|

E-2D: Hajófedélzeti tesztek

Alig 22 hónappal a szűzfelszállás, és alig eggyel az 1000. repült óra után elkezdődtek a Northrop Grumman E-2D Hawkeye repülőgép-hordozó fedélzetén végzett próbái. A tesztek ezután a NAS Patuxent River bázison folytatódnak majd.

Mint ismeretes, az E-2D Advanced Hawkeye 2007. augusztus 3-án emelkedett először a levegőbe. A program jó ütemben haladt, és nemrég, 2009. május 13-án sikerült teljesíteni a típus 1000. repült óráját is, melyről oldalunk hasábjain is szó esett.

Repül a madárka

Repül a madárka ,

A továbbiakban, amint az már korábban is elhangzott, már a haditengerészet pilótái is bekapcsolódnak a berepülésbe. Hamarosan már repülőgép-hordozó fedélzetére is leszállhatnak majd a gépek. Ehhez azonban először a földön kell megnézni, hogyan reagál a gép a gőzkatapultos indulásra. Valamint a hordozóra való leszállást is begyakorolhatják a pilóták még a földön.

Mivel az E-2D strukturálisan szinte teljesen megegyezik elődjével, az E-2C-vel, így nem valószínű, hogy bármilyen probléma adódna ezen a téren, de ugyebár sose lehet tudni. Ezért jó alaposan letesztelik a madárkát, mielőtt kiküldenék „terepre”.