Ma dél körül földnek csapódott a Finn Légierő kétüléses F-18D Hornet vadászrepülőgépe. A típus ezen példánya különleges történetet hagyott maga mögött, ugyanis ezt a gépet építették át a finn Patria munkásai együlésesből kétszemélyessé.
A „sufni-tuning” áldozatává vált Hornet 11:45-kor semmisült meg. A gépet tapasztalt (33 és 44 éves) pilóták repülték, utóbbi alezredesi rangban szolgál. A kétfős személyzet 4.5 kilométer magasságban sikeresen katapultált, különböző sérülésekkel, de megúszták az esetet, helikopterrel kórházba szállították őket, jelenleg ápolásra és kivizsgálásra szorulnak.
Az baleset okait vizsgálják, a történtek alatt egy másik kétüléses Hornet is a levegőben volt, fedélzetén tartózkodó személyzet látta az esetet.
A „HN-468” jelzésű Hornetre rájárt a rúd „élete” során, hiszen az átépítést is egy baleset következtében kellett meglépni. 2001 novemberében két finn F-18-as ütközött össze egy éjszakai gyakorlórepülés alkalmával, az egyik gép lezuhant, míg a másik sérült, egy járó hajtóművel repülő gépet hazavitte a pilóta. Mivel kétüléses gépre volt szükségük, így Kanadából beszereztek egy használt, kétüléses “B” törzselsőrészt és ezt operálták rá a sérült gépre. A gép régi, “kanadai szolgálatát” idéző pilótafülkéjét az újabb, modernizált “D” verziókhoz hasonlóan alakították ki.
Remélem ha megtudjátok, akkor megírjátok mi volt a hiba oka.
Igyekszünk :)
Ahogy egy középiskolai osztálytársam mondta még annak idején: „Kókányolni is tudni kell.”
de milyen hiba lehetett aminek következtében már 4,5 km magasságban úgy döntöttek hogy menthetetlen a helyzet?
Biztos benézett a szélvédőn vagy a hajtóműbe egy fagyott vadlúd :D
Amúgy nem lepne meg ha a „B” elsőrész és „C” fenék illesztésénél lett volna gebasz egy nagy megterhelésű manővertől.
ja hogy konkrétan kettétört volna a gép? az zsivány
Hátha télleg a barkácsolás miatt volt a hiba akkor valszeg ezentúl felhagynak a LEGOzással..
Hát nemtom mennyire törött ketté, az biztos h a nyomok nagyon centralizált becsapódásra utalnak, tehát valszeg viszonylag egyben és nagy szögben/függőlegesen ért földet.
Jah és érdemes megnézni h a robbanás tűzgolyója milyen nagy sugarú körben megperzselte a fákat.
Egy finn srác mesélte nekem, a kendács utáni negyedik órában volt a gép. Szofveres bugokat kerestek, és jól megrángatták a gépet. 11km nél indult a balhé, 4.5 nél kattintottak, átlépve a hangsebességet.
akkor nem csoda hogy meg is sérültek :S
Bocs a szőrszálhasogatásért, de valahol azt olvastam, hogy a még érvényben lévő II. VH utáni tilalmak miatt a finn légierő az F-18-at csak elfogó vadászként rendszeresítette, ezért a finn gépek betűjele nem F/A-18C/D, hanem csak F-18C/D. Vagy rosszul tudom?
Helyes meglátás, ámbár jelenleg folyik a gépek korszerűsítése, mely során csapásmérő képességekre is szert tesznek, így ezekre igaz (lesz) az F/A-18C/D megjelölés :)
Kár érte! Minden gépért kár, ami így meg bontóban végzi!
Úgy megnéztem volna Kecskeméten! Fáj érte a szívem!
A HN-458 már az örök vadászmezők felett repül! Reméljük ott már nem érheti baj!
Bocsánat NH-468-as! Elnézést a félreütésért!