|

Film-front – Vári Gyula őrnagy

Az idei év sem maradhat újdonság nélkül, így a HTKA Lapcsoport egy külföldi haditechnikai oldalak esetében már bevált megoldással kíván kedveskedni az Olvasóknak.

A nemzetközi médiában számos helyen látni, hogy a hírek közé be-becsempésznek egy-egy videót, leginkább ismeretterjesztő céllal, nosztalgiából, vagy jeles évfordulókon megemlékezésként, „természetesen” nem titkolt vitaindító háttérszándékkal.

A híreinktől eddig sem távol álló videóillusztrációt tovább víve ezennel elindítjuk „Film-front” című sorozatunk, mely segítségével a katonai eszközöket, használóikat, valamint azok mindennapjait és bemutatóit tárjuk néhány naponként Olvasóink elé.

Természetesen szívesen fogadunk hasonló, bemutatni kívánt videókat a [email protected] email-címre. :)

Nyitásként jöjjön egy kis nosztalgia, Vári Gyula őrnagy 2001-es repülése a RIAT-on:

httpv://www.youtube.com/watch?v=JIL1XlZ8Xxk&feature=related

14 hozzászólás “Film-front – Vári Gyula őrnagy”

  1. A videó jó volt, csak kár, hogy angolul van, mivel én magyar lennék…

    Sajnálom, de Nagy-Britanniában 2001-ben is az angol volt a hivatalos nyelv, így a RIAT-on a kommentár is. A HTKA Lapcsoport pedig még nem rendelkezik a megfelelő minőségű szinkronizáláshoz szükséges háttértechnikával.

    Aki nem tud angolul annak itt egy tényleg gyors fordítás:

    (Azt elején a Kelet-német Légierőben szolgáló példányokról beszél, hogy milyen keveset szolgáltak ott az újraegyesítés miatt.)

    „Ez a példány a Magyar Légierő kötelékének tagja, Vári Gyula őrnaggyal a botkormánynál, aki a szakma legjobb bemutatópilótája.
    Egy szükséges pályaérintés. A két nagy Trumanszkij erőforrás bekapcsolt utánégetővel…egyenként 18 ezer fontos tolóerővel. Ez a típus nagyon-nagyon jól manőverezik. Nem rendelkezik digitális vezérlőrendszerrel, talán az utolsó nem digitális vezérlőrendszerrel szerelt vadász.
    A típus 1986-ban állt szolgálatba a Szovjet Légierő kötelékében.
    Vári Gyula néhány évvel hazai szolgálatba állása után került a típusra.
    Ez a példány a 2. Század állományával az 59. Taktikai Vadász Ezredben szolgál a Kecskeméti légibázison.
    A szárnyak alatt láthatják a fegyverzet-felfüggesztőket, ezeken levegő-levegő rakétákat, bombákat vagy egyebet hordozhat. A gép önvédelmi rendszeréhez tartozik az infracsapda, ezek kiszórásával térítheti el a „gépre támadó” rakétákat.
    Vári Gyula bemutatja a gép viselkedését kis sebességnél is, farkára állítja a gépet, majd visszadönti. … (nem értem pontosan, de asszem „unextruded”-t mond) bemutató!”

  2. Jó volt újra látni műrepülés közben a duplasvancúnkat :)

    Kíváncsi vagyok, hogy valaha felélesztik-e a korábban MiG-21-esekkel repülő „Sky Hussars” berepülőcsapatot. mondjuk Albákkal vagy 29-essel.
    Bár egy demo MiG-29-essel is boldog lennék :)

  3. @Phoenix (szerző): mit meg nem tesztek az olvasókért :)

    @Acepilot: Mig21-esünk már régen nincs, az Albákat is kivonták már, a MiG29-eket hivataosan még nem, de már csak 1-2 repülőképes belőlük. Ha szerencsénk lesz,a 2010-es kecskeméti repülőnapra még marad egy repülőképes példány. Van összesen 14 gripenünk, így kicsi a valószínűsége hogy 3-4 gépes bemutató köteléket állítsanak fel belőlük. Szerintem így marad továbbra is az egygripenes demo.

  4. És hogyan lehet hozzszólni ott a készítőnél? Megkér, hogy írjak be időpontot. Azt, hogy milyen formátumban kéri, azt nem találtam meg.

    Szép képek, de miért csak 800×600-ban? Kb. 10 éve volt ez elterjedt felbotntás. :(