Nagyon úgy tűnik, hogy nem billeg tovább a szakadék szélén az indiai fejlesztésű, hajófedélzeti üzemre szánt vadászbombázó, a HAL Tejas. No nem azért, mert kirántják az ijesztő helyzetből, hanem mert löknek rajta egyet és hagyják belezuhanni…
A légierő követelményeit is alig teljesítő, hazai fejlesztésű Tejas vadászbombázó haditengerészeti változatának koncepciója eddig is gyenge lábakon állt, úgy látszik lassan végleg összecsuklik. A fejlesztés immáron négyéves csúszásban van, s további késedelem várható még a munka tényleges megkezdése előtt, mivel a segítő kezet nyújtó Lockheed Martin még nem kapott engedélyt az Egyesült Államoktól, így nem kezdődhetett meg a tényleges együttműködés. (A Lockheed Martin egyébként 6 pályázó közül került ki győzedelmesen. A másik öt nevező: Boeing, Dassault, EADS, Saab és RSZK MiG. Ismerős nevek, ugye?)
A hatósági jóváhagyás előre láthatólag még legalább fél éves csúszást okoz, ami költségnövekedést okoz, a plusz anyagi terhet viszont India nem hajlandó kifizetni, de a segédkező partnerrel kifizettetni is nonszensz lenne. Így úgy tűnik véglegesen lelövik a projektet, még mielőtt ténylegesen nekikezdtek volna.
A Tejas helyzetét súlyosbítja, hogy az Indiai Haditengerészet további MiG-29K/KUB gépeket rendelt, valamint újabb gépek (valószínűleg nyugati típus) beszerzésére ír ki pályázatot. Tehát kevesebb Tejast igényelnének, ami a darabár növekedését vonja maga után. És akkor még nem is beszéltünk a szárazföldi variánst is sújtó elhízásról, ami a haditengerészeti változatnál fajsúlyosabban előjöhet. És indul az a bizonyos ördögi kör…