Friss információk jelentek meg a még csütörtök folyamán eltűnt Szuhoj Szu-27 balesetével kapcsolatban. A gép pénteken meglelt maradványai után szombat folyamán a keresőcsapatok megtalálták a gép fekete dobozát és a pilótafülke roncsait is, sajnálatos módon benne a pilóta, Vlagyimir Szobolev ezredes holttestével.
A keresést nehezítette, hogy sajtóértesülések szerint a jeladók nem léptek működésbe. Megkezdődött a fekete doboz által rögíztett adatok vizsgálata is, ám míg a szerencsétlenség pontos okára nem derül fény, illetve további döntésig, a Szu-27-esek repüléseit felfüggesztették.
A baleset feltételezett okáról egyelőre semmilyen hivatalos információ nem került napvilágra, azonban a roncsok szétszórt volta miatt – a pénteki tippünkhöz hasonlóan – most is azt gyanítjuk, hogy a gép még a levegőben széteshetett, ám pontos információk majd csak a fekete doboz elemzése után várhatóak.
Az orosz sajtó értesülései szerint az ügyben egyben vizsgálat indult a repülési és repülésre történő előkészítési előírások megszegése kapcsán.
Nos, úgy tűnik sajnos tegnap feleslegesen filóztunk azon, volt-e rajta a hőmérsékleti viszonyoknak megfelelő ruházat :|
Mondjuk nem írják milyen messze van egymástól a pénteki helyszín meg a gép orrszekciója, de nyilván jelentősebb, így gondolom széteshetett a gép már a becsapódás előtt, kérdés, hogy amolyan F-15 stílusban, avagy robbanás, egyéb.
Az AirPowerBlogon linkelték, de jó ha itt is látszik:
Feltámadt T-10M No.710-es, hogy bekapcsolódjon a PAK-FA programba. Egyelőre még nem repül, de már gurul. Ez már állítólag a PAK-FA hajtóművével van szerelve és ez volt az a gép, amelyik végigcsinálta a Szu-35BM 117Sz jelű hajtóművének tesztjeit is.
Képek:
http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?99988-Russian-Photos-%28updated-on-regular-basis%29&p=4698962&viewfull=1#post4698962