Merülhetne fel bennünk a kérdés annak a hírnek a kapcsán, miszerint várhatóan a nyár folyamán a Hill Légibázis elveszti F-16 gépparkjának harmadát. És jogosan merülhetne fel, hiszen mint tavaly ősszel megírtuk a Hill azon 6 légibázis egyike, melyekre majd először érkeznek meg aktív állományba az F-35 Lightning II-esek.
A dolog hátterében azonban nem csak ez, hanem az USAF azon 2009-es döntése áll, melynek értelmében gyorsított tempóban szabadul meg 250 legöregebb harci gépétől, komolyabb pénzmagot felszabadítva fejlesztésekre, modernizálásra. A tavalyi adatok alapján a 2010-es költségvetési évre vetítve ez cirka 355 millió, míg a következő 5 költségvetési évre nézve 3,5 milliárd Dollárt jelent.
Hogy a nagyrészt F-15 (112) és F-16 (134) gépekből összeálló lista kapcsán a Hill is érintett lehet alapvetően nem nagy újdonság, lévén már tavaly májusban is pedzegetve volt a téma.
“Hé, de a Hill-en Block 40-esek állomásoznak, nehogy már azokat is elkaszálják!” – jöhet a jogos felkiáltás a kedves olvasó részéről. Tőlünk meg az a válasz, hogy az “érintett lehet” nem jelenthet átcsoportosítást? Merthogy egyébként erről lesz szó.
A utah-i bázis szóvivője Rich Essary elmondta, hogy az egy századnyi F-16 távozása már hivatalos, a konkrét időpont ami még képlékeny, ám várhatóan a nyár beköszöntéig lezajlik a folyamat, aminek kapcsán a Hill-en állomásozó 388. Vadászezred egyik századát felszámolják, így a bázis jelenlegi 72 gépet számláló Viper gépparkja 48 gépre csökken.
Konkrétan a 34. Vadászszázad, azaz a Durva Kosok kerülnek – 1944 őszéig visszanyúló történetük során immáron harmadszor – feloszlatásra. David Hathaway ezredes, a Hill-en állomásozó 388. Vadészezred parancsnokhelyettese hétfőn úgy nyilatkozott a kérdésben, hogy még nincs minden fixálva a menetrendben, ám a várakozásaik szerint a gépek a Légierő aktív századai között kerülnek szétosztásra.
Kicsit ez olyan, mint amikor kakukkfióka kidobja a fészekből a másik egyed tojásait!
A cím olvasásakor első gondolatom egy ballagási ének volt picit változtatva:”Üres a fészek, nincs lakója még!”
Az USAF 20 év múla három merevszányrú harcigéppel dolgozhat:F-22, F-35 és talán A-10C.
Az F-15/16-ok szép lassan eltűnnek…
Ha más nem agresszornak még jók lesznek.
Talán az USAF-nál tudják, hogy mit csinálnak, a minőségi nem mindig fölény a csatatéren, egy háborút a mennyiség dönti el. A mennyiséget,csak egy ideig lehet a minőséggel kompenzálni!
Szervezzünk bázislátogatást! :):):)
Talán az USAF-nál tudják, hogy mit csinálnak
szerintem enyhén szólva jobban informáltabbak lehetnek, mint itt bármelyikünk. az ottani fejesek többség megjárta Vietnamot, az Öböl-háborút és pár háborús gócpontot. Talán van némi tapasztalatuk és vannak remek (meg kevésbé remek) szakértőik
EZ a Hill légbázis elég nagy ott állomásoznak C-130 ok meg A-10 is nem?
Vagy ez a Littor Rocki Hill bázis lenne? Mert ott talán meg 50 db C-130 van.
Amúgy minek egy ennyi gépet egy helyet tartani?
ÉS ezek a gépek sorsa mi lesZ?
Eérték már a rep.idő végét?
„Vagy ez a Littor Rocki Hill bázis lenne?”
Igen, a Herkik Little Rock-ban vannak nagy számban pl., a Hill-en nincs egy darab sem.
„EZ a Hill légbázis elég nagy”
ellenben ez tökéletesen helytálló, legalábbis logisztikai szempontból igen jelentős bázis, ott található az Ogden Air Logistics Center, mely F-16, A-10, B-2 logisztikai támogatását, szervizelését végzi. A Falcon esetében asszem globális szinten.
ÉS ezek a gépek sorsa mi lesZ?
Nem a Hill-es gépeket, de a máshonnét kikukázott régi vasakból, melykben van még némi repidő, gondolom nem lenne hüleség válogatni a nemsokára startoló QF-16 programba. A QF-4 légicél helyett asszem 2015-től kezdődően egyre több Falcon fejezi majd be így pályafutását. 200+ rémlik, de ennek most utána kéne néznem, mert lehet totál fals adat.
értem ,köszönöm .