„Film-front” című sorozatunk segítségével a katonai eszközöket, használóikat, valamint azok mindennapjait és bemutatóit tárjuk néhány naponként Olvasóink elé egy-egy hosszabb, rövidebb videóanyag segítségével.
Vári Gyula őrnagy repülése óta eltelt pár nap, itt az ideje egy újabb videónak. Ezúttal is maradunk a keleti típusoknál, ám most egy kissé modernebb variáns következik. Íme:
httpv://www.youtube.com/watch?v=KG_EgwoEQdk&NR=1
Természetesen szívesen fogadunk hasonló, bemutatni kívánt videókat a szerkesztoseg@htka.hu email-címre. :)
Zsír!
Kár, hogy még sok munka lesz a géppel, mire 100%-os lesz!
A MiG-35 lenne az a gép, amiben benne van a MiG-29 igérete!
Hát, a bádogosok maradtak fakezűek.Olyan ez mint a Moszkvicsom.
Inkább olyan videók kellenének, ahol a felszerelést magyarul magyarázzátok, vagy írtok hozzá aláírást.
Jó lenne, ha az indiai megrendelés miatt végre összeállna ez a típus.
Az első olyan gép lenne a MiG-29 óta, ami felvenné a versenyt a Szuhoj típusaival. Persze nem hordozható teher kategóriájában.
Nagyon szép gép!
Ez a videó hol készült?
Mert kb. a 50 msp-nél hátérben van egy helikopter messziről egy Dhruv nézem ,szóval lehet hogy egy indiai reptéren van és éppen tesztelik a MARCA versenyben?
Köszi:)
Az indiai tesztelés 2009. október-novemberben történt, ám ez a videó jóval korábbi.
ok. de akkor ,hogy kerül oda a gép:)?
Aero India kiállítás remek alkalom arra, hogy villogjanak a portékával… ;)
Melyik a jobb amúgy? Egy Mig-35 OVT, vagy egy Su-35 BM.
Kedves I!
Ha még érdekel, akkor szívesen kifejtem részletesen…
Olyba tunik, hogy mar nem fustol olyan csunyan a hajtomu, mint anno a 29-en.
Engem még érdekel, köszi. :D
Megpróbálom dióhéjban összefoglalni a véleményemet.
A történet ott kezdődik, hogy a vietnami háború hatására kifejlesztett amerikai F-15, F-16, F-18 gépekre adott válaszként némi huzavona után a szovjetek két típust adtak gyártásba a nyolcvanas években.
A Szu-27 két nagy hajtóművel, eleve erős fegyverzettel (10 rakéta), kiváló manőverezőképességű távolsági vadászgépnek készült. A MiG-hez képest nagyobb hasznos teher hordozására méretezett sárkánya és sokkal kedvezőbb hatósugara révén ez a típus ALAPBÓL MESSZE JOBBAN MEGFELELT arra a célra, hogy többfeladatú vadászbombázóvá fejlesszék. (Lásd Szu-30MK, és Szu-35 család, Szu-33.)
A Kuznyecov hordozóra is célszerűtlenül nagy mérete ellenére a 27-est (27K=33) választották, mert az alapváltozatnál nehezebb haditengerészeti Fulcrumnak, jól megpakolva nem találták meggyőzőnek a teljesítményét. A Szu-27K-nál jobban megvolt a kellő teljesítménytartalék.
A MiG-29 két közepes (és elég rosszul sikerült) hajtóművel, átlagos fegyverzettel, tömegesen bevetendő, kiváló manőverezőképességű rövidtávú front-elfogó vadászgépnek készült. Igazából ízig-vérig egyfeladatú típus (csak vadászgép) és elég alkalmatlan arra, hogy multifunkciós géppé fejlesszék. Persze kellő erőfeszítéssel egy gőzmozdonyból is lehet hajót építeni, csak kérdés, megéri-e az erőfeszítést?
Ezt a lehetséges vásárlóként számontartott légierők is látták, és ezért aránylag kevés külföldi rendelés érkezett a típusra.
Később foglalkoztak egy harmadik típussal. Az egy hajtóműves MiG-33 azonban a betervezett RD-33 elégtelen teljesítménye miatt túl gyenge lett volna, így a fejlesztését abbahagyták. Az az érzésem, hogy kár volt az RD-33-ra alapozni, inkább a J-10-hez hasonlóan a Szu-27 Ljulka hajtóművét kellett volna elővenni- logisztikailag is az az ésszerű, ha a két fő típus (úgy mint Kínában) azonos típusú, bevált hajtóművel repül. Akkor a Szu-27 mellett az olcsóbban üzemeltethető, kedvezőbb hatósugarú és így vadászbombázónak jobban megfelelő MiG-33-ra lehetett volna alapozni és akkor a MiG-29-ből valószínűleg még 500 példány sem épül.
