál mennyiségben gripekre sincs fegyverezett.

    Másik itt már pár hozzá szóló más témába kifejtette hogy normál esetben minimum 40-50db vadász gépre lenne szükségünk hogy repterüket és korlátozottan állandó légoltalmat biztosítsanak.

    Akkor hol van 2. vonalas terület légvédelmünk amiknek városainkat kellene védeni.

    Ma egyáltalán milyen légvédelmi rakétát tartunk rendszerben.

    Közel légvédelmi és csapat légvédelmi eszközünk egyáltalán van.

    Mi a helyzet a tank elhárító és élő gyalogság elleni fegyverezettel amelyek adnának esély egy véd vonal tartására.

    Ma ahogy hallom honvédségünk gerilla harcmodorra tudna kitartani 2 hónapig nagyon ideális esetben.
    Halogató hadviseléssel ami folyamatos terület átadást jelent 2 hét.

    A dologban az az zavaró hogy ez igaz lenne akár egy szerb hadsereggel szemben is.

  14. Szívem szerint hozzá szólnék,de inkább tartoma számat!
    A nick nevem miatt úgy is kapnék hideget és meleget, pedig csak a gépre gondoltam mikor ezt választottam. Most egy kis ismeretterjetszés a számról(204): a hordozó második vadásszázadának 4. gépe.
    Már ahogy írtam, tudnék mit mondani, de az eszem megálljt parancsol! Nem akarok úgy járni, mint Patton, akinek a legfőbb ellensége a nagy szája volt!
    Én haditechnika miatt járok ide, itt több infót találok, mint megjelenő “szaklapokban”! Tisztelet a kivételnek!

  15. Jelenleg ez a helyzet tipikusan hasonlít 1920-ra Tanács köztársasági utáni helyzetre.
    Az egész ország válságok halmaza.

    A különbség annyi nem volt most nyílt ellenség.

    A Tv még mindig hülyíti a népet.

    Katonai szempontból majd nem olyan mint ha nem lenne hadseregünk.
    Jó van kiképzett legénységi állomány de a hadseregben százados felett a tisztikart ki kellene seperni.

    Két eset van vagy végleg gyarmat leszünk akkor elveszett az ősök földje mert aki itt marad a csendben kiirtják.
    Akkor viszont egy égető feladat van még cselekvő képeseknek kultúránk megőrzése.
    De akkor két munkás kezünket és eszünket föld bítorlók ellenségeinek kell felajánlani.
    De első vonalbeli katonának mert akkor megint idegenekért halnák.

    Másik eset végre nemzeti kormány és akkor mint Trianon után keserves munka.

