|

Amikor egy ház tetején landolnak a gépek…

Ki nem játszott el azzal a gondolattal, hogy repülőgéppel járjon dolgozni, a kifutópálya pedig a kertben legyen. Nos a kínaiak megcsinálták, kicsit másképpen és kicsit más célból.

Gőzerővel dolgoznak a kínai munkások az ex-Varjag repülőgép-hordozón, azonban kell valami, amin gyakorolhatnak a pilóták, míg a hajó szolgálatba áll. A leleményes kínaiak felhagytak azzal a korábbi szokással, amit a világ számos haditengerészete űz, hogy a kifutópályára felfessék a hajó fedélzetét és arra gyakorolják a le- és felszállást. Ez már nekik nem pálya…

A „következő szintre lépve” egy olyan dolgot kreáltak, ami elsőre kissé megmosolyogtató lehet, de sokkal élethűbben készíthetik fel vele a pilótákat a hajófedélzeti üzemre.
Egy ház, ami tulajdonképpen egy repülőgép-hordozó hajó. Nos, hogy a képzavart kezeljük, inkább berakunk róla pár képet (melyek minősége hagy némi kívánnivalót maga után, de ezen most nem akadunk fel).
Íme:

Kínai szárazföldi repülőgép-hordozó

Kínai szárazföldi repülőgép-hordozó

Kínai szárazföldi repülőgép-hordozó

Kínai szárazföldi repülőgép-hordozó

Kínai szárazföldi repülőgép-hordozó

Nos, mielőtt még valaki benyögné, hogy „FAKE”, biztosíthatunk mindenkit, hogy az épület létezik, még 2008 júliusában kezdték építeni Közép-Kína legnagyobb városában, Wuhanban.

16 hozzászólás “Amikor egy ház tetején landolnak a gépek…”

  1. Ha az épület valóban nem Photoshop-olt, akkor felmerül a gondolat, amiről tegnap Bear-rel dumáltunk:

    – ki is öntötték betonnal? Csak mert a tetőt vélhetően nem egy 20-30 tonnás Szuhoj elviselésére tervezték
    – életnagyságú makettek vannak a tetőn

  2. ki is öntötték betonnal? Csak mert a tetőt vélhetően nem egy 20-30 tonnás Szuhoj elviselésére tervezték

    Hát még a leszálláskor keletkező fincsi kis erőket. Ha a gép alacsonyan jön, akkor meg szépen borotvál. Nem igazán értem a koncepciót.

  3. Ó, a kis kínaiakról még azt is el tudom képzelni, hogy az épület alá komoly hidraulikát is beépítettek, hogy tudják szimulálni a hajó fel-le mozgását. :)

    Engem mondjuk komolyan érdekelne, honnan lesz Szuhojuk? Arról volt szó, hogy Ivánék nem adnak el nekik, mert félnek hogy beindul a kínai copy/paste mechanizmus, az meg nekik nem biznisz. Kérdés mi az ott a képen… Bár mintha lett volna róla szó, hogy az Ukránoknak volt 33 prototípusuk és azt passzolták át.

  4. Szerintem nem lesz Szuhojuk.. Chengdu J-11 lesz nekik, átépítve hajófedélzeti elvárások szerint. Van tapasztalatuk repülőgép építés terén, nem féltem őket megoldják. Egyébként van már nekik betonból anyahajójuk, kikötőben is, de azt meg múzeumnak használják. Ha a kínaiakról beszélünk, én azon sem csodálkoznék, ha ez az épület egy hajógyár lenne, és majd mikor kész az anyahajó lebonják a körülötte lévő falakat. Elég elvetemült ötlet, de így a kirakatban titokban építhetnének anyahajót.

  5. Lehet hogy tengerészeti iskola és a hajó legénységét képzik ott.
    A termekben folyik az oktatás aztán pedig ki a tetőre és lehet gyakorolni a fedélzeten. Nem lennék meglepve ha termek egy része is olyan kialakítású lenne mint a hajó belsejében található munkaállomások.

  6. ” molnibalage ezt írta:

    Semmi értelme titokban építeni egy hordozót, mert az első alkalommal mikor kimászik a vízre már nem lesz titok. Még a szovjetek sem próbálták titkolni a Kuzi építését, pedig ők aztán paranoiás népség ám.”

    Ezt a verziót természetesen csak viccnek gondoltam :D

  7. ti tényleg azt hiszitek h ez használatba lesz véve?
    sztem ez csak van és kész, mint a „hajó étterem” meg társai.
    jól néz ki ennyi. nem hinném h használják, csak szeretnék ha jól nézne ki a gugli örtön:D