|

Problémák az új kínai szállítógép körül

Tavaly nyáron írtunk róla, hogy Kínában egy új turbóprop katonai teherszállító fejlesztésébe kezdtek. Az ígéretes terv azonban úgy tűnik, nem váltotta be a reményeket, mert még mindig nincs rá megrendelés.

Egy magát megnevezni nem kívánó kínai forrás szerint folynak a tárgyalások az állam és a Shaanxi repülőgépgyár között, de mindeddig eredménytelenül. Az Y-9 névre hallgató, a C-130J Super Herculessel egy kategóriába tartozó gép tervei készen állnak, viszont ahhoz, hogy elkezdődjön vele az érdemi munka, vagyis elkészüljön az első prototípus, állami megrendelés kell.

A forrás szerint az Y-9 első repülésére még idén év végén, vagy 2011 év elején sor kerülhetne, ha rövid időn belül sikerülne egyezségre jutni az állammal, és nem jönnének közbe egyéb problémák.

A négy Wojiang WJ gázturbinás erőforrással felszerelt Y-9 tulajdon képen az Y-8 megnövelt méretű és kibővített képességű változata, melyet modern fedélzeti berendezésekkel láttak el, hogy megfeleljen a kor követelményeinek.
A négy hajtóműves gép a tervek szerint 25 tonna hasznos terhet cipelhet majd magával, avagy 132 darab felfegyverzett ejtőernyőst juttathat a célterület fölé. Az előzetes számítások szerint végsebessége 650 km/h környékén alakul, hatótávolsága pedig elérheti a 7800 kilométert is.

A Shaanxi egyébként az Y-9 miatt felfüggeszti az Y8-F600 programját, hogy teljes kapacitással az új típusra koncentrálhasson.

6 hozzászólás “Problémák az új kínai szállítógép körül”

  1. Úgy néz ki szegény, mintha egy ATR-42 orrát és motorjait szerelték volna An-12 törzs-szárnyra. Feltehetően tényleg ez a helyzet. Egy kicsit hosszúnak tűnik az átmérőjéhez képest, ami járműszállításnál gáz lehet.