Repült az első CH-53GA

A CH-53 Sea Stallion második legnagyobb üzemeltetője Németország. Helikoptereik azonban már jócskán benne vannak a korban, közel harminc éve szolgálnak. Modernizálásukról az Eurocopter gondoskodik.

Jeles esemény színtere volt tegnap egy bajor kisváros, Donauwörth, ugyanis 150 meghívott vendég előtt ott hajtotta végre szűzrepülését az első CH-53GA. A helikoptert, mely hiba nélkül végrehajtotta feladatát, az Eurocopter tesztpilótája, Rene Nater vezette, a fedélzeti mérnök szerepét pedig Antoine Van Gent töltötte be.

A Heer egyik CH-53GS helikoptere ,

Az első repülésre mindössze három évvel a szerződés aláírása után került sor. 2007-ben állapodott meg a Német Hadsereg (Deutsches Heer) és az Eurocopter a CH-53GS flotta modernizálásáról és élettartam-növeléséről, melynek köszönhetően a gépeket 2030-ig üzemben tarthatják, üzemidejük ugyanis 6000-ről 10 000 repült órára növekedik majd.

Az első felújított példányokat 2011-ben veheti át a hadsereg, és még abban az évben végrehajtják a pilóták továbbképzését, majd szolgálatba is állhatnak a gépek. A Heer a CH-53GA-kat egyből békefenntartó misszióiban szeretné majd bevetni (tehát rövid időn belül Afganisztánba kerülnek). A program várhatóan 2013-ig tart.

CH-53GA

CH-53GA ,

„Az elmúlt 30 évben az Eurocopter folyamatosan segítette a Heer-t a CH-53GS flotta karbantartásában, és számos modernizációs programot végzett el a helikoptereken. Ez idő alatt folyamatosan együttműködtünk az Állami Védelmi Technológiai Ügynökséggel is, hogy a lehető legfejlettebb rendszerekkel szerelhessük fel a gépeket. A CH-53GA mai repülése egy újabb jele a német fegyveres erőkkel való sikeres együttműködésünknek, és jól példázza ezen program sikerességét is, mely sem a határidőt, sem a költségeket nem lépte túl.” – mondta Ralf Barnscheidt, az Eurocopter Deutschland GmbH Német Hadsereggel való kapcsolattartója.

De miben is újulnak meg a CH-53GA-k a GS-ekhez képest?
• A pilótafülkébe új, nagy felbontású, színes, digitális kijelzők kerülnek, melyeken egyszerre több adatot jeleníthetnek meg a pilóták.
• Új, modern navigációs rendszert építenek be, a nemzetközi szabványoknak megfelelően.
• Négycsatornás Automatikus Repülésvezérlő Rendszert (AFCS) is kapnak a gépek, mellyel biztonságosabbá válik a repülés és a függeszkedés, bármilyen időjárási körülmények között.
• Új integrált üzemanyagtartályokat helyeznek el a törzsben, melyeknek köszönhetően a hatótávolság 1200 km-re nő.
• Az Eurocopter Tiger és NH90 helikopterekkel való együttműködés érdekében a kommunikációs rendszert is lecserélik.
Továbbá új FLIR rendszert, műholdas kommunikációs rendszert (SatCom) és elektronikus ellentevékenységi rendszert (EWS) is beépítenek, ez utóbbi a passzív védelmet szolgálja.

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

HTKA Hírhalom 2018. 6. hét

HTKA Hírhalom 2018. 6. hét

Súlyos helikopterkatasztrófa történt Törökországban

Súlyos helikopterkatasztrófa történt Törökországban

HTKA Hírhalom 2017. 14. hét

HTKA Hírhalom 2017. 14. hét

Újabb német Csődörök újulnak meg

Újabb német Csődörök újulnak meg