Vagy legalábbis stagnál.
India és Oroszország között régóta közeli a kapcsolat, valamint számos közös fejlesztés folyik jelenleg is, így a jövőben is várható a szoros együttműködés.
Orosz bejelentés szerint India marad a legfőbb vásárlójuk az elkövetkezendő 5-6 évben is.
A bejelentés konkrét adatokat is közöl, miszerint tárgyalások folynak további (legalább) 90 darab Szu-30MKI repülőgép vásárlásáról, vagy a gyártási licenszkeret bővítéséről.
Továbbá a szoros kapcsolatnak köszönhetően elég nagy az esélye a MiG-35 MMRCA-tenderbeli győzelmének, ami azt jelenti, hogy további 126 darab (később ez akár 200 db-ra is növekedhet!) orosz vadászbombázó kerülhet India kosarába.
Ezek csak az új gépek vásárlására vonatkoznak, ezenkívül számos felújítandó géppel rendelkezik a Gangesz országa, így nem csoda, hogy az elvtársak dörzsölgetik a kezüket, hatalmas bevételt remélve.
Az MTA látványterve
Egy 2007-es kormányközi megállapodás értelmében egy MTA (multi-role transport aircraft – többfeladatú szállítórepülőgép) elnevezésű projektet is elindítottak 2.156 milliárd rubeles (64 millió dollár) alappal, a tervezett összköltségen (600 millió dollár) pedig testvériesen osztozik a két állam. A 20 tonna hasznos teher szállítására tervezett gép a tervek szerint 8 éven belül szolgálatba állhat a fejlesztő országok haderejében. Orosz részről az UAC (United Aircraft Corporation), míg indiai részről a HAL (Hindustan Aeronautics Limited) a projekt fővállalkozója, melynek termékéből az indiaiak 45 darabot, míg az Orosz Légierő száznál is több példányt kíván rendszerbe állítani.
A közös fejlesztésen nem kell meglepődni, manapság a legtöbb gép nemzetközi kooperációban készül, Ukrajna és Kína is egymásra talált ilyen téren, valamint az európai fejlesztésű A400M is ide kívánkozik. Mégis vannak olyan országok, melyek egyedül próbálkoznak, ilyen Brazília is.