Az európai kooperációban készülő stratégiai teherszállító repülőgép nehézkes megszületéséről, valamint ennek eseményeiről gyakran ejtünk szót oldalunkon. A hét európai megrendelő megbeszélésén további egy hónapnyi „gondolkodási” időt adott az Airbus Military-nak.
Június 22-én a hét európai megrendelő ország (Németország, Franciaország, Nagy-Britannia, Spanyolország, Törökország, Belgium és Luxembourg) képviselői a közös tárgyaláson megegyeztek, hogy további 30 napnyi haladékot adnak az EADS-nek, hogy megoldást találjon a folytonosan nyúló és ezzel együtt dráguló fejlesztési programra.
A várható végkimenetelek között található a költségvetés átdolgozása, megrendelések visszamondása, valamint legrosszabb esetben a program törlése. Ha utóbbira kerülne sor, akkor tömegesen érkeznének a C-17 és C-130 megrendelések a Boeing és Lockheed Martin cégekhez.
Az A400M hajtóművének, a EuroProp International által fejlesztett TP400 turboprop erőforrás légi tesztjei jól haladnak, az első számú prototípus szűzrepülésére még idén sor kerülhet.
httpv://www.youtube.com/watch?v=HEaY5cyYPCQ