  16. Elnézést a Htka-tól a kirohanásért! (Továbbra is a kedvenc oldalam!!!)

    Nem értek egyet Tacskóval, hogy bármilyen katonánk is önkényesen tegyen bármit, még ebben az esetben sem! Egy ilyen helyzetben nem egy pilóta , katona dolga megitélni, hogy ki az ellenség! De a felháborodása tökéletesen jogos! (Gondolom ezt észrevettétek!) És mivel Izrael a legkeményebb terrorista állam a világon, (mi vagyunk a fő áldozatai gazdasági téren) igy nyugodt szivvel ,
    megkönnyebbülve olvastam volna tacskó képzelgéseit a valóságban!
    Vajon forditva ők , hogy reagáltak volna? Szerintem ez egyértelmű mindenkinek! Visszatérve a felelősségre: Sajnos ma magyarországon nincsenek felelősök!Nem tudnak konkrétan még egy vezetői réteget sem megnevezni, nemhogy személyt! És ez pl Izraell egyik fő célja! Ez egy jó teszt pl a reakciónkra, ami nincs! (politikailag) Nálunk fontosabb egy talpalatnyi hegytető faállománya mint az ország biztonsága! Fontosabb egy látszatlégierő, egy látszatmisszió, az izraeli vagyonvédelmi cégek szerződései, stb stb.
    Mind fontosabbak a Hazánknál! Tudom, hogy itt is sokan jönnek majd a hungaristákkal meg a jobboldallal. De nincs igazuk! Egy olyan “kis” ország mint a miénk, akkor lehet erős ha összefog! A tiroli paraszt még azt is megnézi, hogy Tirolban készülte a vaj amit megvesz! Az alap , hogy osztrák legyen! Svájc ugyanez!
    Németország ugyan ez! Olaszország északi része ugyanez! (ezekben az országokban százával lobognak a nemzeti zászlók a házakon)
    Nézzétek meg a törekvéseket körülöttünk! Szlovákia, Szerbia , Románia. Mind mind a nemzet egységet a nemzettudatot próbálják a fejekbe verni! Mert a jövőnk csak igy van! Véleményem szerint, amig gazdaságilag nem vagyunk számitásba vehető ország, és nincs módunkban hadsereget fenttartani, addig alapjában véve kellene átgondolni a dolgainkat! De ez egy másik történet már. De nekünk állampolgároknak, is vannak kötelességeink, jogaink, lehetőségeink! Ezeket ki kell használni! Tehát beszélnünk kell róla, és le kell irni a felháborodásunkat, ki kell fejezni a nemtetszésünket!
    És ez sokkal több annál mint tűnik!!!

    Üdv mindenkinek!

  17. Nézzétek meg a történelmet.Az első világháborúban viszonylag levoltunk maradva technikai szinten.Második világháború:évtizedes lemaradásban voltak a katonáink felszerelés terén,és abból is kevés volt.Pont mint ma.

  18. Hogy visszatereljem a dolgokat a technikára szerintem a K50-K52 mindenben felülmúlja a Mi ármádiát. Ezt a manőverezési módja miatt tudja. A promo filmen is látni menetközben a mozgási irányát megtartva oda fordul ahova akar ez óriási előny, és ezt csak az ilyen jellegű gép tudja megcsinálni. Sajnos a műszerezettségük nem a legjobb. De ami azt illeti ahány videó annyi feltszereltség. Ha megfigyeljük akkor még maguk se tudják mit tegyenek és hova. Például, hol van optikai torony hol nincs, ha van akkor van amikor 2 is. Hol a rotor tetején, hol a kabin tetején hol alatta, össze vissza. úgy tudom most integrálják a sisak irányzékot. Hát elég nagy darab az biztos. Lehet hogy tévedek, de valaki megmondhatná hogy az oroszok vallási okokból mellőzik a carbonszálat, pedig talán a gép felét sújban megtakaríthatnák.

  19. Egyelőre a pogár szint sincs meg nekik ld Su Superjet.
    (amúgy most, hogy magyar a Malév remélem nm kell 200milliárd forrintért megvenni a tákolt Superjetet… csúnya lenne ha így, hogy állami is ránk tudnák sózni.)

    vhogy a mig/F86 viszonya jutott eszembe, ott is fényévnyi difi volt még magában az anyagban is. Szép is a V95ös orosz alu története…. :DDD

  20. Gazdasági szemszögből az jutott eszembe hogy aki lenne olyan bátor és bevállalná, halára lehetne keresni magát. Az orosz ipar hiányosságain.

    Pl Olajfinomítókat építeni az oroszoknál.

    Mivel ma oroszok nyersolajat adják el csak. Feldolgozással nem foglalkoznak pedig abban is sok pénz van.

    Valamint üveg szál és kompozit gyárat is ott felépíteni.
    Lenne rá vevő bőven:D:D

  21. http://www.sukhoi.org/eng/planes/projects/ssj100/

    Risk-sharing partner – SNECMA

    The development and production of the SaM146 engine applicable for the entire aircraft family is provided by PowerJet. It is an equally joint venture of Snecma, a globally recognized engine manufacturer, NPO Saturn, a Russian aircraft engine producer. In May 2007 NPO Saturn’s test bench launched a series of tests destined to appraise the performance of the third SaM146 engine. Owing to the state-of-the-art technologies of the engine, all aircraft of the family go beyond the ICAO current and perspective noise and emission requirements.

