Az első "magyar" C-17-es összeszerelése után a katari megrendelés első Globemastere is végső formát öltött.">
|

Egyben a katari óriásbébi

Az első „magyar” C-17-es összeszerelése után a katari megrendelés első Globemastere is végső formát öltött.


Az esemény során a sárkányszerkezet négy fő részét (a törzs első, központi és hátsó része, valamint a szárnyak) illesztették össze, a gép így már tényleg kezd hasonlítani egy C-17-esre. A szerkezetre még a végszerelés folyamata vár, ekkor kerülnek helyükre az avionikai eszközök, a hajtóművek, valamint a kábelezés is hátra van még. A gép a berepülési program teljesítése után, várhatóan ez év nyarán érkezik haza a megrendelő repterére.

C-17_Australia32.jpgEgy, a RAAF állományába tartozó C-17-es fog talajt valahol Ausztráliában

Katar az első közép-keleti megrendelője a típusnak, 2008. július 21-én írták alá a két gépről szóló kontraktust, mely a szállítógépeken kívül a személyzet képzését, az alkatrész-utánpótlást, valamint a logisztikai támogatást is magába foglalja.

Jelenleg 198 C-17-es szeli az eget, ezek közül mintegy 14 darab került külföldi ország légiflottájába, a fejlesztő Egyesült Államokon kívül Kanada, Nagy-Britannia és Ausztrália alkalmazza a típust, de megrendelői között van még a NATO (3 db), valamint az Egyesült Arab Emirátusok (4 darab) is.
A jelen megrendelések teljesítése után úgy néz ki, hogy a Boeing lehúzhatja a rolót a C-17-es gyártósorán, bár ha leporolnák és megvalósítanák a BC-17-es, a Globemaster polgári változatáról készült terveket, akkor ezekből akár még további 100 darab értékesítése is elképzelhető lenne.