Korábban arról írtunk, hogy az F-35 Lightning II alternatív hajtóművének kifejlesztéséhez összeállt General Electric-Rolls-Royce párost nem kell még temetni, azonban újabban náluk sincs minden rendben.
Bár sokáig kétséges volt, hogy az angol-amerikai csapat kap-e további támogatást a fejlesztéshez/teszteléshez, azonban nem ez az egyetlen problémájuk.
A közelmúltban le kellett állniuk az F136 jelzéssel emlegetett sugárhajtómű tesztelésével, ugyanis a próbák során repedések jelentkeztek a turbinalapátokon. Nem tetszett ugyanis az anyagnak, hogy a hajtóművet teljes fordulatszámról kikapcsolták. A teszt elvégzése után egy boroszkópos vizsgálat során fedezték fel a hajszálrepedéseket.
A GE-RR csapat szerencséjére a baj azután történt csak meg, hogy az Obama-adminisztráció további 560 millió dollárt szavazott meg a program folytatásához.
Az alternatív hajtómű programja korábban késélen táncolt, azonban a Pratt&Whittney problémája miatt továbbra is életben tartják, mivel az F-35-ös csak egy darab (bár bődületes erejű) hajtóművel épül, ezért kiemelten fontos a magas megbízhatóság, főleg a haditengerészeti variánsnál.