|

Még nem találták meg a csütörtökön lezuhant Szu-27 pilótáját

Az orosz sajtóban mintha kissé kavarás folyna a január 14-én, egy rutin repülés során, gyakorlott hajózó által repült Szu-27 lezuhanása kapcsán. Elvileg a gép roncsai részben (?) megvannak.

Legalábbis péntek hajnalban arról szólt a fáma, hogy a keresőcsapatok megtalálták a gép roncsait és tovább folytatják a keresést a pilóta után. A RIA Novosztyi hírügynökség által lehozott, a védelmi minisztérium szóvivőjétől, Alekszej Kuznyecovtól származó elvileg délelőtti nyilatkozat alapján azonban mintha más lenne a kép. A szóvivő ugyanis azt nyilatkozta, hogy folyik a gép roncsainak keresése. Ugyanakkor mivel azt is mondta, hogy megtalálták a becsapódási helyszínt, egy 5×12 méteres krátert így vélhetően arról van szó, hogy a gép annyira szétszóródhatott, hogy korábban csak egyes részeit találták meg. Ezt nem tudni pontosan, lévén semmi részlet nem került leközlésre ezzel kapcsolatosan. Az igazán lényeges momentum, azonban az, hogy a pilótát sajnos még nem találták meg – legalábbis hírünk publikálásig erről még nem jelent meg friss információ. Sikeres katapultálás esetén a pilóta túlélési esélyeit sajnos nagyban csökkenti, hogy jelenleg kemény mínuszok, -30 fok körüli hőmérsékletek uralkodnak a szóban forgó régióban.

Szu-27

Az orosz légierő immáron sajnos csak ex-Szu-27-ese még csütörtök során tűnt el a radarról. A gép a Távol-keleti Katonai Körzetben fekvő Khabarovszki régióban található tartozó Dzemga repülőtérről (Komszomolszk-na-Amure-tól pár kilométernyire ÉK-re) indult útjára és attól mintegy 30 kilométernyire tűnt el a radarról. Az említett becsapódási krátert mintegy 20 kilométernyire találták a bázistól.


Dzemgi repülőtér nagyobb térképen való megjelenítése

Lévén a reptéren a Szuhoj egyik gyártóüzemének társaságában a 23. ezred Szu-27-esei állomásoznak, szinte biztosra mondható, hogy a veszteség is őket érintette.

13 hozzászólás “Még nem találták meg a csütörtökön lezuhant Szu-27 pilótáját”

  1. Mackensen: úgy legyen! :)

    Molni:

    Semmi konkrét infó nincs egyelőre azon felül amit írtam a hírben. Illetve annyit tudok még hozzátenni a hírhez, hogy a gép moszkvai idő szerint csütörtök fél 10 magasságában tűnt el. Ez ottani idő szerint +7 óra. Ergo ha nem a levegőben esett szét a gép és tudott katapultálni, akkor is bőven 30+ órája napja kint van ha jól számolom… és gondolom nincsenek túlöltözve :|

    Az állítólagos becsapódási helyet pénteken hajnali fél3 magasságában (de hogy melyik időzóna, maybe Moscow) találták meg. 11 óra magasságában hozták le, hogy a védelmi minisztérium nem erősítette meg, hogya gép roncsaira akadtak. Azóta csönd. Gondolom a gép orr szekciója ezek szerint még nincs meg.

  2. Bobby Baccala: hmm igen, lehetséges. Mondjuk miközben írtam a kommentet ezen én is filóztam. Mert végülis ha a Szu-33-asba ülőket alaposan beöltöztetik @ Kuznyecov, akkor tán az ottani pilóták is kapnak valami komolyabb overallt a téli hónapokban.

  3. Asszem így tél környékén,főleg arra felé a pilóták a tengerészeti légierő számára készített VMSZK-ruhában repülnek. Az a ruha kib*szott vastag,mert arra fejlesztették,hogy akkor is megvédje a pilótát,ha jeges vízbe katapultál. A VMSZK ráadásul általában narancssárga,hogy jól látható legyen,meg mint mondtam kurva vastag a bélése miatt,még az egyébként nem kövér pilóták(mondjuk Pavel Vlaszov) is úgy néznek ki benne,mint egy jegesmedve.

  4. Komszomolszk na Amure közel van a kínai határhoz. Lehet,hogy már telefonálgatnak. Szergej: Lee hozzátok vissza a gépet.
    Lee: Nálunk nem lenni semmi. Tudunk adni pilotanak olco kinai zokni,olco kinai cipő. Olcó cipő kibirni egy hétig,de csak ha nyári meleg az idő. Szergej: ne szopassatok,nem kell a gagyi cipőtök adjátok vissza a gépet. Lee:nálunk nem lenni semmi,tudod,kinai soha semmit nem másol senkiról,mindent kizárólag maga fejlleszt,a J-11-es is csak véletlenül hasonlít a Szu-27-esre:D