Történt egy, s más mostanában az ázsiai államban, mind a saját fejlesztésű Astra légiharc-rakéta, mind az oroszokkal közösen létrehozott BrahMos rakéta háza táján, továbbá hamarosan nem lesznek vakok éjszaka az indiai helikopter-pilóták.Na, nézzük!
Nem túl hátrányos, ha egy pilóta éjszaka lát is valamit, és nem csak a műszerekre kell hagyatkoznia, főleg ha helikopterrel repülő egyénről beszélünk, akinek bármikor szembejöhet egy-egy fa. Ezért India, hogy erősítse a pilóták éjszakai harci képességeit, azt tervezi, hogy korszerű éjjellátó szemüvegeket szerez be, melyek nagyon rossz fényviszonyok mellett is működnek.
Indiai szárazföldi hadereje 10 századba szervezve több mint 200 (Cheetah, Chetak és Dhruv) forgószárnyast üzemeltet, emellett további 135 könnyű, többfeladatú helikopter beszerzése várható a közeljövőben.
Nem lehetett túl sokat hallani mostanában a BrahMos rakétáról. Az orosz-indiai kooperációban készülő fegyver légi indítású változata a hírek szerint 2012-ben állhat szolgálatba a légierő kötelékében. A rakéta nagy mérete miatt csak a Szuhoj Szu-30MKI vadászbombázókon kerül integrálásra.
„A légi indítású változat kifejlesztése befejeződött, a Szuhojokon történő integráció előrehaladott stádiumban van, azonban még néhány változtatás szükséges” – nyilatkozták a BrahMos Aerospace részéről.
A szuperszonikus fegyver legi tesztjei az előzetes tervek szerint jövőre kezdődnek, ha ezek sikerrel zárulnak, tartható a 2012-es időpont.
Ma reggel sikeres indítást hajtottak végre az Astra levegő-levegő rakétával Orissa partjainál. A BVR (látóhatáron túli) rakétát helyi idő szerint 9:45-kor indították.
„A teszt sikeres volt”, közölték az ITR részéről. „Bár csak a rakéta vezérlőrendszerét tettük próbára, a rakéta pontosan eltalálta a kijelölt célt.”
A mai nap újabb tesztindítás várható. A fegyver 2011-ben állhat hadrendbe.
Tudja valaki, hogy mi volt a hordozó gép?
Már a légi indítású Onix is csúnya volt.
Most már Indiának is van egy gyakorlatilag korlátlan hatótávolságú cirkálórakétája (márha a hordozó légi utántöltését is nézzük).
Ha a fantáziarajz igaz (mármint 2 BrahMos/su-30) akkor ez elég hatékony tengerészeti/harcászati tűzerő lehet.
Tényleg, mintha emlegette volna valaki, hogy valamelyik úszó tepsire su-30-at terveznek? Az úgy eléggé durva kombináció lenne (cv+su30+brahmos)
su-30 tudtommal nem megy CVre, az a su-33 amit viszont már nincs és tudtommal nem is lesz gyártásban.
Oroszok cvre a mig-29k-t kínálták/ják. (Ami sztem erősen handycapes de ugye az árukapcsolás meg első körben ocsó aztán lesz k* drága.)
bocs, de az astra-ra gondoltam
amúgy nagyon komoly a su30mkivel is a brahmos. meg su30 nélkül is…. :DDD
state of the art fegyó.
Korántsem biztos, hogy csúzli nélkül valaha is fel tud szállni a Szu33as 1 Brahmossal. Hacsak nem indítórakétával.
Szu-33 csak az oroszoknak van. Nekik meg nincs Brahmosuk.
Na végre. A tavalyi folyamatos bakik után jól indul az év Indiában.
Az oroszoknál nyílván nem Brahmosnak hívják majd.Én úgy tudom rendszeresítik ott is,a tengerészeti légierejüknél nyilván Tu-22M-en.
Izé. úgy látom sikerült jól megkavarnom mindenkit :-D
_Su-30-ra_ gondoltam, mintha rémlene cv alkalmazás valahonnan.
Arra azért nem kaptam választ, hogy tényleg 2-t fog cipelni?
Pocok75:
az astra-t is Su-30MKI repteti.
https://htka.hu/2009/11/22/hirhalom-2009-47-het/
Köszi Wolf, csak sehol nem találtam a neten semmi olyan hírt ami megemlítette volna azt is , hogy a sikeres kísérletet milyen gépről hajtották végre. Gondoltam elengedhették valami kísérleti géppé átalakított jetről is. Akkor gondolom Szuhojról pukkantották el az elsőt!