Újabb vásárlók szívébe lopta be magát az Alenia Aeronautica zseb-Herculese, a C-27J Spartan, legalábbis az illetékesek nyilatkozata szerint jövőre több újabb vásárló is ezen gép mellett teszi le a voksát.
„Várakozásaink szerint Tajvan és Ghána számára is lehetőség nyílik a típus eladására a Egyesült Államok FMS (Foreign Military Sales) folyamatának keretein belül. Legalább 6 és 4 példány találhat gazdára ezen országokban.” – nyilatkozta Giuseppe Giordo, az Alenia North America részlegének vezérigazgatója.
(Giordo azért említette az FMS folyamatot, mivel a C-27J bár az olasz G.222 továbbfejlesztett változata, jelentős mennyiségű amerikai technológiát tartalmaz, így a gép exportálásához az Egyesült Államok jóváhagyása szükséges.)
„Az említetteken kívül, több mint 10 ország érdeklődött a típus után, kért teljesítményadatokat és árkalkulációt, legfőképpen dél-amerikai, afrikai és távol-keleti államok.”
Az előre vetített szerződések tehát minimum 10 példány eladását jelentik konkrétan, azonban ez a szám még tovább nőhet, úgy ahogy a megrendelők mennyisége is. A gyártó egyre aktívabb marketingtevékenységet folytat a Földközi-tenger partvidékén elterülő országokban, valamint a Közel-Keleten.
Giordo emellett kiemelte, hogy az új gépek vásárlása mellett nagy az érdeklődés a régi G222-esek felújítására, modernizálására is, mint ahogy az a most már afgán gépek esetében is történt.
Az afgán program sorsáról is beszámolt: idén még két példányt kap kézhez a boldog tulajdonos, 2011-ig pedig a maradék 14 darab átadása is megtörténik. Továbbá májusig még két VIP konfiguráció is leszállítanak nekik. Az Alenia elvégezte az első amerikai földi kiszolgáló és karbantartó személyzet kiképzését, az első géppel együtt érkeztek a november folyamán Afganisztánba. (Azóta további egy géppel gyarapodott a flotta.)
Fotók: Alenia
A mi kiöregedő AN-26-aink leváltására kiválóan megfelelne a típus! 4-6 darab elég is lenne és nem csak 5-10 évre! Lehet sokkal jobban járnánk vele, mint a románoknak adott 4 drab C-130B-vel!
Hogy mennyit veszünk, ha veszünk, mindenképpen az dönti el, hogy:
-van e rá pénzünk
-milyen állapotban van az AN-26-os flotta
-akarunk e két fajta szállítógépet rendszerben tartani
-az AN-26-ok sem repülhetnek örökké és most az afganisztáni és iraki missziókkal vészesen fogynak a gépekre szabott repidők.
Jó megoldás lenne! Meglátjuk mi lesz belőle, ha eljönn az Ancsák cseréénke az ideje…
Az An-24/26 kapcsán az a gond, hogy lassú. Ebben biztosan jobb a C-27. Kicsit többet is bír emelni. Nekem valahogy túl kicsinek tűnik. Mivel nálunk nincs forrás arra, hogy jobban beskálázzuk a kapcitást inkább lenne jó 2-3 C-130. Ez csak az én véleményem. Viszont 4-6 db C-27-tel meg jobban lehet teríteni. A nagy kérdés, hogy melyik az olcsóbb. Ezt meg én meg nem tudom mondani…
Nekünk a C-130 Hercules ideális, ugyanis a Gripen alkatrészek konténerei erre a típusra vannak tervezve. A Spartanba tudomásom szerint nem fér be.
A pápai 17-esekből mennyi repidőnk van? Nem lenne az elég misziózni?
Bár itt kár ész érvek mentén gondolkodni. Úgysem az döntene, meg nem is lesz semmi. :-S
sdragon:
A Gripen alkatrész konténere tökéletesen ideálisan belefér a Spartanba. Ugyanarra a szabványra van építve. A CASA-ba sajnos nem férne bele. Mondjuk, én a Spartan-t szívesebben látnám:)
Janáj- én legutóbb mikor hallottam róla, minimálisnak titulálták (1-2-pár forduló), de asszem vásárolhatunk még mellé /repidőt/ ha nagyon kellene.
Egyébként nem teljesen reménytelenek ezek a modernizációs beszerzések – most nem 100%, de pl.ha jól emlékezem Oroszok például előre meghitelezték Venezuelának (vagy vkinek…) a bszerzésre fordított pénzeket stb. Tehát lennének lehetőségek, a politikai irányvonal ami behatárolja, hogy a kormányzat mit lép meg, vagy hagy majd ki
A C-17-re évi 60 repóránk van. Összesen!
Elvileg 2015-17 között tervezik cserélni a szállítógépeket. 5-7 darabot szeretnének közepes szállítógépből. (nem c-130 hanem annál kisebb gépből)
2 gép van felújítva Nato-kompatibilisen ezek ingáznak afgánba.
meglepő de általában az 5 gépből 4 mindig repképes.
Ha az ancsák kivonásra kerülnek 2015-ben akkor már most kéne folynia a tendernek azután a kiképzésnek majd a legyártásnak…
Kb az fog történni mint az Albák kivonásakor.
>A Gripen alkatrész konténere tökéletesen ideálisan belefér a >Spartanba. Ugyanarra a szabványra van építve. A CASA-ba sajnos nem >férne bele.
Akkor egy jól elkőkészített döntést követően biztosan CASA gépet veszünk…
Hát ha jól látom megint rajtam a sor hogy igazságot tegyek :
Úgy tudom a Herky és a C-27J Spartan , közös bázison egyszerüen üzemeltethető (csereszabatos alkatrészek, kiszolgálóeszközök) – tehát ha egyszer újítunk kis szállító kategóriában akkor mittudomén 3 Spartant kéne hozatnunk meg „2” Herky-t és akkor a terítés problémája is meg lenne oldva, egyúttal -több meg nem jön ki a pénzből.
Mindenestre nem kéne túlköltekezni, ebben a kategóriában , mert kellenének egyszer nagyobb gépek is.
Meg nem erősített hírek szerint felújított, felturbózott, immár háromfedelű AN-2 Ancsákat veszünk Észak-Koreától…… Az amúgy kiváló gépeket NATO-kompatibilissé tesszük és mint lassan és alacsonyan repülő légicél, részt vehetünk különböző gyakorlatokon is… :-)