|

Késik a MiG-29-esek korszerűsítése

Mostanában nincs minden rendben az orosz-indiai kapcsolatok körül, ezeket tetézik azok a pénzügyi és határidős problémák, melyeket az orosz fél rossz hozzáállása okoz.

Az ex-Admiral Gorskov felújítása körüli problémák mellett más programok táján sincs minden rendben.

Indiai MiG-29-esek kötelékben

2008 márciusában 850 millió dollár értékben rendelték meg a felújítást az RSK MiG-től. A megrendelés azután körvonalazódott, miután a szomszédos Pakisztán BVR-rakétához és további fejlett fegyverekhez jutott, olyanokhoz, melyekhez hasonlót az indiai Fulcrumok nem hordozhattak.

MiG-29 IAF India

A munkálatok az elsősorban légvédelmi vadász feladatkörű típus vérbeli vadászbombázóvá történő átalakítására szólnak, a földi mellett a vízfelszíni célok elleni fegyverek integrációja is fontos cél. A megrendelés 54 együléses és nyolc kétszemélyes gyakorlóváltozat átalakítására szól.

MiG-29_India_01

Az első hat gépet még a gyártó alakítja át, megfűszerezve a fegyverintegráció rögös útjával, a többi gép modernizációjára a nasiki bázis javítóüzemében kerül sor a MiG által szállított modernizációs kitek segítségével. A gép élettartama a csomag segítségével 25 évről vagy 2500 repült óráról 40 évre vagy 3500 repült órára növekszik.

MiG-29 IAF

Az első gép leszállításának dátuma eredetileg 2010 márciusa volt, de most már legalább 8 hónapos késést számolnak az Indiai Légierő szakértői. Az oroszok egyből kontráztak, a késést az indiaiakra hárítva át, mondván: a vevő hosszú ideig válogatott, nehezen sikerült összeállítani a kívánt csomagot.

IAF MiG-29

Mint tudjuk, az egymásra mutogatás nem visz előre, sőt az oroszok ezzel a hozzáállással egyre távolabb kerülnek az MMRCA-tender megnyerésétől.