    Consultant – BOEING

    Throughout the history of Russian commercial aviation, Sukhoi Superjet 100 appears the first aircraft ever designed with due consideration of requirements and demands of potential worldwide operators.

    Under the long-term cooperation Agreement signed on December 19, 2002, Boeing consults the Sukhoi Civil Aircraft Company in the field of marketing, design and manufacturing, certification and quality system, supplier management, and after-sales support.

    Contributed by Boeing, the idea of step-by-step project management was fully explored and translated into business reality by SCAC. Specifically, we sustain the project flow when any succeeding stage depends on successful accomplishment of the previous milestone goals. The Technical Board comprised of SCAC and Boeing’s representatives as well as of the PowerJet consultants monitors the Program and makes final decisions on stage execution.

    Aircraft Main System Suppliers:

    Avionics – THALES

    Control systems – LEIBHERR

    Environmental control system – LEIBHERR

    Landing gear – MESSIER DOWTY

    Fuel System – INTERTECHNIQUE (ZODIAC)

    Interior – B/E AEROSPACE

    Fire protection system – AUTRONICS (CURTISS WRIGHT)

    Oxygen system – B/E AEROSPACE

    APU – HONEYWELL

    Crew seats – IPECO

    Hydraulic system – PARKER

    Electrical system – HAMILTON SUNDSTRAND

    Engine vibration sensors – VIBRO-METER

    Wheels, brakes – GOODRICH

    E van és evvel nem lenézni akarom, a Superjet az első olyan gép lehet ami talán felveheti a versenyt az Embraer/bombardier/mitsubishival és ez nagy szó.

  22. Onedin kapitány

    Szia Hegyaljaihun!

    “Gazdasági szemszögből az jutott eszembe hogy aki lenne olyan bátor és bevállalná, halára lehetne keresni magát. Az orosz ipar hiányosságain.

    Pl Olajfinomítókat építeni az oroszoknál.

    Mivel ma oroszok nyersolajat adják el csak. Feldolgozással nem foglalkoznak pedig abban is sok pénz van.

    Valamint üveg szál és kompozit gyárat is ott felépíteni.
    Lenne rá vevő bőven:D:D”

    Szerintem ha valaki ilyesmibe szeretne befektetni, akkor a finomítást máshol végző külföldi cégeknek sok pénzt megér, hogy az illetőt lebeszéljék, vagy rosszabb esetben nyomtalanul eltüntessék.
    Lehet, hogy itt külföldi államérdekek, szolgálatok is belépnének.
    A Nyugat meh nem hülye, hogy high tech színvonalra fejlessze az orosz ipart. Egyszerűen ellentétes az érdekeikkel.

