Az Orosz Légierő beszüntette az Il-76-os szállítógépek és a típuson alapuló egyéb variánsok repülését egy felszállás közben leszakadó hajtómű miatt.
Rájár a rúd az oroszokra, a vészesen öregedő típusok egyre-másra mondják be az unalmast, okozva sokszor emberéletet követelő tragédiákat. Tavaly a MiG-29-esekkel volt – a magyar gépeket is érintő – probléma, most az Il-76-oson a sor.
A Szevernyij légibázison meglepő dolgot tapasztalhattak egy felszálláshoz készülő Il-76-os pilótái, ugyanis a felszállóteljesítményre pörgetett hajtóművek közül az egyik úgy gondolta, hogy megelőzi a gépet és leszakadt a tartópilonról. Az esetnek szerencsére személyi sérültje nem volt, azonban az okok kiderítéséig (ami minden valószínűséggel anyagfáradás) a gépek nem repülhetnek, a szállítási teendőket az An-124 és An-12 típusokkal végzik addig.
Ivanovo Szevernyij nagyobb térképen való megjelenítése
Most merül fel bennem, és lusta vagyok keresni: nem tudja valaki, hogy mikor és hány il-76ost vettek az Ausztrálok?
Te, biztos hogy Ausztrália volt az? Csak mert nekem nem rémlik,hogy civilben oda került volna 76-os, meg nem is találtam róla infót.
Ők konkrétan egyet sem…
Több helyen is utánnanéztem de én sem találtam semmit ausztrál 76os-ról.
Tűzoltónak vették őket egy pár éve, videót már találtam róla.
http://www.youtube.com/watch?v=qdMNg8FrVYM
Most van egy kis időm, keresek…
Mondjuk ez sem rossz:
http://www.honvedelem.hu/cikk/8/15061/orosz_katonai_repulogep_amerikai_szolgalatban.html
Én sem találom… Lehet, hogy bérelték őket valahonnan? De még a cikket sem találom, amiben olvastam…
Bérelni szokás az ilyesmit,pilótákkal 1ütt. Különösen a tűzoltóknál. 1 csomó helyen SzUbeliek a repülő tűzoltók. Görögországban pl. havi váltásban Mi26osokkal,vagy valami ilyesmi.