A CH-53 Sea Stallion második legnagyobb üzemeltetője Németország. Helikoptereik azonban már jócskán benne vannak a korban, közel harminc éve szolgálnak. Modernizálásukról az Eurocopter gondoskodik.
Jeles esemény színtere volt tegnap egy bajor kisváros, Donauwörth, ugyanis 150 meghívott vendég előtt ott hajtotta végre szűzrepülését az első CH-53GA. A helikoptert, mely hiba nélkül végrehajtotta feladatát, az Eurocopter tesztpilótája, Rene Nater vezette, a fedélzeti mérnök szerepét pedig Antoine Van Gent töltötte be.

A Heer egyik CH-53GS helikoptere ,
Az első repülésre mindössze három évvel a szerződés aláírása után került sor. 2007-ben állapodott meg a Német Hadsereg (Deutsches Heer) és az Eurocopter a CH-53GS flotta modernizálásáról és élettartam-növeléséről, melynek köszönhetően a gépeket 2030-ig üzemben tarthatják, üzemidejük ugyanis 6000-ről 10 000 repült órára növekedik majd.
Az első felújított példányokat 2011-ben veheti át a hadsereg, és még abban az évben végrehajtják a pilóták továbbképzését, majd szolgálatba is állhatnak a gépek. A Heer a CH-53GA-kat egyből békefenntartó misszióiban szeretné majd bevetni (tehát rövid időn belül Afganisztánba kerülnek). A program várhatóan 2013-ig tart.

CH-53GA ,
„Az elmúlt 30 évben az Eurocopter folyamatosan segítette a Heer-t a CH-53GS flotta karbantartásában, és számos modernizációs programot végzett el a helikoptereken. Ez idő alatt folyamatosan együttműködtünk az Állami Védelmi Technológiai Ügynökséggel is, hogy a lehető legfejlettebb rendszerekkel szerelhessük fel a gépeket. A CH-53GA mai repülése egy újabb jele a német fegyveres erőkkel való sikeres együttműködésünknek, és jól példázza ezen program sikerességét is, mely sem a határidőt, sem a költségeket nem lépte túl.” – mondta Ralf Barnscheidt, az Eurocopter Deutschland GmbH Német Hadsereggel való kapcsolattartója.
De miben is újulnak meg a CH-53GA-k a GS-ekhez képest?
• A pilótafülkébe új, nagy felbontású, színes, digitális kijelzők kerülnek, melyeken egyszerre több adatot jeleníthetnek meg a pilóták.
• Új, modern navigációs rendszert építenek be, a nemzetközi szabványoknak megfelelően.
• Négycsatornás Automatikus Repülésvezérlő Rendszert (AFCS) is kapnak a gépek, mellyel biztonságosabbá válik a repülés és a függeszkedés, bármilyen időjárási körülmények között.
• Új integrált üzemanyagtartályokat helyeznek el a törzsben, melyeknek köszönhetően a hatótávolság 1200 km-re nő.
• Az Eurocopter Tiger és NH90 helikopterekkel való együttműködés érdekében a kommunikációs rendszert is lecserélik.
Továbbá új FLIR rendszert, műholdas kommunikációs rendszert (SatCom) és elektronikus ellentevékenységi rendszert (EWS) is beépítenek, ez utóbbi a passzív védelmet szolgálja.