|

Lassan érkeznek az orosz robotrepülőgépek az indiai Kilo-kra

A Zvezdocska illetékeseinek szerdai bejelentése szerint az elkövetkező 5 év folyamán lezárásra kerül az a folyamat, melyre Moszkva elvileg még 2001-ben bólintott rá. Ez pedig nem más, mint az indiai Kilo-k, azaz a Sindhughosh-osztály egységeinek 3M-54 Klub robotrepülőgépekkel történő felfegyverzése.

Az 1986 – 2000 között hadrendbe állított 10 Project 877EKM változatú Kilo közül az elsőnek átadott, a tavaly januárban teherhajóval ütköző INS Sindhughosh (S55) az indiai tengeralattjárók közül elsőként már korábban alkalmassá lett téve a felszíni célpontok leküzdésére kifejlesztett 3M-54E Klub-bal. Hovatovább egy 2006 júliusában bejelentett döntés értelmében a Sindhughosh-osztály összesen 6 egysége alkalmassá lesz téve a 3M-54 Klub szárazföldi célpontok támadására alkalmas változatának, a 3M-14E-nek is a célba juttatására. Ennek értelmében a Zvezdocska által wellness-kezelésben részesített INS Sindhuvijay (S62) is fel lett készítve a Klub ezen változatának használatára. Igaz, hogy India az átadás előtti, 2007 szeptembere és novembere során végzett 6 teszt mindegyikének sikertelensége miatt (állítólag több tesztben is kilométerekkel trafált mellé a Klub) teljesen érthetően megtagadta az S62 átvételét. A INS Sindhuvijay újabb, India által is sikeresnek elfogadott tesztek után 2008 augusztusában indulhatott vissza Indiába.

Az INS Sindhuvijay orosz földön

Az INS Sindhuvijay orosz földön ,

Mindenesetre ez nem azt jelenti, hogy a NATO berkekben SS-N-27-ként is ismert Klub-okkal minden rendben lenne az indiai tengeralattjárókon. Érdekességképpen megjegyezzük, hogy egy 2008 januári, indiai sajtóértesülések szerint az indiai haditengerészet állítólag az INS Sindhughosh esetében a 3M-14E 4 tesztben 50%-os sikerességi rátát produkáló teljesítményét elfogadhatónak ítélte meg. Szintén akkori források szerint az indiai haditengerészet a Klub-jaik felszíni célpontok elleni változatát is érintő problémák elsődleges forrásának a Sindhughosh-osztály giroszkópjait jelölte meg, melyeket francia rendszerrel terveztek leváltani.

Akárhogy is, az orosz hajógyárak eddig összesen az indiai Kilo-k közül immáron 6 egységet újítottak fel. Kettőt a szent-pétervári Admiralty Shipyard, míg további négyet a Zvezdocska. Korábban India a fennmaradó négy egység – elvileg az INS Sindhudhvaj (S56), INS Sindhukirti (S61), INS Sindhurakshak (S63) és az INS Sindhushastra (S65) – felújítását saját maga tervezte megvalósítani, de úgy tűnik az INS Sindhukirti (S61) igen-igen húzódó és csak várhatóan 2011-re befejeződő hazai felújítása keresztbe tett ennek az elképzelésnek, hiszen a Zvezdocska szintén szerdai nyilatkozata alapján készül az INS Sindhurakshak (S63) várhatóan még 2010-ben megkezdődő felújítására…

Az INS Sindhurakshak Mumbai kikötőjében

Az INS Sindhurakshak Mumbai kikötőjében ,

Mindenesetre az aktuális információk Klub bevethetőségét biztosító rendszerek telepítése Indiában zajlik majd az INS Sindhuratna (S59), INS Sindhuraj (S57), INS Sindhushastra (S65) és az INS Sindhuvir (S58) esetében.

Fórum hozzászólások

There are no comments in the forum topic that is associated with this post.