  23. Allesmor Obranna

    Mielőtt bárki is elindítana egy “melyik jobb?” lavinát csak halkan kívánom megjegyezni, hogy majdnem mindenkinek igaza van.
    A Mi-28-as tényleg majd 30 éves konstrukció, de a harci helikopterek világában ez nem jelent hátrányt az AH-64-eshez képest. Az AH-64-es előtt a jenkik majd 15 évig járkáltak egy helyben, míg ki tudták találni, hogy mit is akarnak egyátalán. Ne feledjük, az AH-1-es Cobra után volt Black Hawk (így külön írva) egy Cheyenne, egy King Cobra, de ezek egyike sem passzolt a folyamatosan változó koncepcióhoz, így végül nem a hetvenes évek közepére, csak mintegy tíz év múlva állt hadrendbe a teljesen más elvek szerint megalkotott Apache. És mi történt? Új koncepció, melynek senki se vitatja a létjogosultságát, csak épp nem jobb, mint egy Mi-24-es. De nem is rosszabb. Azt kell megérteni, hogy a harci helikopterek világában nem úgy megy, mint a vadászgépeknél. Ebben a világban valahogy minden megoldás helyes. Ezért nem halt még mára ki az egész alapja, a Cobra se.
    A Cobra és a Mi-24-es a nagysebességű, repülőgépszerű támadási profilból dolgozik, míg az Apache, a Mangusta, a Tiger nem erre lett kitalálva. Még jó, hogy viszonylag jól elvannak a főképp az előbbi duó számára kedvezőbb gerillák elleni terepeken is, mint Irak, vagy Afganisztán.
    A Mi-28-as egy jobban páncélozott, éjszaka is bevethető nagy kalapács, terepkövető rendszerrel, komoly fegyverzettel. De nem tudja kihalasztani a 24-est. A Ka-52-es pedig ugyanez pepitában. Amúgy mind a két gépen alkalmaznak kompozitokat is természetesen, de a páncélzat a 28-ason főleg kerámia és egyéb fémbetétek. A Ka-52-esen szintén összetett szendvicspáncélzat vana kabin körül.
    Amit látni kell, az az, hogy az Ah-64-es, jelenleg főképp a D verzón alapuló WAH-64D, azaz a brit Apache messze jobb a manőverezőképesség tekintetében, mint a Mi-28-as. Kérdés, hogy az adott helyzetben erre van-e igény. Sokat fog tudni majd a Block III-as új D-Apache a jenkiknél, a kicsivel erőseb hajtóművei és az új lapátok miatt, de főleg a pilótanélküli bringákkal való együttműködés okán.
    Ha nagyon szídni akarjuk a ruszkikat, hogy a Mi-28-as és a Ka-50/52-es már a 70-es évek végétől fejlesztődik, a 80-as évek eleje-közepe óta repül, ne feledjük a nagyon sokba került, de iszonyat hamar okafogyottá vált Comanche, vagy az előbb említett ultrabonyolult, de végül széljegyzetbe száműzött Black Hawk és Cheyenne programokat se.

    A Mi-28-asokból már szépen növekszik a darabszám (jelenleg kb. húsz-harminc lehet Torzsokban és az észak-kaukázusi Bugyonovszk melleti bázison), ami jó dolog, de sehol se látom a szériagépeken a szárnycsonkokra szerelt konténereket, amelyekben az aktív zavarórendszer és az infracsapda található(?). A zárójeles kérdőjel az a bizonytalan infónak szól, de tény, hogy azon kívül más beépített infracsaliról én a 28-ason nem láttam. Márpedig ha ez így van, akkor az oroszék nagyon lazán kezelik ezt az ügyet. Pedig az infra a harcihelikopteren már nálul is alap több mint húsz éve.
    Ezeknek a konténereknek a hiánya szériavasakon engem nagyon meglep.

  24. Ka-50 lehet amolyan átmenet a csat támogató kis sebeségű vádászok és a Mi-28, Mi-24,AH-64-es között.

    Jó manőverezik gyors, jó a fegyverzete. Gyorsan a saját csapatok felé repül megkapja az infót ki kell megsemmisíteni oszt eltűzik.
    Ilyen esetben tényleg nem gond az egyszemélyes gép.

    Míg a Mi-28 klasszikus harci helikopter mely csoportoban adott harc egységet megtizedeli. Többi egységtől fügetlenűl

  25. Onedin kapitány

    @Allesmor Obranna
    Lehet, hogy az új fejlesztésű önvédelmi készlet csak később jut el a sorozatgyártásig. (Lásd a 29-es rakétáit.)
    Azt nem hiszem, hogy úgy gondolnák, az új heli a régi rakétáknak túl kicsi IR célpont, az újabb nyugati (keleti, távolkeleti?) cuccok ellen pedig úgyse tudnának jó hatásfokkal védekezni.

  26. Ilyen esetben tényleg nem gond az egyszemélyes gép.

    Véleményem szerint az egyszemélyes harci helikopter koncepció életképtelen. Fura, hogy a gyorsaságot említed. Akkor tudsz gyors lenni, ha egyszerre gyorsan küzdöd le a célt. Viszont a helit vezetni is kell.