Tehát a Szu-35 (ex Szu-35BM) a hordozható fegyverzet tömege és a típus hatósugara alapján sokkal inkább megfelel egy korszerű, többfeladatú harcigépet kereső országnak, mint a MiG-35 (másképp MiG-29OVT.)
Még annyit, hogy a szovjet tervezőirodák repülőgép-elnevezési hagyománya szerint a vadászgépeknek páratlan számokat osztanak ki, így a PAK-FA végleges típusjele valószínűleg nem a valamelyik hozzászólásban említett Szu-50 lesz.
a szovjet tervezőirodák repülőgép-elnevezési hagyománya szerint a vadászgépeknek páratlan számokat osztanak ki, így a PAK-FA végleges típusjele valószínűleg nem a valamelyik hozzászólásban említett Szu-50 lesz.
Bár csak a Szu-27-es továbbfejlesztése, de a Szu-30 is páros számú típusjelet kapott :)
Igazad van Phoenix, de kérdés, hogy miért. Milyen feladatú gépnek tekintették eredetileg ezt a változatot? Ezt a történetet csak felületesen ismerem. Jó lenne, ha egy orosz témában járatos olvasó magyarázatot adna erre a kirívó kivételre.
Továbbra is fenntartom, hogy végleges típusjelként a „Szu-50” elfelejthető…
Szu-17 : Szu-20/22
Szu-27 : Szu-30
paros szamuak export verziokat takarnak Szu eseteben
Szu-34?
Akkor a Szu-24 az micsoda? :)
A Szu-27 mint általánosan használt megnevezés az egyfeladatos vadászt takarja, mert bármi más, ami Szu-27 típusjelzsést kapott, az csak prototípus fázisig jutott. A Szu-30 gépek viszont nem és multirole gépek.
Nem lehet a típusmegjelölésre ráhúzni a páros / páratlan szemléletet.
@Molnibalage
De, de, azt hiszem rálehet…
Krapansky állítása elég logikus.
A Szu-24, meg a Szu-34 ne zavarjon benneteket, mert ezek nem vadászgépek, hanem frontbombázók, függetlenül attól, hogy van-e a fegyverzetükben légiharcrakéta. (A bombázógép meg alapból páros szám…)
Korábban gondolkodva a Szuhojon, azon tanakodtam, nem-e az esetleges kiképzőgép feladatkörre, vagy az univerzális többoldalú feladatkörre mutat a jelölés. De amit Krapansky ír, az jobban stimmel.
Amit viszont soha nem értettem, az a Szu-25. Ez lenne a kivétel, ami erősíti a szabályt? Hiszen a bombázógépek mellett a csata és a szállítógépek számozása elvileg ugyanúgy páros.
Esetleg valami magyarázat a Froogfootra is?
Azt hiszem, a helikoptereknél más a rendszer, ott talán páratlan számmal jelölik az exp-változatokat. Pl. Mi-17, Mi-171, Mi-25.
Ez utóbbi a Mi-24 exportváltozata volt.
Mi-35…
Hmm..?
http://russianplanes.net/images/to18000/017661.jpg
http://russianplanes.net/images/to18000/017663.jpg
http://img97.imageshack.us/img97/4104/mbmig351200.jpg
http://photo.strizhi.info/d/197939-4/1+_6_.jpg
http://photo.strizhi.info/d/197954-4/1+_8_.jpg
http://photo.strizhi.info/d/197984-4/1+_14_.jpg
Mig-29 ov. Mig-35 az előbbi továbbfejlesztet változata ami a 29-esek átépítését lehetővé téve már 35-ös paraméterekkel rendelkezik. Ha mostanában arról olvas valaki, hogy x ország felújítja 29-esit nagy valószínűséggel 35-ös lesz. Laikus és hozzáértők számára is csak minimális a vizuálisan látható eltérés, felső kopoltyú már nincs és a felfüggesztések száma is 10 lett. Így elektronika csere, sárkány megerősítés és új hajtómű esetleg vektoros már ott van Mig-29 helyett a 35-ös ami kissé olcsóbb mint egy új komplett 35-öst venni és 10 évre nagyjavítás nélkül repülhetnek tovább.
A Jaas-39 meg ki lehet dobni, ahogy csehek is 10 év után, és senkinek sem kellenek. Reptehcnikailag és harcászati értékük csekély még a MIG-21 es éhez is amely még ma is 50 világrekordot tart.