    Az AH-64D rendszeri ultramodernek voltak 10 éve is és most is, de szó nincs arról, hogy bárki is egyszemélyes harci helit akarna venni.

  27. Allesmor Obranna

    Az egyszemélyes harci helikopter mint koncepció idáig két országban bukkant fel, az egyik Ceaucescu Romániája idején egy Firefox vagy miféle UL akcióhős, illetve a Ka-50. Ez az elgondolás mára már hivatalosan is megbukott. Anno a Kamov azzal indokolta a dolgot, hogy két gép-két ember kisebb veszteséglehetőség, mint két gép-négy ember. Ez azonban eléggé gyenge érv vol, noha mint alapötlet majd három évtizedig tartotta magát. A Ka-52 egy egészen más dimenzió, nem csak a kétüléses átirata az 50-esnek.

  28. Allesmor Obranna

    Ha azt nézzük, hogy pl. az A-10-es is fűnívóban operál, akkor még istenes lehetne a dolog, de az alapvető probléma az a helikopter vezethetőségével és a szóbajöhető maximális védettséggel volt. Egy A-10-es vagy egy Szu-25-ös komolyabb páncélvédettséggel bírt és adott esetben a Kamov sebességének 2-2,5-szeresével is el tudja hagyni a terepet. A helikoptereket még nagyfokú automatizáltság esetén is nehezebb vezetni, továbbá a forgószárnyak mint fő felhajtóerőtermelő felületek már kisebb sérülések esetén is olyan komoly instabilitást adhatnak a légijárműnek, hogy az valószínüleg le fog zuhanni. Ezzel szemben ugye a merevszárnyú alacsonytámadó gépek még a felhajtóerőtermelő felüteket ért komolyabb találatok esetén is nagyobb valószínűséggel maradhatnak a levegőben.
    A helikopter előnye, hogy mégalacsonyabban és akár függeszkedve is tud tevékenykedni, a repülőgéphez képest összetettebb mozgásra képes, de emiatt a támadás során mindenképpen arra van szükség, hogy kettéválasszuk a gép irányítását és a fegyverrendszerek kezelését.

  29. mrtedy: az egyik üresen 5tonnas emel 3at, másik 8, emel 3at. uugy alma körte mint a te bevágásod, allesmor villantja is miért is.

    Egyelőre én se hiszek az egy személyes támadó helikben, de megjegyzem ha a fűnyíró és zongora is fel tud szállni akkor az egyszemélyes támadóheli sem elképzelhetetlen…. majd egyszer ha ruszkik felnőnek az Ah64hez :DDD megcsinálják amik. :DDD

  30. “a ka-50 a legszebb heli számomra, de mivel már megszűnt a kifejlesztésének fő oka, és a mi-28 többcélúbb, kár hogy háttérbe szorult… :(
    kis áttervezéssel és új elektronikával a legjobb lehetne! ”
    nem vitattam, hogy jobb az apache, le is írtam miért, tehát egy dologról beszélünk, de ha a szándék sincs meg az értelmezésre, felesleges folytatni…
    a kasztnis dolgot továbbra is tartom.
    az oroszok sem hisznek már az 1 személyes helikben, viszont én továbbra is :D http://www.youtube.com/watch?v=27B_q8gbxh0&feature=related ez például tökéletes lenne horgászni ;)

  31. Csak annyi hogy 1 menüpontot menjél vissza ott hasonló rakéta található járművön ! És annak annyi. Ha megnézed az adatokat azt látni hogy a gyorsító fokozat nagyobb valamivel, egyébként dettó ugyan az. A konténer is. Nekem azért érdekes, mert videón sehol sem látni az irányító rendszert így, mint a gyártó oldalán. Lehet hogy behúzható ? A rakéta viszont látható rég óta, Még a k-50 -en is.Igaz ott az iránytórendszer ablaka az orrkúpban van. De ezt az irányító tornyot ebben a formában nem.

Fórum hozzászólások

There are no comments in the forum topic that is associated with this post.